13 van de 20
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

Veerbollen XM ( nieuw probleem pag.7)
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 augustus 2007 12:27 AM
  [ # 181 ]
citro-power schreef:

Foto’s kan ik mailen naar belangstellenden.

Zet ze er gewoon op, iedereen is hier geintereseerd. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681

Gepost: 14 augustus 2007 12:31 AM
  [ # 182 ]

Vind ik ook!

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 12:42 AM
  [ # 183 ]
citro-power schreef:

In tegenstelling tot eerdere berichten :

Je kunt de spoel wel van de electroklep afhalen.
Had in eerste instantie iets te snel gekeken.

Of ze universeel zijn betwijfel ik.

dacht ‘t wel!! ik heb nog nooit een magneetventiel of een drukklep gezien, waar het spoel niet er af gaat!! dus scoor zo een spoel,maar meet eerst even uit zoals wupke zei,of je geen sluiting hebt in de bedrading,en dan zou je er nog goedkoop vannaf kunnen komen Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 14 augustus 2007 01:18 AM
  [ # 184 ]
Blooper1963 schreef:
citro-power schreef:

In tegenstelling tot eerdere berichten :

Je kunt de spoel wel van de electroklep afhalen.
Had in eerste instantie iets te snel gekeken.

Of ze universeel zijn betwijfel ik.

dacht ‘t wel!! ik heb nog nooit een magneetventiel of een drukklep gezien, waar het spoel niet er af gaat!! dus scoor zo een spoel,maar meet eerst even uit zoals wupke zei,of je geen sluiting hebt in de bedrading,en dan zou je er nog goedkoop vannaf kunnen komen Wink

ik heb al een andere oplossing…

mvgr wupke Wink

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 01:38 AM
  [ # 185 ]

En?mogen wij dat ook weten Wupke?

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3844

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 augustus 2007 01:49 AM
  [ # 186 ]

ik zit hier bij wup, en ik heb hier in een grijze xant gereden waar mechanisch de ‘sportstand’ (hydractief) door hem uitgeschakeld is. Ding rijdt geweldig en is lekker stabiel. Hij heeft alleen wat zachtere bollen voor nodig om een echte citroen te krijgen die ook nog eens lekker strak over een zandpad kan crossen!  Twisted Evil
De zogenaamde ‘rolbegrenzer’werkt dus ook nog gewoon Shocked

De actieve stabiliteit van de ecu werkt ook! Het enige aan toegevoegde waarde is dus de 3e bol en de rest het spul is dus lekker omzeild.
Een rijdende CX met dubbele koersstabiliteit, aldus Wup.
Wup is nog bezig met dit project, zo moet de achtervering ook nog getuned worden, en moet de goede middenweg gevonden worden tussen lekker citroendeinen en strak crossen over een zandpad.

verbazingwekkend is toch wel dat wup blijkbaar door te spelen met de hydrauliek eigenlijk iedere cit te krijgen is zoals je wilt, zijn eigen xant rijdt bijvoorbeeld weer heel anders, net als mijn bixje. Het is me vanavond wel duidelijk geworden dat hij veel kan met de hp systemen van de cit’s…. respect zeg!

ergo: ts, ff rondje wup voor je hydractief probleem

mvg, wouter,
die even Wup’s laptop misbruikt heeft en weer heeft mogen genieten van getover met hydrokleppen en meer van dat spul

Profiel  

JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 augustus 2007 02:41 AM
  [ # 187 ]

En gaat Wup ons ook vertellen hoe hij dat doet?  very good Ik gok op het vastzetten van de plunjer in de hydractiefregelaar met een buisje of staafje oid., in combinatie met het opboren van de middendempertjes, waarna het geheel afgemaakt wordt met aangepaste bollen. Ben benieuwd!

groet, Jan

ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 augustus 2007 02:44 AM
  [ # 188 ]
JanO schreef:

En gaat Wup ons ook vertellen hoe hij dat doet?  very good Ik gok op het vastzetten van de plunjer in de hydractiefregelaar met een buisje of staafje oid., in combinatie met het opboren van de middendempertjes. Ben benieuwd!

groet, Jan

1 kogel en een plunjer omdraaien jan,, welke laat ik dus ff in het midden,,,
heb me grijze haren bezorgt om alles aan de gang te houden, en toch die 3e bol erin te krijgen

mvgr wupke Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 02:55 AM
  [ # 189 ]

daarnaast why moet ik txt en uitleg geven als ik hier een leerschool voor mezelf neerleg..
ik sloop een HI en HII,, haal ALLE info van internet af,, heb 400 Pagina’s A4 hier ligge, en lees en leer me het rambam…

is nie echt eerlijk als ik na 80 uur puzzelen en trail and error , jullie ff zeg hoe het moet wel dan?

mvgr wupke: die het HA I en HA II kan omzeilen,, zonder concessies te doen aan de stabilliteit..

hehe koste wat grijze haren maar ik weet weer wat Wink

Profiel  

JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 augustus 2007 03:44 AM
  [ # 190 ]

hehe koste wat grijze haren maar ik weet weer wat

Daar kun je ook wat aan doen, Wup! huh

groet, Jan * die ook al maanden aan het puzzelen en trial en error-en is, die ieder bestand op internet over H1 gelezen heeft en wiens vrouw zich soms afvraagt waarom hij niet onder de XM gaat wónen…

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 03:52 AM
  [ # 191 ]
kreazyV8wuppo schreef:

daarnaast why moet ik txt en uitleg geven als ik hier een leerschool voor mezelf neerleg..
ik sloop een HI en HII,, haal ALLE info van internet af,, heb 400 Pagina’s A4 hier ligge, en lees en leer me het rambam…

is nie echt eerlijk als ik na 80 uur puzzelen en trail and error , jullie ff zeg hoe het moet wel dan?

mvgr wupke: die het HA I en HA II kan omzeilen,, zonder concessies te doen aan de stabilliteit..

hehe koste wat grijze haren maar ik weet weer wat Wink

Wil je er rijk van worden?
Dan zeker niets vertellen aan de medelijsters en iedereen door jou laten helpen!
Lijkt mij het meest eerlijk.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2007 03:56 AM
  [ # 192 ]
woutersmits schreef:

ik zit hier bij wup, en ik heb hier in een grijze xant gereden waar mechanisch de ‘sportstand’ (hydractief) door hem uitgeschakeld is. Ding rijdt geweldig en is lekker stabiel. Hij heeft alleen wat zachtere bollen voor nodig om een echte citroen te krijgen die ook nog eens lekker strak over een zandpad kan crossen!  Twisted Evil
De zogenaamde ‘rolbegrenzer’werkt dus ook nog gewoon Shocked

De actieve stabiliteit van de ecu werkt ook! Het enige aan toegevoegde waarde is dus de 3e bol en de rest het spul is dus lekker omzeild.
Een rijdende CX met dubbele koersstabiliteit, aldus Wup.
Wup is nog bezig met dit project, zo moet de achtervering ook nog getuned worden, en moet de goede middenweg gevonden worden tussen lekker citroendeinen en strak crossen over een zandpad.

verbazingwekkend is toch wel dat wup blijkbaar door te spelen met de hydrauliek eigenlijk iedere cit te krijgen is zoals je wilt, zijn eigen xant rijdt bijvoorbeeld weer heel anders, net als mijn bixje. Het is me vanavond wel duidelijk geworden dat hij veel kan met de hp systemen van de cit’s…. respect zeg!

ergo: ts, ff rondje wup voor je hydractief probleem

mvg, wouter,
die even Wup’s laptop misbruikt heeft en weer heeft mogen genieten van getover met hydrokleppen en meer van dat spul

Heerlijk om een HP troen te laten veren zoals Citroën het niet bedoeld heeft, maar zoals wij het willen!!!

Profiel  

JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 augustus 2007 04:15 AM
  [ # 193 ]
woutersmits schreef:

De actieve stabiliteit van de ecu werkt ook!

Wat bedoel je hier mee??

groet, Jan

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 10:34 AM
  [ # 194 ]

tja, ik kan het wel weer vertellen, maar alleen met die truuk ben je er nog niet..

op je 3ebolblok zit een moer met torx.
zo’n grote afdopmoer.

die draai je eraf, dan haal je de klep eruit, draaid die 180 graden om, en duwt er eerst een kogel in van 6mm .
ding weer in mekaar en klaar..
continu 3e bol actie.

de roll begrenzing blijft gewoon werken, en dus al dat gedoe over veiligheid enz is onterecht.

mvgr wupke: Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 14 augustus 2007 10:39 AM
  [ # 195 ]
JanO schreef:
woutersmits schreef:

De actieve stabiliteit van de ecu werkt ook!

Wat bedoel je hier mee??

groet, Jan

het electroventiel blijft in contact staan met de HR.
en die blijft gewoon werken.
alleen de bediening van de 3e bol is weg.

mvgr wupke Wink

Profiel  

13 van de 20
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook