Ijs schreef:Die komt vanzelf
Nee he, toch geen merc… Ik wist niet dat je al een beetje bedaagd begon te worden?
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
De verlichting van mijn buitentemperatuur/tijd werkt niet meer, is er iemand die dit eerder heeft gedaan? Er lijkt een hoop los te moeten..???
Dat valt wel mee, je moet alleen dat stuk plastic waar de middenconsoleknopjes en de climabediening inzit loshalen. Kwestie van de schroefjes vinden, dan haal je ‘t er zo uit
Dashboard losmaken is goed te doen. Zie de link hieronder voor demontage. Zelf ook een paar weken geleden losgemaakt. Met een uurtje of twee ben je er wel.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dashboard losmaken is goed te doen. Zie de link hieronder voor demontage. Zelf ook een paar weken geleden losgemaakt. Met een uurtje of twee ben je er wel.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ijs schreef:
Dan nog een kleine vraagje, de gril lijkt los te zitten en nu komt dit volgens XsaraCoupe(Marco) omdat er een laagje is weggesleten waardoor er ruimte op komt.. de schroeven zitten er aan beiden kanten nog in! Iemand een oplossing hiervoor?
Dikkere schroeven erin draaien en er een ringetje op zetten. Je zet ‘m vast in de koplampen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dit heb ik hem ook gezegd, paar dikke schroeven er in…
Zo heb ik het al bij meerdere xm’s gezien. Verder doelde ik op het foam achter de grille dat door water loslaat. Dit zorgt onder andere voor het trillen…
Xsara Coupe
Zo, inmiddels remblokken van voorzijde vervangen. Waren nog niet op, mooi op tijd; dat wel.
Inmiddels heb ik perongeluk de koplampverstelling gemold, de hoogte verstelling van de rechter koplamp was het draad van doormidden en daarna heb ik met een sleutel van achter de koplamp proberen te stellen. uiteindelijk trok ik de hele bout eruit met op het einde een bal die ws ergens in de koplamp word gestoken.. hoe zit dit in elkaar !?

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
XMTurboCT schreef:Dashboard losmaken is goed te doen. Zie de link hieronder voor demontage. Zelf ook een paar weken geleden losgemaakt. Met een uurtje of twee ben je er wel.
Groet, Arjan
Gaaf. Als ik voldoende Frans zou spreken/begrijpen dan had ik hier pas echt wat aan. Al zeggen de plaatjes een hoop, het tellerblok krijg ik er zo tzt nog wel uit, maar voor het ‘reviseren’ van het display zijn de plaatjes alleen niet voldoende… Ach nou ja, die streepjes erdoor zo nu en dan… karakter, toch…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Weet niet of je lid bent van de XM club, maar in het komende clubblad wordt aandacht besteed aan het uit elkaar halen van het dashboard voor het vervangen van de lampjes. Over het schoonmaken van die displays loopt geloof ik al een draadje…
Groet, Arjan
Et ma francais e mal (of is het mon francais?)
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hee Ijs is ook weer actief…
XMTurboCT schreef:Weet niet of je lid bent van de XM club, maar in het komende clubblad wordt aandacht besteed aan het uit elkaar halen van het dashboard voor het vervangen van de lampjes. Over het schoonmaken van die displays loopt geloof ik al een draadje…
Groet, Arjan
Et ma francais e mal (of is het mon francais?)
Het is LA langue, dus vrouwelijk, en dus ma. Maar wel 3e ps ev, dus est mal. Beter was het als je zei;
je ne parle pas francais si bien…of,
je ne parle pas francais du tout, of, nog beter,
va t’en conard!!!!
Dat laatste betekent; ober, ik zou graag de geconfijte eend bestellen alstublieft…..
Dit alles natuurlijk volledig terzijde, die handleiding zocht ik al een tijdje, dit weekend weer wat lampjes vervangen, joepie!!!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
en toch is het mon français,n’est pas si bien
Over de koplamp…
net het hele zaakje gemonteerd en daarvoor moest de gril eraf om bij de koplampen te komen, de verstelling van de hoogte is kapot. Stom genoeg staat hij nu stukje lager dan de andere kant..
De stelbout die erin gedraait is heeft een bolkop en dat hoort waarschijnlijk ergens in de koplamp in een gewricht te klikken. Waarschijnlijk is dit van plastic en is deze kapot oid.
Iemand een idee, of moet ik aan een nieuwe koplamp denken?
idee… PB ff met xsara coupe, ws heeft hij dat gewoon voor je op de plank liggen… De vogel kan inmiddels zijn kont niet meer keren tussen al die onderdelen
Haha, we hadden al contact gehad via msn hoor
Heb als het goed is nog een goeie rechter koplamp liggen waar t glas uit is. Daarnaast heb ik een type1 lamp met verkleurde glaasjes. Weet iemand of die voldoen als we daar de gele glaasjes uti halen en een type2 glas op zetten?
Xsara Coupe