











































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je hebt het over een extra circuitje dat de hoogte regeling doet. er zit op die gebruikte units maar 3 aansluitingen. Zit dat extra circuitje in de 3de bol unit dan? Het moet haast wel. BTW ik zoek er nog 1!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:je hebt het over een extra circuitje dat de hoogte regeling doet. er zit op die gebruikte units maar 3 aansluitingen. Zit dat extra circuitje in de 3de bol unit dan? Het moet haast wel. BTW ik zoek er nog 1!
kijk naar het plaatje, de grijze doos is het middenblok, via de link kan je Zelko en Gabor’s document downloaden, waarin ook HA2 staat. Dan zie je dat ook daar dit extra circuit in het middenblok zit. Op HA2, met nog een extra inwendige leiding
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja het document ken ik. uit het plaatje volgt dat het kogeltje een deel van de linksrechts flow beperkt. Om het rollen max te beperken moet het gat waar de zuiger in zit dus ook dicht. Hmmm. Eerst eens zo’n klep scoren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Een Xm slopen om met een Sm hard(er) de bocht om te kunnen?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eviltwin schreef:Een Xm slopen om met een Sm hard(er) de bocht om te kunnen?
Yep!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
eviltwin schreef:
Toch zou ik dit voor een Xm V6 nooit aanraden. Met goedwerkende elektronica is het onnodig voor het comfort.
En daar heb je nu dus de grote boosdoener van een XM van begin ‘90
Serie 2 is wel goed te krijgen maar serie 1…..























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
eXpelliarMus schreef:
Zet ze er gewoon op, iedereen is hier geintereseerd.
Moet nog even uitzoeken hoe. Ben te druk met de XM
henny xm schreef:Euh Wupke,
Betreft dit mijn xant (...grijze xant….) of ben je alweer met het volgende project bezig
Ja Henny het is jou Xantia.
ik heb zojuist ondekt why eea niet goed werkte.
de veerbollen zijn van een XM , en ik vermoed een V6..
ik heb de oude bollen van mn Xantia uit 93 er nu opzitten (Ha1) en hij veert als een tierelier…
de storing in de motor was de gasklepsensor… ook alweer gefixed..
nog FF wat puntjes op de i zetten, en dan mag en kan Hennie gaan genieten van het sublieme HP systeem..
mvgr wupke












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
henny xm schreef:eviltwin schreef:Een Xm slopen om met een Sm hard(er) de bocht om te kunnen?
Een Xm slopen heren ....heren…...
Heeft er nog iemand een schade hydractive 1 staan?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:henny xm schreef:eviltwin schreef:Een Xm slopen om met een Sm hard(er) de bocht om te kunnen?
Een Xm slopen heren ....heren…...
Heeft er nog iemand een schade hydractive 1 staan?
wat moet je ervan hebben dan?
mvgr wup























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
citro-power schreef:eXpelliarMus schreef:
Zet ze er gewoon op, iedereen is hier geintereseerd.Moet nog even uitzoeken hoe. Ben te druk met de XM
Oké dan, Als je ze maar wel tzt er op zet!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
kreazyV8wuppo schreef:JanO schreef:woutersmits schreef:De actieve stabiliteit van de ecu werkt ook!
Wat bedoel je hier mee??
groet, Jan
het electroventiel blijft in contact staan met de HR.
en die blijft gewoon werken.
alleen de bediening van de 3e bol is weg.mvgr wupke
Als ik het goed begrijp zet jij de plunjer van het ‘derdebolblok’ vast in een positie waarbij de derde bol altijd open staat. Het kogeltje in de aanvoerleiding vanaf de HR wordt dan gebypasst zoals in de zachte stand. Bij en rolbeweging gaat de vloeistof gewoon door de middendempertjes. Wat jij doet is dus de complete sportstand uitschakelen. Het elektroventiel werkt nog wel maar heeft geen functie meer. De ecu kun je er ook wel uit gooien. Op zich prima, maar de sportstand is zo in alle opzichten uitgeschakeld, of je dit bij een Xm of Xantia, HA1 of HA2 doet maakt niet uit. Daarom begrijp ik de zin “De actieve stabiliteit van de ecu werkt ook!” nog steeds niet…
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
JanO schreef:kreazyV8wuppo schreef:JanO schreef:woutersmits schreef:De actieve stabiliteit van de ecu werkt ook!
Wat bedoel je hier mee??
groet, Jan
het electroventiel blijft in contact staan met de HR.
en die blijft gewoon werken.
alleen de bediening van de 3e bol is weg.mvgr wupke
Als ik het goed begrijp zet jij de plunjer van het ‘derdebolblok’ vast in een positie waarbij de derde bol altijd open staat. Het kogeltje in de aanvoerleiding vanaf de HR wordt dan gebypasst zoals in de zachte stand. Bij en rolbeweging gaat de vloeistof gewoon door de middendempertjes. Wat jij doet is dus de complete sportstand uitschakelen. Het elektroventiel werkt nog wel maar heeft geen functie meer. De ecu kun je er ook wel uit gooien. Op zich prima, maar de sportstand is zo in alle opzichten uitgeschakeld, of je dit bij een Xm of Xantia, HA1 of HA2 doet maakt niet uit. Daarom begrijp ik de zin “De actieve stabiliteit van de ecu werkt ook!” nog steeds niet…
groet, Jan
de electroklep blijft de HR bedienen.
kijk maar op het schema.
de rode leiding staat in verbinding met de HR en het veiligheidsventiel.
http://www.xantiaclub.net/hydractive2/
mvgr wupke
wupke je maakt een aantal denkfouten. Zoals Jan al zegt je hebt alles kortgesloten: het elektroventiel bedient niks meer.
De rode lijn van de HR naar het EV werkt andersom, het is niet het EV dat de HR bedient, maar het is de HR die het EV van LHM voorziet.
Let erop dat het EV een hydarulisch relais is, het schakelt met een kleine elektrische voeding een veel sterkere LHM stroom.
Met jouw kogeltje erin valt er niks meer te schakelen. het maakt in deze stand niets meer uit wat de Hydractive compu doet, het is gewoon stuk; onklaar gemaakt.
Wel ZACHT, maar dat is niet altijd de meest comfortabele stand
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ah soooohhh,, ok,, dat zag ik idd fout ops:
ik heb trouwens nu wel opgestoken dat XM V6 bollen onder een Xantia die in sport blijft staan, vreselijk strak op de weg ligt.
het veert voor geen meter, en heeft meer weg van een verlaagde Golf GTi met 17 Inch wielen en een bandhoogte van 35..
maar de drempels kun je ongehoord hard nemen, en een oneffen weg strijkt hij glad als een spiegel…
maar je kunt dan niet meer genieten van het zweefgevoel, da’s compleet verdwenen…
mvgr wupke