regels autosloop
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 25 juli 2004 08:37 PM

hoi hoi
weer ff vraagje…
zijn er wettelijke regels omtrend de staat van een auto als je em naar een sloop brengt?
ik bedoel mag ik em zelf helemaal strippen van de onderdelen die ik nog wil bewaren?? mag je een wrak zelf slepen???
ehm… dat soort dingen Very Happy
oh zijn daar ook vaste kosten aan verbonden als je wat inlevert?
alvast bedankt

byung

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 juli 2004 05:10 PM
  [ # 1 ]

Zelf slopen is denk ik niet echt een probleem. Maar naar de sloop slepen kan alleen als de auto in principe nog rijvaardig is en daarom nog voldoet aan de eisen die gesteld worden aan een voertuig om aan het verkeer deel te nemen. Dus als je de spiegels er af sloopt is dat eigenlijk al niet meer toegestaan. Check voor alle zekerheid de site van de RDW over het slopen van voertuigen in eigen beheer, om problemen te voorkomen. Men is daarmee vaak wat soepeler als het oudere auto’s betreft, ik bedoel dan ouder dan 15 jaar.

Overigens kunnen de meeste grotere bonafide sloperijen jouw wrak wel komen ophalen hoor. Ik weet alleen niet wat de kosten daarvan zijn. De enige keer dat ik dat heb laten doen kostte het me niets, maar ik kreeg er toen ook niets voor terug. Er zat toen helaas niets anders op, de politie begon moeilijk te doen, vandaar.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 juli 2004 05:57 PM
  [ # 2 ]
winnetou schreef:

Er zat toen helaas niets anders op, de politie begon moeilijk te doen, vandaar.

Dat zal dan vast geen BX geweest zijn, maar een (slik) Opel of zo ? Laughing

BX’en verfraaien juist het landschap…...toch ? Twisted Evil

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 juli 2004 07:00 PM
  [ # 3 ]

Nou nee.. het was een lichtblauwe Visa Special. Maar die stond er inmiddels ook al een jaartje of 3 te wachten op betere tijden die uiteindelijk niet zouden komen….. Crying or Very sad

Opel… pfuh, wat denk je wel niet?  Evil or Very Mad  Rolling Eyes  Wink  Pestkop! Mr. Green

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 januari 2005 10:31 PM
  [ # 4 ]

Als je auto ouder dan 15 jaar is kun je het kenteken zonder problemen laten uitshrijven bij de RDW. Je stuurt een brief met daarin de tekst dat je voor hobby-doeleinden het kenteken wil in laten nemen. Eventueel een foto erbij van en enge roestplek doet het altijd goed. Maar zelfs dat hoeft niet, ik ben de afgelopen jaren al van zeker 6 auto’s van het kenteken afgekomen, zonder ook maar 1 foto mee te hebben gestuurd.
Vervolgens stop je kenteken deel 1+2+3 in de envelop, en opsturen naar het hoofdkantoor in Veendam. Na ongeveer 2 weken krijg je een bevestiging, en even later van de belastingdienst eventueel teveel betaalde houderschapsbelasting terug. Met auto’s jonger dan 15 jaar kan dit in principe niet, tenzij je echt kan aantonen dat het een wrak is, en alleen nog als donor auto kan dienen. Auto’s, welke leeftijd dan ook, worden altijd ingenomen bij autodemontage bedrijven die aangsloten zitten bij de ARN. (Auto Recycling Nederland)
Dit zijn ze verplicht!!!

Test

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook