Schaalverdeling verwarming voor de show?
reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 januari 2005 12:21 PM

Hallo,

Zit er echt een regelkring met temperatuursensor in mijn Xsara? Waar zit deze sensor? Of staat de temepratuurindeling voor de show op het dashboard en stuurt de knop rechtstreeks de klep aan? Heb niet de indruk dat s’morgens na het wegrijden de verwarming vol vermogen levert wanneer de knop niet rechtsom staat.

Profiel  
 
kerby
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 15-11-2004

Gepost: 20 januari 2005 07:03 PM
  [ # 1 ]

Re: Schaalverdeling verwarming voor de show?

reneke schreef:

Hallo,
Heb niet de indruk dat s’morgens na het wegrijden de verwarming vol vermogen levert wanneer de knop niet rechtsom staat.

verwarming is ook afhankelijk van hoe warm je motor is…
als je net wegrijdt is de motor koud dus werkt de verwarming ook niet echt.

liever op 2 dan 4 wielen… en dan nog het liefst op 1

Profiel  
 
reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 20 januari 2005 07:46 PM
  [ # 2 ]

Snap ik. Ik bedoel wanneer het interieur nog koud is en de motor warm meen ik dat de verwarming harder werkt wanneer je de verwarmingsknop helemaal rechtsom draait. Of is dit nou maar inbeelding?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 21 januari 2005 03:01 AM
  [ # 3 ]

Re: Schaalverdeling verwarming voor de show?

reneke schreef:

Hallo,

Zit er echt een regelkring met temperatuursensor in mijn Xsara? Waar zit deze sensor? Of staat de temepratuurindeling voor de show op het dashboard en stuurt de knop rechtstreeks de klep aan? Heb niet de indruk dat s’morgens na het wegrijden de verwarming vol vermogen levert wanneer de knop niet rechtsom staat.

Ik neem aan dat je climate-control in je Xsara heb, aangezien de temp.indeling op het dashboard.
Als het goed is zit de sensor naast het klokje achter klein grilletje bij Type-1, voor type-2 weet ik het niet, daar zou hij weleens in de plafonniere kunnen zitten zoals bij een 306 (laatste model). Het is zo een sensor van het PTC of NTC type, weerstand neemt af als de temp stijgt (PTC) en omgekeerd voor NTC.

Profiel  
 
reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 januari 2005 10:42 PM
  [ # 4 ]

Juist. Dus toch. Lijkt me ook een aannemelijke plaats. Zou ook een zoemer kunnen zijn, maar het is dus de temperatuursensor.

Bedankt,
rene

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 januari 2005 01:23 AM
  [ # 5 ]
reneke schreef:

Juist. Dus toch. Lijkt me ook een aannemelijke plaats. Zou ook een zoemer kunnen zijn, maar het is dus de temperatuursensor.

Bedankt,
rene

Ik had een type-1 Xsara waarbij de Airco later is ingebouwd en dus was het grilletje naast het klokje leeg. Heb je hier wat gevonden? het moet een klein grijs dingetje zijn, lijkt een beetje op een transisstor.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook