c2 vts
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 februari 2005 01:00 AM

Heb sinds 6 januari 2005 een C2 VTS. Zijn er meer die over zo’n kleine bom beschikken? Mij bevalt ie tot dusver uitstekend. Heb hiervoor twee Xsara’s 1.6 16v VTR gehad. Ook goede auto’s, maar veel meer op comfort gericht. Toen de C2 VTS werd aangekondigd, besloot ik er eentje aan te schaffen. De C2 VTS doet me aan m’n Saxo 1.6 8v VTS uit 1998 denken. Was ook zo’n heerlijk en vlot karretje. Dat miste ik in de Xsara’s.

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 02 februari 2005 04:17 PM
  [ # 1 ]

vette auto, wat voor kleur heb je

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 februari 2005 05:52 PM
  [ # 2 ]

Geel! Valt gigantisch op. Ik twijfelde tussen geel (jaun ra) en blauw (bleu grand pavois). In elk geval geen zwart. Best mooi maar ze zijn bijna allemaal zwart. Bovendien heb ik 1 keer een zwarte auto gehad en had er al meteen spijt van. Je ziet er werkelijk alles op!
Ik koos uiteindelijk voor geel omdat m’n snelle Saxo van weleer ook blauw was. Ik wilde wat anders. Bovendien stond bij de Citroen-dealer in Enschede, waar ik de wagen heb gekocht, een gele VTR 1.6 in de showroom. Dus kon ik de kleur rustig op me in laten werken. Ik weet het: je vindt die kleur mooi of niet. Ik vind ‘m mooi en begin ‘m met de dag mooier te vinden. Een C2 VTS kan dat gele ook hebben. Een C5 bijvoorbeeld niet.

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 02 februari 2005 06:48 PM
  [ # 3 ]

een heel opvallende kleur, ik heb nog geen gele C2 gezien, maar volgens mij staat de C2 elke kleur wel

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 februari 2005 09:38 PM
  [ # 4 ]

Very Happy Zijn er meer met een C2 VTS die dit forum bezoeken? Vast wel. Ik heb namelijk een vraag en die is: Mede C2 VTS-rijders, hebben jullie wel of geen cruise control? Volgens de prijslijst van Citroen zit het er niet op. En op de rode VTS die is getest door Autoweek en Autovisie zit het evenmin. In beide bladen staan foto’s van het stuur en daarop is geen cruise-knop te bekennen. Op die van mij zit het echter wel! Niks extra’s voor betaald. Hij heeft het gewoon. Heb ik een vreemde eend in de bijt of is cruise control toch gewoon standaard?

Profiel  
 
Japie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2004

Gepost: 02 februari 2005 11:54 PM
  [ # 5 ]

Hoi,

Ik had begrepen dat cruise control niet leverbaar is voor de VTS anders had ik het er zeker op laten sleutelen.

Ik heb wel een zwarte.

CU in my C2

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 03 februari 2005 12:25 AM
  [ # 6 ]

Razz En bevalt-ie, de zwarte VTS? Ik begrijp dat je geen cruise control hebt. Vreemd. Ik heb de mijne begin oktober 2004 besteld, ook zonder cruis want dat was niet te krijgen. Eind december vlak voor Kerstmis werd de mijne bij de garage afgeleverd. Toen ik een kijkje kwam nemen zag ik al meteen dat er cruise control opzat. M’n citroendealer keek er ook van op. ‘Zal dan toch wel standaard zijn’, meende hij. Kennelijk dus niet. Hebben ze er bij mij het verkeerde stuur in geschroefd? Zo ja, dan hebben ze gelukkig wel de moeite genomen om de cruis-control aan te sluiten, want alles werkt perfect. Bovendien heb ik het leren stuur met de ‘duimsteunen’, zoals dat in een VTS hoort. Ik heb de mijne nu sinds 6 januari. Is die van jouw ook van januari?

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 03 februari 2005 01:07 AM
  [ # 7 ]

de VTS in de showroom van m’n dealer heeft geen cruisecontrol.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Japie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 22-12-2004

Gepost: 03 februari 2005 01:25 PM
  [ # 8 ]

Ik heb min VTS in december besteld maar was al op voorraad bij een dealer in Almere of zo.

Ik heb toen deze genomen omdat ik dan in januari al kon gaan rijden.

Ik ben heel erg tevreden over mijn VTS. het rijdt als een scheermes, is erg fel en heeft enorm lekkere rem. Heb nu al twee keer een nood-stop gemaakt met gevarenlichten en al.

Helaas gisteren mijn eerste beschadiding opgelopen. In een bocht over een stuk radiatorslang gereden, slang omhoog geklapt en een deuk in het rechter portier. Zonde Evil or Very Mad

Heb het slangetje maar opgepakt en weggegooid.

Ik moet een beetje wennen aan de ESP. Als ik harde de bocht neem met regen voel ik de ESP ingrijpen wat een beetje raar aanvoelt.

De achter gordels rammelen erg hinderlijk. Ik heb nu de sluitingen klem gezet tussen stoel en zijkant. Ik ga ze w.s. gewoon dicht doen omdat ik toch niet met kinderen in de C2 rij.

De 16” velgen geven net een beetje meer body aan de C2. Om de hoek staat een zwarte zonder lettertjes met kunstof ongespoten bumpers en die ziet er toch minder spannend uit.

Heb gisteren de “touwtjes” van mijn GPS weggewerkt en ben nu helemaal compleet.

Echt een toppertje, op naar de 1000. Nu pas 804 km gereden.

CU in my C2

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 03 februari 2005 10:19 PM
  [ # 9 ]

Zonde van die deuk. Sad  Kun je hem er niet uit laten rollen bij de dealer? Exclamation Als die deuk niet al te diep is en de lak is niet beschadigd, dan kunnen ze dat. Even de binnenbekleding weg en rollen maar met speciaal gereedschap… Mijn Citroendealer kan het in elk geval wel. Dat uitdeuken zonder spuiten werkt perfect en is niet duur.  Razz
Ik had een keer een bombardement aan eikels op de motorkap van m’n Saxo 1.6 VTS. Het resultaat: drie deuken. Sad  Ze rolden die er perfect uit. Bovendien werd ook nog een deukje in de achterklep, vermoedelijk afkomstig van een fietsstuur, weggewreven.  Smile En dat alles voor ik meen 175 euro, maar dat weet ik niet meer precies. Ik vond het in elk geval niet veel.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 03 februari 2005 10:29 PM
  [ # 10 ]

Je hebt trouwens gelijk, een C2 VTS is fel. Die rode die ze in Autovisie en Autoweek hebben getest (dezelfde auto), trok heel wat minder vlot op dan de fabrieksgegevens beloven. In Autovisie deed ie er 10,6 seconden over van 0 naar 100 en in Autoweek 10 seconden. Volgens de fabriek moet-ie het doen in 8,9. Ik heb die van mij nog niet echt vol op z’n staart getrapt, want ik wil ‘m eerst fatsoenlijk inrijden, maar ik weet zeker dat ie aardig in de buurt van de fabriekscijfers komt. Hij is feller dan mijn Saxo 1.6 8v VTS (goed voor 10 seconden van 0-100) en stukken vlotter dan mijn vorige Xsara 1.6 16v VTR (goed voor 11 seconden van 0-100). Met name het verschil met de Xsara is erg groot. Ach, en ook al is het maar gevoel, wat maakt dat uit. Daar gaat het toch om: gevoel! Wink

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 03 februari 2005 10:42 PM
  [ # 11 ]

Heb je je zwarte VTS trouwens nog met wat fabrieksspulletjes aangekleed? Ik heb een automatische airco genomen, de Clarion-radio en de verschuifbare achterstoelen. En als bonus kreeg ik kennelijk ook nog gratis en voor niks cruise-control… haha. Aardige jongens die Fransen!
Ik heb nog gedacht over een andere achterdemper, maar daarvan heb ik (voorlopig) afgezien. Een werknemer van de Enschedese Citroendealer heeft een C2 1.6 VTR met een dikke Devil-demper. Die wilde ik wel ‘ns horen, maar dat viel me gruwelijk tegen. Ik hoorde nauwelijks verschil, terwijl de uitlaatmond veel doet vermoeden. Ik hoorde echter wel wat anders bij die auto: een sportluchtfilter. Dat klonk echt mooi en m’n dealer schroeft er tijdens de eerste beurt (2500 km) ook eentje bij mij op. De kit is van Cituning. Pakt de motor nog wat beter op en dat hese aanzuiggeluid is GAAF. Razz

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 04 februari 2005 01:35 AM
  [ # 12 ]

Zien dat die sportluchtfilter afgesloten is van de motorwarmte eh, want anders zou het wel eens dik kunnen tegevallen ivm met je vermogen ...!!!

Ps ik heb een zelfgemaakte achterdemper, dat klink veel beter als zo’n devil Very Happy

Uitlaat C2

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 04 februari 2005 02:26 PM
  [ # 13 ]
Nasty Student schreef:

Zien dat die sportluchtfilter afgesloten is van de motorwarmte eh, want anders zou het wel eens dik kunnen tegevallen ivm met je vermogen ...!!!

Ps ik heb een zelfgemaakte achterdemper, dat klink veel beter als zo’n devil Very Happy

Uitlaat C2

mooi geluidje Very Happy. de uitlaat ziet er ook vet uit

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 04 februari 2005 06:23 PM
  [ # 14 ]

Very Happy Zit wel goed met dat sportfilter. Die wordt straks netjes gemonteerd door m’n dealer. Bovendien is met de onwtikkeling van dat open luchtfilter rekening gehouden met het feit dat koele lucht moet worden aangezogen en geen warme, want dat is inderdaad het paard achter de wagen spannen. Klinkt trouwens tof die zelfgefabriceerde uitlaat. Maar ja, de agenten hier in Nederland hebben het niet zo op dergelijke uitlaten… Surprisedops:  Ik zag op de Engelse Cituningsite ook een paar fraaie roestvrijstalen uitlaatsystemen. Kun je die ook via Cituning in Belgie krijgen Confused:

Profiel  
 
Nasty Student
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 februari 2005 08:27 PM
  [ # 15 ]
Willibrord schreef:

Very Happy Zit wel goed met dat sportfilter. Die wordt straks netjes gemonteerd door m’n dealer. Bovendien is met de onwtikkeling van dat open luchtfilter rekening gehouden met het feit dat koele lucht moet worden aangezogen en geen warme, want dat is inderdaad het paard achter de wagen spannen. Klinkt trouwens tof die zelfgefabriceerde uitlaat. Maar ja, de agenten hier in Nederland hebben het niet zo op dergelijke uitlaten… Surprisedops:  Ik zag op de Engelse Cituningsite ook een paar fraaie roestvrijstalen uitlaatsystemen. Kun je die ook via Cituning in Belgie krijgen Confused:

In belgië zijn ze er ook tegen, maar ik heb ze me nog ni zien tegenhouden ...

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je voorbij komt gereden eh!

<=Proud Black C2 16V owner =>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook