Stoel klapt niet naar voren
reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 18 januari 2005 12:45 AM

Liefhebbers,

Mijn bestuurdersstoel klapt niet naar voren. Het lijkt erop alsof hij a/d rechtse kant (handremkant) niet ontgrendeld. De kabel van de handel naar beneden is niet stuk; ik zie tussen de zitting a/d linkse kant een haakje op en neer bewegen.  Zit er een mechaniek van links naar rechts waar iets aan stuk is?

Vlgs. de dealer moet het schuim ervan om de zaak te onderzoeken. Iemand ervaring hiermee?
Rene

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 18 januari 2005 12:56 AM
  [ # 1 ]

probeer dat haakje wat je ziet bewegen eens vast te pakken.
Mischien doormiddel van een tang en probeer deze eens mee omhoog te bewegen wanneer je je hendel omhoog haalt.
Mischien dat ie niet goed genoeg omhoog komt.

Dit heb ik eens bij de achterbank leuning van mijn bx ontdekt.
Ik had toch echt in de gedachten dat ik mijn achterbank ooit eens omlaag geklapt had. Toen ik het later nog eens wilde doen kwam die niet los.
Bleek dus ook dat het hendeltje niet goed genoeg uit het slot kwam om los te komen.

Succes dr mee

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 18 januari 2005 12:58 AM
  [ # 2 ]

Re: Stoel klapt niet naar voren

reneke schreef:

Vlgs. de dealer moet het schuim ervan om de zaak te onderzoeken. Iemand ervaring hiermee?
Rene

Toen ik mijn Picasso 2e hands kocht hing de hendel van de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel op half zeven. Is onder garantie gerepareerd, maar daar heeft een monteur wel een halve dag mee afgezien. Niet alleen het hendeltje is vervangen en ook niet de hele stoel, maar het frame. Betekent dat de bekleding eraf gehaald moest worden en nieuw aangebracht. Op een geven moment waren er wel 3 monteurs tegelijk mee bezig. Bleek weer eens wat anders als lekker mechanisch bezig zijn. Een k..klus. Maar misschien valt het bij jou wel mee hoor ......

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook