











Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Ik wil de bollen van mn cx prestige vervangen, maar kom overal 2 soorten bollen tegen, normale en comfort bollen, wat is het grote verschil tussen deze 2 en welke zou mijn prestige moeten hebben ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
prestige kan je allewee leggen maar vermits de wagen langer is en je achteraan met comfortbollen rapper de grond raakt zou ik zeggen vooraan comfort en achteraan de gewone bollen maar origineel zouder er geen comfort bollen op staan.
In de serie 1 waren er zelfs een tijdje bollen speciaal voor de prestige die waren ook zachter dan van een gewone cx maar in de serie 2 werden die al niet meer geleverd dus de kans is klein dat je die nog vindt….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
gewoon voor de originele gaan dus
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Er is vooral veel voor te zeggen om de orginele specificaties aan te houden.
Citroën heeft zelf heus wel gezorgd voor een optimale mix van comfort, wegligging en betrouwbaarheid. Dat kan nog wel eens verstoord worden door aanpassingen . Als het systeem goed op orde is (naast de bollen ook de hogedrukregelaars, filters, LHM, etc.) zweef je als God in Frankrijk
.
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is er ergens een lijst te vinden met de verschillen in druk???














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
garagestmarien schreef:Is er ergens een lijst te vinden met de verschillen in druk???
Dat lijstje is heel kort :
Vooraan-> alle type’s 75 bar
Berline achter ->alle type’s 40 bar
Break achter ->alle type’s 35 bar (origineel deelbare bollen, vervangende gelaste bollen zitten ook op 35 bar)
Het verschil in bollen voor de verschillende de type’s zit in de demper van de bol.
Op een GTi T heb je dus een ander demper in de bol dan bij een 25D enz…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En waar vind ik over de dempers dan meer technische specificaties?
Dat is dat gedoe over 1.25, 1.90, 1.60, 1.30?


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
En de volumes van de bollen?
garagestmarien schreef:En waar vind ik over de dempers dan meer
technische specificaties?
Dat is dat gedoe over 1.25, 1.90, 1.60, 1.30?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CxDeMio schreef:Is er ook iets voor te zeggen om de standaard Cx vóór te voorzien van comfortbollen (of ze op te laten boren) en achter de standaard bollen te laten zitten?
Heeft een CX berline dat nog nodig dan?
Comfort is toch al van hoog niveau?
Als ik het zo hoor kan je het zeker bij de zwaardere motoren beter niet doen














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ernst23 schreef:En de volumes van de bollen?
garagestmarien schreef:En waar vind ik over de dempers dan meer
technische specificaties?
Dat is dat gedoe over 1.25, 1.90, 1.60, 1.30?
Volumes zijn gelijk enkel de deelbare bollen (break achter)zijn iets groter van volume.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
lekker orgineel blijven.
en comfort bollen mag je proberen, maar is een CX dan NOG niet zacht genoeg?
gaten boren in de veerbol, is de BYPASS van de schokbreker groter maken.
en dat is dus in feite een schokbreker passeren, dwz je houd minder schokbrekerwerking over, wat de auto zweveriger maakt.
andersom is het dus domweg een kapotte schokbrekreker wat je eronder hebt zitten..Niet veilig dus.
als je dan toch iets zachter wilt, kun je beter de bollen 5 tot max 10 bar hoger op druk laten zetten, hierdoor voelen ze zachter aan (lees de auto geeft een wat deinerig response.
volume’s zijn op de meeste CXen 500 CC (meende ik toch) op een paar type’s vind je de 400 CC bollen..((ik weet dit niet 100% zeker dus ga niet katten aub))..
mvgr wupke



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik kom tegen in de lijsten, allemaal 500 behalve de achterbollen van die break. die zijn 700.
dat dacht ik tenminste al. alle Cxen welke ik tot op heden gezien heb (op een uitzondering na) hadden alle die eiervorm bollen, de 500 CCs dus..
kwist het alleen niet 100% zeker of het dan ook orgineel zo was..
mvgr wupke:thanks for the info garagestmarien..