Ik ben bezig de uitlaat van mijn GTI te vervangen en het lijkt er op dat hij van voor tot achter vervangen moet worden. Alleen de flexibele pijp lijkt nog goed, maar dat weet ik niet zeker, je komt er erg slecht bij. Weet iemand een foefje om te controleren of deze nog goed is, en als ik hem er later alsnog tussen wil bouwen, gaat dat dan nog wel? :
om wat voor gti gaat het want er zijn meerdere uitlaten voor de gti
zo te horen gaat het om een later type?
je kan hem op lekkage controleren als alles er achtervandaan is met bijv een doek maar dan ligt wel alles open
wil je het zeker weten vraag wup anders om advies


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Als de flexibele pijp lek is hoor je dat als de motor loopt verder is er eigenlijk geen goede manier om dat stukje pijp te controleren. Vervangen is redelijk goed te doen. Ik zou dus eerst de nieuwe delen monteren en dan luisteren,
@C2 Jimmy, gaat er nou nooit eens geen branden? Als je iets post post dan iest zinnigs! Als meneer jouw raad opvolgt kan ie meteen door naar het brandwonden centrum!
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Kun je later de komplete uitlaat wel zover naar achteren drukken dat het flexibele pijpje er tussenuit kan dan? Het is trouwens een 25GTI 1988.


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Het makkelijkst is natuurlijk als je meteen het stukje vervangt. Maar later is het ook redelijk te doen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Hhahahaha leuk om te lezen dat ze ook nog naar mij verwijzen..
IN KOUDE TOESTAND, met remmenreiniger dat flex ding schoon maken,,,
zeker een half uur wachten alvorens te starten.
als hij lek is, heb je na 10 km rijden een zwarte vlek op de plek van de lekkage..
mijn idee zou zijn, gewoon vervangen bij twijfel..
daarnaast, als je heel je uitlaat vervangt, dan vervang je ook de laatste 20 CM ff,,, anders ben je straks weer onder die auto aan het vechten.
temeer, dat een uitlaat zich zet onder een auto, als je dan in een later stadia een deel gaat vervangen, loop je het risico op resonantie’s en meer van die Melee..
dus ik zou hem ongezien vervangen, maar wat Oldenhage zegt klopt ook.
hij is redelijk goed te vervangen naderhand…
mvgr wupke



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zijn ze nog een beetje verkrijgbaar?


















Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
en dan ff mooi vast lassen aan de Y-pijp.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
garagestmarien schreef:Zijn ze nog een beetje verkrijgbaar?
de laatste die ik gemonteerd heb kwam uit de machinebouw handel..di van de dealer was me te duur af…
even de binnenmaat en lengte totaal opgegeven, en 24 uur later had ik em in mn werkplaats…
mvgr wupke
Bedankt lui,
De pijp is nog te bestellen en kost 60 euro ex. De rest v.d. uitlaat is ook nog gewoon te bestellen bij de automaterialenzaak.
Jullie hebben wel gelijk dat het beter is hem dan maar helemaal te vervangen, het punt is echter dat de plek waar de flex. pijp aan de y pijp vast zit er niet bepaalt uitziet alsof de y pijp ongeschonden uit de strijd komt en dan ben ik nog verder van huis.
Groet Léon.
oldenhage schreef:en dan ff mooi vast lassen aan de Y-pijp.
Waarom vast lassen aan de y pijp? Om los schieten tegen te gaan of om lekkage tegen te gaan :