2 van de 2
 < Vorige 1 2

CX 2.5 TRD TURBO2 voor 200 km per dag?
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 03 oktober 2007 03:54 PM
  [ # 16 ]

Weet niet welke CitrofielTD bedoelt, maar die rode van 4250 is van forummer xm’metje. Is wel een hoop aan gedaan en een hele mooie met werkende airco. Bijna elke CX heeft wel wat achterstallig onderhoud, bij deze is er niets lijkt het. Schuifdak is wel een aandachtspunt. Weet niet hoe de staat van het chassis en carosserie zijn….

CitrofielTD schreef:

d’r staat op moment van schrijven een redelijk exemplaar op marktplaats
heeft al aardig wat groot onderhoud gehad…is een mooie starter..

Bedoel je de rode TRD turbo 1 voor 4250? Vind ik persoonlijk een dure wagen (Vooral als ik kijk wat ik afgelopen weekend voor mijn TRD Turbo 2 betaald heb Razz )

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 03 oktober 2007 07:11 PM
  [ # 17 ]

200km per dag!? Dat is veel Shocked

Euhm ja kan wel. Heb ook een CX diesel voor dagelijks. Is prima te doen. Beter dan zo’n achterlijke stuiterbak uit het VAG-concern (of BAM)

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641

Gepost: 03 oktober 2007 08:01 PM
  [ # 18 ]

Wij hebben een “gewone” ongeblazen diesel maar rijden ook veel… zo’n 700km per week.
Als ik de kosten tot op heden bekijk… na 2 jaar… zitten we op zo’n 2000 per jaar inderdaad, plus aanschaf en 1 keer heel veel laswerk voor 1500.
Al met al valt het wel mee, in de kosten hebben we overduidelijk een neergaande curve omdat de grotere dingen inmiddels allemaal wel gedaan zijn. Het is dus ook vaak veel achterstallig onderhoud.
We hebben een nieuwe koppeling, motorsteunen overal, dynamo, fusees, veercilinders, bollen her en der…

Het grootste probleem op termijn is idd de roest… dat is natuurlijk ook wel te verminderen (vermijden is erg moeilijk) maar is het lastigst van alle kostenposten. Zie ons laswerk .
Normaal gesproken is het zo dat de TRD 2T’s die nu nog beschikbaar zijn hun (motorische) problemen al achter de rug hebben.

Succes!

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 03 oktober 2007 08:28 PM
  [ # 19 ]
ernst23 schreef:

Weet niet welke CitrofielTD bedoelt, maar die rode van 4250 is van forummer xm’metje. Is wel een hoop aan gedaan en een hele mooie met werkende airco. Bijna elke CX heeft wel wat achterstallig onderhoud, bij deze is er niets lijkt het. Schuifdak is wel een aandachtspunt. Weet niet hoe de staat van het chassis en carosserie zijn….

CitrofielTD schreef:

d’r staat op moment van schrijven een redelijk exemplaar op marktplaats
heeft al aardig wat groot onderhoud gehad…is een mooie starter..

Bedoel je de rode TRD turbo 1 voor 4250? Vind ik persoonlijk een dure wagen (Vooral als ik kijk wat ik afgelopen weekend voor mijn TRD Turbo 2 betaald heb Razz )

geen laswerk en super gaaf !!

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

PrutserXXL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 04 oktober 2007 11:28 AM
  [ # 20 ]

Hmmmz, ik ben ff druk met studie weer geweest en heb alleen onderweg even goed na kunnen denken over mn keuze… En heb even met mn pa (die overigens al 50 jaar citroen rijd Smile) en die heeft mij toch op het hart gedrukt dat ik beter voor een xantia ofzo kan gaan, maarja dat is toch weer iets anders… misschien dat hij maar fijn mee moet gaan voor een testritje Razz ik zal zeker ff alles op de hoogte houden!

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 04 oktober 2007 02:28 PM
  [ # 21 ]

haha, die vader van jou is een verstandig mens!

maar of verstandig nou ook leuker is?
neeee Wink

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 473

Gepost: 04 oktober 2007 04:42 PM
  [ # 22 ]

maar verstandig is wel beter, anders kan je niet studeren omdat je stil komt te staan langs de weg Very Happy

Profiel  

CitrofielTD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 111

Gepost: 04 oktober 2007 04:48 PM
  [ # 23 ]

Ik denk er over om mijn xant TRD te schorsen en de winter door te gaan rijden met mijn zojuist aangeschafte TRD Turbo 2. En ja de kans bestaat dat je langs de weg komt te staan, maar dan kan ik nog altijd terugvallen op black beauty en bij een stevig probleem op de Xantia. Het enige wat je nodig hebt is een anwb lidmaatschap.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook