ber er wel voor dat men wat aan het milieu gaat doen verder moet je niet naar je buren kijken maar naar je eigen zolang iederen naar een ander wijs gebeurt er nooit wat
verder ben ik alleen niet met de manier waarop het gebeurd het eens

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik heb laatst Radar gezien en daar was een kerel aan het woord van TNO en die vindt het zeer gevaarlijk om nu al OUDERE auto’s te voorzien van een after-market filter. Hij is bezig met een onderzoek en het zou best wel eens kunnen zijn dat het monteren van zo’n after-market filter zeer gevaarlijk is voor de volksgezondheid. Hij vindt dat de overheid moet wachten met subsidies als een kip zonder kop op de uitslag. Gewoon ff googlen.
Ik zou dus wachten en op LPG gaan rijden of biodiesel/PPO. Dat is nog altijd het minst vervuilend geloof ik.
maartens schreef:Toch overweeg ik montage. Nu krijg je nog subsidie op montage en straks als een roetfilter verplicht is waarschijnelijk niet meer.
Waarschijnelijk sloop ik na montage het ding er weer onderuit…maar dan krijg ik weer problemen met de APK…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Gelukkig heeft CX-Basis.de al e.e.a. uitgeprobeerd met betrekking tot plantaardig dieselen in de CX….
Daarnaast leveren ze inmiddels ook katalysatoren voor de GTi… en zijn ze druk bezig met allerlei andere duitse milieu-regels.
Ik heb laatst Radar gezien en daar was een kerel aan het woord van TNO en die vindt het zeer gevaarlijk om nu al OUDERE auto’s te voorzien van een after-market filter. Hij is bezig met een onderzoek en het zou best wel eens kunnen zijn dat het monteren van zo’n after-market filter zeer gevaarlijk is voor de volksgezondheid. Hij vindt dat de overheid moet wachten met subsidies als een kip zonder kop op de uitslag.
Mja, want hoe zit het als die dingen verstopt raken? Moeten die net als andere filters van de motor appart worden gehouden? Of kun je die dan gewoon in de prullenbak gooien. Roetfilter: Best, maar niet op mijn CX.
Overigens in Nederland is niet voor iedereen een CX, maar er zijn wel andere oldtimers.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Jongens waar maken we ons druk om?
De temperatuur op Mars stijgt ook, en daar leeft geen mens zoals we weten, laat staan oldtimers…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Zoals altijd is er weer dat groepje verzuurde autohaters zonder serieus te nemen hobby’s, dat doorslaat. Van die groene gifkikkers, zoals Volkert van der Graaf.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.