meestal gaan ze lekken bij de buisjes die het in het verwarmingshuis zitten geperst.
vervangen kan, maar door de vibratie’s van de motor gaan die (in de regel) ook weer vrij snel lekken.
ik weet niet of er een gemodificeert exemplaar te krijgen is.
je zou kunnen experimenteren met iets van vloeibare pakking oid.
maar de enigste manier die ik ken, is om er aluminium buisjes aan te laten lassen…
mvgr wupke
Serge houdt nie van beunoplossingen, het moet gewoon werken en geen gezeur !
En terecht!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik kan me er nog niet helemaal een voorstelling van maken hoe dat in elkaar zou moeten zitten, maar ik zal er 1 gaan halen op de sloop en er eens wat mee gaan spelen. Als dat geen soelaas biedt, kan ik die oude alsnog naar een alu-lasser brengen.
Animal triste post coitum
Volgens mij hebben jullie allemaal ee Type1 ofzo, want bij mij zit het filterhuis bovenop het thermostaat, en wordt zo warm.
Overings heb ik het probleem opgelost door een filter bij de echte dealer te halen, past 100% en meteen luchtdicht. Beter dan dat frutselding van de Brezan.
Ouwe mopperkont
Serge schreef:Ik kan me er nog niet helemaal een voorstelling van maken hoe dat in elkaar zou moeten zitten, maar ik zal er 1 gaan halen op de sloop en er eens wat mee gaan spelen. Als dat geen soelaas biedt, kan ik die oude alsnog naar een alu-lasser brengen.
de 2 ijzeren buisjes zijn erin geperst, die persing trilt los en hupla lekkage..
mvgr wupke
kreazyV8wuppo schreef:Serge schreef:Ik kan me er nog niet helemaal een voorstelling van maken hoe dat in elkaar zou moeten zitten, maar ik zal er 1 gaan halen op de sloop en er eens wat mee gaan spelen. Als dat geen soelaas biedt, kan ik die oude alsnog naar een alu-lasser brengen.
de 2 ijzeren buisjes zijn erin geperst, die persing trilt los en hupla lekkage..
mvgr wupke
Is het dan niet voldoende om het met bijv. 2 componentenlijm vast te lijmen? Als het maar sterk en luchtdicht is moet het toch goed werken. Met eerder alcu laswerk van een carterpan was ik niet onverdeeld gelukkig. Het zat misschien wel stevig, maar ook erg poreus. Dat wil je natuurlijk niet met luchtlekkage.
Ok, het zijn dus die 2 bussen die je ziet ook de buitenzijde die lostrillen. Ik had mij een complex leidingstelsel voorgesteld in zigzag om de zaak te verwarmen. Hoedanook, die kar moet elk moment inzetbaar zijn, dus ik haal toch een exemplaar van de sloop die ik kan voorbereiden en binnen 2 tellen kan omwisselen.
Animal triste post coitum





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Serge schreef:Het element zelf heb ik vanmiddag ook omzeild, maar ik wil dat ding gewoon weer aangesloten hebben binnen afzienbare tijd. Dus wie kan mij vertellen of het een kwestie van nieuwe pakkingen is/kan zijn, of dat de waarschijnlijkheid groot is dat het element zelf defect is/kan zijn?
Bij mij was hij ook omzeild, waarschijnlijk omdat hij ook lekte. We hebben de rubber ringetjes vervangen die om die ‘plunjer’ zitten. Als het goed iskun je die er van bovenaf uithalen, ik weet niet meer precies hoe het zit.
In ieder geval, 2 nieuwe ringetjes, de oude verdrogen en worden hard, en je kunt de boel weer aansluiten, bij mij lekt niks en werkt alles gewoon zoals het hoort te werken.
Nu C5 tijger…
Daar zal ik dan ook eens naar kijken. Zal wel ergens volgende week worden dat ik daar aan toe kom.
Animal triste post coitum