4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Wat zijn de voordelen van een V6?
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 augustus 2007 12:26 AM
  [ # 46 ]
Ree schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

mvgr wupke:die de garage rekening al helemaal nie wil dokken.. Wink

Ach, voor 25 cent per kilometer rijdt je een goed onderhouden XM.

Iedere 10000 km mag je dan 2 maal de garage voor 500 euro spekken en de rest gaat naar de Shell.

Als je een beetje handig bent is er op de 2 maal 500 euro nog best wat te besparen Wink

En als je dat te duur vind moet je zeker geen XM gaan rijden.

Groet,

Ree

dat ga nie lukken imo.. ma goeh jou geluk dus..
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 augustus 2007 12:30 AM
  [ # 47 ]

tsja ik rijd ook absoluut niet in een XM omdat het zo goedkoop is maar omdat ik in geen andere auto meer wil rijden en laat ik daar nou net geld voor over moeten hebben wink
De V6 is top of the range en daar dok je voor.
Laten de kosten lekker in het midden liggen, maar als je in een dikke XM rijdt dan lach je iedereen uit!

Profiel  
 
bxsport.com
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 15-06-2004

Gepost: 14 augustus 2007 12:30 AM
  [ # 48 ]

De allerlekkerste V6 is natuurlijk de V6 24v (ZPJ4). Bij goed onderhoud ook onverslijtbaar! Het geluid van de 24v is fenomenaal en de trekkracht ook, zowel bij lage als hoge toeren. Waar de 12v bij 5000 toeren een beetje doods is gaat de 24v daar nog een keer extra had trekken. En dan lijkt het (qua geluid in ieder geval) meer een racewagen dan een Citroen Wink

http://www.bxsport.nl

BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 augustus 2007 12:31 AM
  [ # 49 ]

Als ik de benzine kon betalen deed ik meteen een bod op je bolide…. Cool

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 12:38 AM
  [ # 50 ]

kijk hier even op dit PDF document,in het engels.
Hier staat een exploded view van de 4HP18 op blz 43
en het nr 4 op de tekening is het filter!! de bak staat wel op zen kop afgebeeld
Succes!

 

is wel een trage site,sorry,maar je vind er heel wat op!! Wink

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 augustus 2007 12:39 AM
  [ # 51 ]

filter waar dan

euh… als je wil dat zo’n bak lang meegaat, zul je toch regelmatig de ATF moeten verversen en het filter schoonmaken.

Een V6 ZPJ ding is trouwens alleen economisch verantwoord op gas, op benzine is ‘t niet te betalen

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 augustus 2007 12:41 AM
  [ # 52 ]
Harm schreef:

filter waar dan

euh… als je wil dat zo’n bak lang meegaat, zul je toch regelmatig de ATF moeten verversen en het filter schoonmaken.

ik heb dat tot nog toe laten doen en er nog niet over gehoord of op de rekening zien staan ... oops

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 14 augustus 2007 12:43 AM
  [ # 53 ]
bxsport.com schreef:

De allerlekkerste V6 is natuurlijk de V6 24v (ZPJ4). Bij goed onderhoud ook onverslijtbaar!

Alright, dat onderhoud is wel de reden dat ik voor een 12v gekozen heb.
Toen ik de prijs zag voor een nieuwe uitlaat bijvoorbeeld kreeg ik spontaan tranen in mijn portemonnee. Smile En dan ging er nog een donkerbruin verhaal rond over scheurende koppen oid? En waar de 12v dan nog sleutelbaar is - wat ook niet veel is - kun je het bij de 24v helemaal vergeten… 3 uur werk voor een nieuwe set bougies? Niet dat ik anti-24v ben, het lijkt me een geweldige motor om mee te rijden maar ik durfde het gewoon niet aan. Zat nog aan opvoeren van m’n 12v te denken maar dan roert m’n automaat in de soep…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 01:02 AM
  [ # 54 ]

en?al iemand de PDF bekeken welke ik door een link heb geplaatst?
Als er interrese is heb ik ook die van serie 2.
julie zeggen het maar Wink

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 augustus 2007 01:13 AM
  [ # 55 ]

ben nu aan het downloaden Cool

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 augustus 2007 01:17 AM
  [ # 56 ]

euh… als je wil dat zo’n bak lang meegaat, zul je toch regelmatig de ATF moeten verversen en het filter schoonmaken.

ik lees net in de onderhoudshistorie dat het in 2003 voor het laatst gedaan is, wordt wel weer tijd dan he’

en?al iemand de PDF bekeken welke ik door een link heb geplaatst?


gelezen en opgeslagen…....tanx Wink

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 01:19 AM
  [ # 57 ]

voor de geinterreseerden van de serie 2,zie hier ook het wisselstukken boek

 

deze link is nog beter, daar heb je de 2 voledige wisselstukken boeken tegelijk om te downloaden Wink


 

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 02:18 AM
  [ # 58 ]

ik lees net in de onderhoudshistorie dat het in 2003 voor het laatst gedaan is, wordt wel weer tijd dan he’

als je dit om de 20.000 km doet,zal je bak redelijk lang mee gaan!
Is wel dure olie,want om de 20.000 km betekend voor de meesten,eens per jaar of meer….
Maar een verse 4HP18 of 4HP20 kost ook veel geld Rolling Eyes

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 14 augustus 2007 02:29 AM
  [ # 59 ]
Blooper1963 schreef:

en?al iemand de PDF bekeken welke ik door een link heb geplaatst?
Als er interrese is heb ik ook die van serie 2.
julie zeggen het maar Wink

doe mij van beide ff de full downloadeble file’s

kan ik jullie tzt weer helpen ermee hehehe..

mvgr wupke: K*t dat MM wil nog nie van die Xantia,, ff vlooien,,, Wink

Profiel  
 
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 14 augustus 2007 02:35 AM
  [ # 60 ]

als je dit om de 20.000 km doet,zal je bak redelijk lang mee gaan!


word dit ook door citroen geadviseerd dan ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
 
4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook