start problemen op 19Td
stef_be
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 21-03-2004

Gepost: 21 maart 2004 11:01 AM

Sinds 1999 ben ik de trotse eigenaar van een Citroën Xsara 19Td Exclusive. Tot voor kort was ik zeer tevreden met deze aankoop.
Behalve misschien dat de servo directiepomp het begaf 1 maand na het verstrijken van de garantie. (Leek een Xsara probleem te zijn van de eerste generatie).
Maar nu na 5 jaar zit ik met een echt aanslepend probleem. Momenteel staat mijn wagen wederom (5X in 2mnd) bij de Citroën hersteller maar deze kan het probleem niet vinden. Het probleem is namelijk dat mijn wagen (dikwijls) weigert te starten. De Lexia (autodiagnose) geeft aan dat er geen noemenswaardige problemen zijn. De voorgloeilampen werden reeds vervangen evenals de batterij en de relais. De kabels en starter en mazout pomp werden grondig nagekeken, maar alles blijkt te functioneren. Het ergste van de zaak is dat de wagen na het vervangen van al die bovengenoemde onderdelen weer voor enkele dagen/weken reed. Misschien goed om te vermelden is dat de wagen als hij dan toch start sputtert (schokt) en enorm rookt (wit) bij het starten.
Wij zijn ten einde raad. Hopelijk heeft er iemand een suggestie of oplossing voor dit probleem.

Mvg

->Xsara 19TD Exclusive ‘99

Profiel  
 
stef_be
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 21-03-2004

Gepost: 21 maart 2004 02:03 PM
  [ # 1 ]

Bedankt voor de suggestie ZX-cruiser maar de LEXIA (autodiagnose) geeft geen electronische foutmeldingen weer. De cpu valt ook onder deze diagnose.
Ik had echter al van contactsleutel problemen gehoord bij andere merken waardoor de wagen ook niet opstart. Echter ook met de reservesleutel start de wagen niet op.Dit probleem zou trouwens ook vermeld worden via de Lexia. In feite wel handig zo’n toestel. Gewoon ff aansluiten op de wagen en alle problemen indien er zijn worden gemeld. Maar dus niet het mijne. De garagist heeft reeds contact opgenomen met de hoofdzetel van Citroën maar dit probleem is ginds niet gekent. Ondertussen zijn de reparatiekosten (onder voorbehoud) wel al serieus opgelopen maar zolang het probleem niet van de baan is betaal ik niets.

->Xsara 19TD Exclusive ‘99

Profiel  
 
@brain
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 31-07-2003

Gepost: 22 maart 2004 01:21 AM
  [ # 2 ]

Hebben ze ook de kabel vervangen/nagekeken die alle gloeibougie`s met elkaar verbindt???
Had laatst ook een auto met deze klacht en hiervan was het kabeltje dus defect waardoor maar een gloeibougie aangestuurd werd.

Bryan

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 26 maart 2004 12:57 PM
  [ # 3 ]

ik denk ook dat het aan je verstuivers ligt, gebeurd wel vaak bij diesels,
tenminste bij oudere diesels

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
stef_be
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 21-03-2004

Gepost: 27 maart 2004 01:42 AM
  [ # 4 ]

Bedankt aan iedereen hier op het forum voor de reacties omtrent het start probleem van mijn wagen. Ik heb al jullie suggesties medegedeeld aan de garagist en hopelijk kan hij hierdoor een oplossing vinden.

suggesties en reacties zijn nog steeds welkom.

Mvg,
stef

->Xsara 19TD Exclusive ‘99

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook