Heeft iemand ervaring met de coulance die onze sterke arm heeft met een auto van na ‘78 waar blauwe oldtimerplaten op gemonteerd zitten. Ik denk erover om mijn felgele platen eraf te halen. ops:
Nu nog even een mooi RVS achterframe scoren voor op de achterklep. De gaten die er reeds ingeschroefd zitten voor de gele plaat worden net niet afgedekt door de veel kleinere blauwe plaat. Met het achterframe met rand moet het net gaan lukken.
gewoon je gele achterin leggen en als je wordt aangehouden vertellen dat je op een beurs bent geweest of zo
de kans dat een agent je snapt is ook heel erg klein volgens mij


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik tuf al tijden met blauwe platen, echter valt dit niet op omdat ik een cijfers-letters-cijfers combinatie heb op mijn ‘78-er GS. Ik ben er 2 maal mee staande gehouden zonder commentaar. Echter zijn dit wel de originele lichtblauwe platen.
De platen die je nu nog kunt laten maken, zijn donkerblauw en hebben in jouw geval voor de wet de zelfde waarde als een kartonnetje met met stift opgekliederde tekens. Dat in combinatie met een letters-cijfers-letters combinatie kan wel eens riskant zijn.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Oldtimerplaten zijn voor “echte” oldtimers, van voor ‘78 zoals je weet. Ik zie regelmatig wagens van latere datum rondrijden met die platen. De felgele platen verruild voor donkerblauwe in vreemde recent lettercijfer combi’s. Je pikt ze er zo uit. Tja, ik snap dat niet helemaal. Je hebt een jongere wagen, dus wat wil je er mee? Nog meer opvallen? Tonen dat het een oude auto is? Afijn ieder zijn meug…....
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Ik kan me dat wel voorstellen .
Blauwe platen staat mooier op de oudere voitures .
Ben zelf bezig met restauratie van een Cx Prestige van begin maart 1978.
Daar heb ik t.z.t ook liever blauwe platen op.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik had op mijn 78’er ook blauwe platen. een keer vergeten bij de keuring de gele weer terug te zetten en zelfs de RDW steekproefman wist niet helemaal zeker of ik nou gele moest of blauwe mocht. die 78’ers zijn toch een grensgeval kennelijk. in ieder geval vond ik op een witte smalspoor gele platen echt heel lelijk.
had inderdaad altijd de gele wel achterin liggen, voor het geval dat.
waarbij het voor mij als vrouw natuurlijk net iets makkelijker is te doen of je er geen verstand van hebt. o, sorry agent, dat wist ik niet. ik zal het meteen in orde maken. maar daar is het nooit van hoeven komen.




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
In ‘78 was je de koning te rijk geweest met je gele platen… Maar een beetje coulante platenperser maakt ze voor je, maar dan zonder zijn code. Huh, wie heeft deze platen ooit gemaakt…? Zo heb ik het kunnen regelen met mijn oldtimer caravan. Gele plaat (evenals die lelijke zijreflectoren) liggen wel stand by.
Ik vindt de gele platen lelijk op elke auto, ook mijn nieuwe leasebak
Ik vind de gewone gele op mijn cx niet lelijk,zitten er fabrieksaf op.
Ik vind de luxe platen met oplegletters een stuk mooier.
De blauwe platen horen gewoon op auto’s van voor ‘78.
Een jonger kenteken als 77 in het blauw vind ik juist lelijk,als is het om de originaliteit.
En reken maar dat je een prent krijgt als ze je aanhouden.
De oude import kentekens vind ik wel mooi in het blauw.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Heb je nou net geprobeert om een Haiku te schrijven Ray? Of ben je altijd zo stelselmatig?
Animal triste post coitum


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ray schreef:En reken maar dat je een prent krijgt als ze je aanhouden.
Ervaring? Ik wel! (zie hier boven)
Een auto van voor 1-1-78 en een combi van 4 cijfers met 2 letters mag blauw voeren. En anders niet. Mijn 1-9-78’er met 4 cijfers met 2 letters is officieel illegaal maar het is een beetje afhankelijk van de keurmeester. Vorig jaar ging ik nat en dit jaar bij een andere keurmeester niet. En de RDW man die een steekproef kwam doen op een andere auto wist het niet. Pas nadat hij in zn boekie had gekeken was het eigenlijk afkeur.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Bij de keuring kun je er toch even gele op zetten?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:Ik tuf al tijden met blauwe platen, echter valt dit niet op omdat ik een cijfers-letters-cijfers combinatie heb op mijn ‘78-er GS. Ik ben er 2 maal mee staande gehouden zonder commentaar. Echter zijn dit wel de originele lichtblauwe platen.
De platen die je nu nog kunt laten maken, zijn donkerblauw en hebben in jouw geval voor de wet de zelfde waarde als een kartonnetje met met stift opgekliederde tekens. Dat in combinatie met een letters-cijfers-letters combinatie kan wel eens riskant zijn.
Waarom?
Als je een auto importeerd kan je krijg je toch ook een nieuw kenteken?
Als de auto dan van voor 78 is mag je toch ook blauwe platen erop zetten?
En idd er gewoon altijd voor zorgen dat je je gele platen bij je heb
Alleen ik vraag me af hoe dat zit als je geflitst wordt, want dan zien ze ook dat het niet klopt..


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Blauwe platen zijn verboden vanaf 1-1-‘78, mijn GS mag dus niet…
En een importwagen mag pas voorzien worden van blauwe platen als je een oldtimerkenteken er bij hebt.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:En een importwagen mag pas voorzien worden van blauwe platen als je een oldtimerkenteken er bij hebt.
Als je auto van in een ander land voor 78 geleverd is dan mag je toch blauwe platen erop zetten?