Foto’s 15 CV motor gezocht
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 24 september 2007 07:31 PM

Beste lezers,

Ik ben met een bouwpakket bezig van de 15 CV zescilinder. De handleiding is wat onduidelijk hoe de snaren en poelies die de ventilator aandrijven, dienen te worden geplaatst, vandaar dat ik op zoek ben naar foto’s of evt. tekeningen hiervan.

Zou iemand van jullie me daaraan kunnen helpen?

Ook een vraagje over de kleur van de motor. Op sommige foto’s op internet zie je een geheel groene motor, op andere is de klepdeksel gepolijst en de rest groen, maar ook zwarte motoren komen voor. Wat is de origenele kleur van motor en klepdeksel?

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 24 september 2007 07:43 PM
  [ # 1 ]

Zoek eens op afbeeldingen met Google.
Beetje zelfredzaamheid is ook niet weg.  Wink

Jeroen

Profiel  
 
cwg
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 01-11-2004

Gepost: 24 september 2007 08:08 PM
  [ # 2 ]
toniclight schreef:

Zoek eens op afbeeldingen met Google.
Beetje zelfredzaamheid is ook niet weg.  Wink

Jeroen

Dank voor je aanmoediging Wink. Met betrekking tot de ventilatorriemen heb je misschien gelijk, alhoewel ik al behoorlijk wat gezocht heb. Er zijn twee riempjes. De ene lijkt vanaf de nokkenas (denk ik) aan de zijkant van de motor de ventilator aan te drijven, maar waar gaat de andere riem heen?

Wat betreft originele kleur van klepdeksel en motor is het wat lastiger dan alleen wat plaatjes zoeken. Dus hulp is welkom.

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2007 11:42 AM
  [ # 3 ]

Kijk eens op http://www.tanadam.nl dit is de regiowebsite van de Traction Avant club in Amsterdam. De webmaster van deze site weet wel het een en ander van Tractions heb ik gemerkt en rijdt in elk geval zelf zescilinder.

edit RobB: link aangepast

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook