ik bedacht me net wat.
als je jezelf happy kunt maken met een XM V6, dan ben je geprezen met een dik belegen bankrekening….
na 5 jaar, mischien nietmeer, want dan is die aardig leeg gesoepeerd door de dure dame in kwestie
mvgr wupke




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ik zou me ook blij kunnen maken met een homp goud maar dat rijdt zo beroerd…. wink
Je geeft zoveel uit als je wilt is mijn ervaring en als het wagentje echt kaduuk gaat dan trek je um uit elkaar en koopt een nieuwe.
De vraag is of een Xm V6 wel zo veel duurder is dan een TCT en daar hebben we het hier over. Niet over Xm V6 vs Saxo Diesel
Ik heb een jaar lang Delft-Amsterdam gedaan, dagelijks, in een Xm V6, geen LPG. D’r ging dus één tank superr98 (80L= 5x 130km) per week doorheen, dat was het wel waard, zo lekker is het gewoon.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
kreazyV8wuppo schreef:ik bedacht me net wat.
als je jezelf happy kunt maken met een XM V6, dan ben je geprezen met een dik belegen bankrekening….
na 5 jaar, mischien nietmeer, want dan is die aardig leeg gesoepeerd door de dure dame in kwestie![]()
mvgr wupke
Bwah! als je 2 rechterhanden hebt, en je kan zowat het meeste zelf doen, dan heb je enkel de stukken te betalen. De uitlaat vind ik dan weer een prijzig onderdeel om te vervangen,alleen in aanschaf al














































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
kreazyV8wuppo schreef:ik bedacht me net wat.
als je jezelf happy kunt maken met een XM V6, dan ben je geprezen met een dik belegen bankrekening….
na 5 jaar, mischien nietmeer, want dan is die aardig leeg gesoepeerd door de dure dame in kwestie![]()
mvgr wupke
Wat een onzin! Ik heb jaren in een XM v6 gereden op een monteurssalaris! En dat kostte nauwelijks meer als een BX of Xantia aan onderhoudskosten! Mijn nieuwe type XM v6, met de ES9J4 motor kostte zelfs minder dan mijn xantia, want daar ging NOOIT wat aan kapot!
Als je een beetje handig bent kun je best V6 rijden. Ik weet namelijk zeker dat de meeste van ons die V6 rijden echt geen vette bankrekening hebben maar gewoon een normale baan hebben.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
klopt! (bankrekening)
waterman771 schreef:kreazyV8wuppo schreef:ik bedacht me net wat.
als je jezelf happy kunt maken met een XM V6, dan ben je geprezen met een dik belegen bankrekening….
na 5 jaar, mischien nietmeer, want dan is die aardig leeg gesoepeerd door de dure dame in kwestie![]()
mvgr wupke
Wat een onzin! Ik heb jaren in een XM v6 gereden op een monteurssalaris! En dat kostte nauwelijks meer als een BX of Xantia aan onderhoudskosten! Mijn nieuwe type XM v6, met de ES9J4 motor kostte zelfs minder dan mijn xantia, want daar ging NOOIT wat aan kapot!
Als je een beetje handig bent kun je best V6 rijden. Ik weet namelijk zeker dat de meeste van ons die V6 rijden echt geen vette bankrekening hebben maar gewoon een normale baan hebben.
Of student zijn met een bijbaantje
Xsara Coupe
Voor jou gaat alleen dat goedkope niet op ...
Nou snap ik het niet meer…
Willem schreef:eviltwin schreef:
maar dat is dan ook geen 3,0L V6-24 dat is een 2,9L ES9J4 die hebben nooit DiRaVi, alleen de ZPJ’s hebben dat. Mensen maken deze vergissing wel vaker.
(uiteraard is de ES9J4 ook een 24klepper zie mijn eerst post)
Alleen de ZPJ’s hebben V6 op de zijkant.
Meestal zijn de ES9J4 makkelijk te herkennen aan de Monte Carlo’s.
Van de ZPJ’s zijn ook Exclusives (in Dland: Pallas) maar die hebben de velgen van die foto van Blooper.euuuuhh, ES9J4’s herken ik altijd aan de dubbele uitlaat, niet aan de worstjesvelgen want die heb ik zelf ook op de TCT
Wat voor type machine heb ik nou? die ZPJ of de ES9J4?
Ik heb dezelfde velgen als die van de foto van ieksemmu en verder is het een Duitse “pallas mit doppelter auspuf”
Als het goed is heb ik een 24 klepper uit 2000 zonder diravi met automaat van duitse makelij.
Belangrijkste is wel dat ik er al 20 dkm mee rij zonder ander onderhoud dan tanken en het verbruik kwam hier ook ter sprake, is naar mijn beleving meer dan acceptabel.
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Dan heb je een ES9J4






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
eXaMple schreef:hm nee ik ken ze alleen als blokjesvelgen. Misschien iemand met een oude folder die kan gaan snuffelen??
ik heb 7 folders in 3 talen, maar nergens worden de velgen bij naam genoemd…
Re: Nou snap ik het niet meer…
BXidioot_rijdtXM schreef:Willem schreef:eviltwin schreef:
maar dat is dan ook geen 3,0L V6-24 dat is een 2,9L ES9J4 die hebben nooit DiRaVi, alleen de ZPJ’s hebben dat. Mensen maken deze vergissing wel vaker.
(uiteraard is de ES9J4 ook een 24klepper zie mijn eerst post)
Alleen de ZPJ’s hebben V6 op de zijkant.
Meestal zijn de ES9J4 makkelijk te herkennen aan de Monte Carlo’s.
Van de ZPJ’s zijn ook Exclusives (in Dland: Pallas) maar die hebben de velgen van die foto van Blooper.euuuuhh, ES9J4’s herken ik altijd aan de dubbele uitlaat, niet aan de worstjesvelgen want die heb ik zelf ook op de TCT
Wat voor type machine heb ik nou? die ZPJ of de ES9J4?
Ik heb dezelfde velgen als die van de foto van ieksemmu en verder is het een Duitse “pallas mit doppelter auspuf”
Als het goed is heb ik een 24 klepper uit 2000 zonder diravi met automaat van duitse makelij.Belangrijkste is wel dat ik er al 20 dkm mee rij zonder ander onderhoud dan tanken en het verbruik kwam hier ook ter sprake, is naar mijn beleving meer dan acceptabel.
Wat is dat met die Duitse versnellingsbakken? De ZPJ V6.24 had in Duitsland een andere versnellingsbak dan in NL las ik ergens. Is dat zo?


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Jah de XM V6 staat ook nog op mijn verlanglijst.
Is er trouwens bij een Type 1 een type 2 dash in te bouwen?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Jah de XM V6 staat ook nog op mijn verlanglijst.
Is er trouwens bij een Type 1 een type 2 dash in te bouwen?
Waarom zou je dat willen?
Je kan de type 2 ook met type 1 v6 krijgen… En dan ben je meteen van de type1 kinderziektes af…
Xsara Coupe
eviltwin schreef:eXaMple schreef:de 24v velgen zijn speedline velgen
weet je ook nog hoe de originele blokjesvelgen heetten?
Er staat ‘speedline’ in gegraveerd… verwarrend hè?
En deze XM heeft toch echt een ZPJ motor, net als die van Harm ... en ook het V6 logo ontbreekt, maar dat is alleen maar verwarrender voor de merc-rijder als je bij het stoplicht bij ‘m vandaan schiet :
Enige verschil met de type 1 is dat deze 2963 cc inhoud heeft ipv 2975 cc. Deze motor (2963 cc) werd dacht ik aangeduid met ZPJ-UFZ, en de 2975 cc versie met ZPJ-SFZ (of S6A, er staan nogal wat types in m’n boek). Afijn, het zijn toch dezelfde motoren enkel met een ander cilinderblok.
Afijn, een 2.0i vind ik een te zwakke motor voor de zware XM, en wat ik links en rechts hoor komt een TCT qua prestaties behoorlijk bij de V6.12, maar ik geloof niet dat de TCT zo rustig en stil is als de V6. Wil je echt prestaties, dan moet je een 24 klepper hebben. Met 200 pk heb je dan een redelijk sportieve wagen, dacht ik zo.
McDean schreef:Is er trouwens bij een Type 1 een type 2 dash in te bouwen?
Met tijd en geduld is alles te doen, volgens mij is het dash over te schroeven, je dient dan wel ook de deurpanelen over te zetten want die sluiten aan op het dash in beide types. Kans is wel groot dat je flink in de bekabeling moet knippen en plakken. Verder deel ik Xsara-Coupe z’n mening. Grill+voorbumper, spoiler/kofferdeskel, velgen, en stoelen+bank is makkelijker overzetten dan een dashboard.
Groetjes Erik!