Ik heb hier even en diagram geplaatst en heb hier de volgende vraag bij:
Bovenin de diagram staat nr 19, dit is de dubbele relais, nu staat daar bovenin een vakje met 86a, volgens mij moet hier dus continu spanning opstaan en als het contact wordt aangezet komt er op 86b spanning te staan. Klopt deze analyse ? Ik heb nog nooit zo’n tekening gelezen dus ben een newbe.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat is die schakelaar 70 dan?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Even hoor. We hebben het toch over een 81’er 2400 GTI? Volgens mij heb je daar het verkeerde schema.
ops: is dat zo ? dit is een schema van een electronic fuel injection , heb jij een andere ?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ja. En daarin ontbreekt die hele schakelaar 70.
70 is de Anti-theft switch staat in de documentatie, maar waar denk jij dat 86a naar toe gaat ?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hetzelfde als in jouw schema, naar de luchtmeter. Er zitten wat verschillen in de schema’s. Pb even je e-mail, dan scan ik de GTI ‘81even voor je.
bedankt ik heb je gepb’t
Bte nr 86a gaat naar nr 14 en dat zou de starter zijn, zou die dan op de plus van de starter zitten ?






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
70 is het startkontakt van het kontaktslot .
Krijgt dus alleen spanning op de moment dat je start .
De enige manier om dit probleem op te lossen is gewoon de “flow-chart” volgen in de juiste manual .
Zo test je alle componeten op de juiste manier en ben je niet blind aan het werken .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Oke weer een stukje verder, het is alleen erg lastig om de juiste manuel te vinden als die al nog te verkrijgen is
heeft iemand een beschrijving van deze flow-chart ?






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
pete72ds schreef:Oke weer een stukje verder, het is alleen erg lastig om de juiste manuel te vinden als die al nog te verkrijgen is
heeft iemand een beschrijving van deze flow-chart ?
Heb hier nog wel de schema’s en foutzoek charts in het nederlands maar is vanaf 1977 , dus ik weet niet dat dit nog de juiste zijn voor jou !
In de vraagbaak staat zo goed als niets over foutzoeken , dus daar kan je niet mee verder .
Walter
Meten is weten , gissen is missen