8 van de 21
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX Ambulance; de revalidatie (vanaf p6).
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 13 augustus 2007 12:42 AM
  [ # 106 ]

Gewoon km’s gaan maken met de ambulance,als het olieverbruik binnen de norm is,en er geen waterverbruik is,dan is het toch goed?.
Kop kun je er altijd nog vanaf trekken,stelt bij een diesel niet veel voor.
Als er een ander blok in moet,zou ik voor een td gaan,rijd wat relaxter.
Een rotte cx met een goed blok is ook nog wel aan te komen voor weinig.


Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 augustus 2007 01:36 AM
  [ # 107 ]
kreazyV8wuppo schreef:

je Carter verhaal volg ik niet helemaal..

zover ik weet is dat ronde ding op je kleppendeksel de carterontluchting, en gaat van daaraf in je Luchtfilter.
als je een Noordwesterstorm constateert, dan zijn je zuigerveren pleiten, en is de lek langs je compressieveer zo groot, dat er druk in het Carter word opgebouwd.

je idee van de koppakking kan eigenlijk niet, want dan zou hij op hol slaan.
ik meen begrepen te hebben dat het een Diesel is toch?
als niet, dan zou het kunnen, maar zover ik weet is het technisch niet realistisch ,dat er olie in de verbrandingskamers kan komen, eerder lekt het naar buiten.
maar zeg nooit nooit.. edoch als diesel? dan lijkt me deze redenatie niet logisch.

mvgr wupke Wink


Er loopt een slang van het onderblok aan de achterkant naar de linker zijkant van kleppendeksel. Dat is de enige slang die ik zie die uit het onderblok komt. Dat moet dan toch de carterontluchting zijn, of niet? Ik ga de wphb’s er maar eens bij pakken.

@Ray; bij de apk is het voor auto’s vanaf halverwege de jaren 70 verplicht dat er een roetmeting gedaan wordt. Zelfs de vriendelijkste apk-meester zal bij deze stoomboot geen oogje kunnen dichtknijpen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 augustus 2007 03:21 AM
  [ # 108 ]

Ik kan er niks over in de handboeken vinden. Iemand anders een idee, of een tekening van een 2500 diesel?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2007 11:04 AM
  [ # 109 ]

ik heb dit kunnen vinden, maar vraag me niet om uitleg. ik heb geen verstand van auto’s.

[img=http://img515.imageshack.us/img515/6940/oilsumpbreathernb0.th.jpg]

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 augustus 2007 11:13 AM
  [ # 110 ]
garagestmarien schreef:

ik heb dit kunnen vinden, maar vraag me niet om uitleg. ik heb geen verstand van auto’s.

[img=http://img515.imageshack.us/img515/6940/oilsumpbreathernb0.th.jpg]


nummer 3 is carterontluchting..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 augustus 2007 03:16 PM
  [ # 111 ]

Precies, alleen ziet het er bij mij net ff wat anders uit. Van daar gaat een slang naar de linker zijkant van het kleppendeksel. Uit de carterontluchting komen dus zoals gezegd alleen maar kleine pufjes, maar uit de aansluiting op het kleppendeksel komt behoorlijk veel lucht…. Iemand een idee?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 09:20 PM
  [ # 112 ]

Als de zeef van de carter-ontluchting verstopt zou zitten, dan kan deze zijn druk niet kwijt. De druk zoekt dan andere wegen, in dit geval via de pijp op het kleppendeksel. Zeg maar de omgekeerde wereld dus. Als jij naar de plee zou moeten en beneden zit iets dicht, dan komt het uiteindelijk ook uit je bek…....

2e oorzaak: er zit 1 of er zitten meerdere zuigerveren vast… dan krijg je namelijk ook mega onderdruk.

Kijk eerst eens naar het hele carter-ventilatie traject: zit er nergens iets dicht? Ook maar eens kleppen stellen, en dan kun je meteen eens zien of er onder dat kleppendeksel sprake is van verstopping van olie-toevoerkanalen. ( die lopen van de kop naar het carter namelijk..)

Koppaking lijkt me namelijk niet het geval….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 augustus 2007 09:31 PM
  [ # 113 ]

Bedankt voor je tips!!

Ik ga de ontluchting checken en ik vroeg mij af of ik iets wijzer zou kunnen worden met een compressiemeter. Kun je hiermee iets zinnigs zeggen over de zuigerveren?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 09:33 PM
  [ # 114 ]
Serge schreef:

Bedankt voor je tips!!

Ik ga de ontluchting checken en ik vroeg mij af of ik iets wijzer zou kunnen worden met een compressiemeter. Kun je hiermee iets zinnigs zeggen over de zuigerveren?

Natuurlijk, maar je kunt bij een diesel enkel de compressie meten met een speciale diesel comprssie meter! die van een benzine motor ontploft namelijk…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 augustus 2007 09:38 PM
  [ # 115 ]

Ik zat te denken om zo’n combi meter te kopen die zowel voor diesel als benzine te gebruiken is.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 augustus 2007 09:41 PM
  [ # 116 ]
Serge schreef:

Ik zat te denken om zo’n combi meter te kopen die zowel voor diesel als benzine te gebruiken is.

Die koop je ebay het voordeligst! FF surfen! Met name op de US-ebay-motors staan er veel voor weinig…. echt iets voor jou!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 13 augustus 2007 11:11 PM
  [ # 117 ]

Laughing  Laughing  Laughing  Ik zal eens kijken.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 augustus 2007 12:32 AM
  [ # 118 ]
Serge schreef:

Bedankt voor je tips!!

Ik ga de ontluchting checken en ik vroeg mij af of ik iets wijzer zou kunnen worden met een compressiemeter. Kun je hiermee iets zinnigs zeggen over de zuigerveren?

aangezien je toch al een complete revisie geplanned had zou in ik niet verder neuzelen…
gewoon zuigers en bussen meenemen in je plan, en je hebt een nieuwe motor.
dus wat heeft heden de carterdruk er mee van doen?
dat is dadelijk niet interresant meer..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 augustus 2007 12:34 AM
  [ # 119 ]
kreazyV8wuppo schreef:

aangezien je toch al een complete revisie geplanned had zou in ik niet verder neuzelen…
gewoon zuigers en bussen meenemen in je plan, en je hebt een nieuwe motor.
dus wat heeft heden de carterdruk er mee van doen?
dat is dadelijk niet interresant meer..

mvgr wupke Wink

Een CX 2500 diesel heeft geen losse bussen Wup Wink  Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 augustus 2007 12:36 AM
  [ # 120 ]
waterman771 schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

aangezien je toch al een complete revisie geplanned had zou in ik niet verder neuzelen…
gewoon zuigers en bussen meenemen in je plan, en je hebt een nieuwe motor.
dus wat heeft heden de carterdruk er mee van doen?
dat is dadelijk niet interresant meer..

mvgr wupke Wink

Een CX 2500 diesel heeft geen losse bussen Wup Wink  Wink

is goed waterman, dan HOON je ze toch in het blok… 200 euro maar dan hebbie ook wat
mvgr wupke: het is ook altijd het geld wat een auto nekt,, grr gezever om niks lijkt me, als je het op KMS per euro terug rekend

Twisted Evil

Profiel  
 
 
8 van de 21
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook