Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
En bijna aan de 115000. Ik heb de afgelopen week tijdens het instappen dat er van achter opeens een metalige knak komt. Adal is dan mijn eerste ingeving. Als ik echter met draaiende motor op de kont duw hoor ik helemaal niets, rijgedrag is ook nog prima, en de wielen staan er ook nog recht onder…

Totaal aantal Berichten: 3844
- CX 2200
- CX 2200
ik heb dat ook sinds kort met m’n digit….
Ik ga er nog ff mee door iig, geen centen op dit moment..
Je hoort van defecte adal’s ook pas wat bij draaiende motor als ze écht gaar of droog geworden zijn. De veerdruk zorgt ervoor dat het heel lang gemaskeerd wordt. Zonder druk heeft ie even een “zwak moment”, zogezegd.
Ich bin ein Breaker

Altijd maar weer dat ‘self-healing’ vermogen. Afgelopen weken geen rare geluiden meer gehoord. Neemt niet weg dat ik de boel in de gaten blijf houden.
Ik ben al eventjes op zoek naar iets anders dan de BX, ook al blijft ie maar doorrijden zonder te morren. Start altijd, rijdt altijd, kilometer na kilometer. M’n probleem is dat ik toch af en toe ruimte te kort kom. Het zou al schelen als de achterbank in delen opklapbaar is. Ik neem aan dat dat wel gemaakt is voor de BX? Zo ja, welke typen, of heeft iemand toevallig nog een mooi setje liggen (voor het compleet zal dan waarschijnlijk het hele interieur verwisseld moeten worden…)?
Alle GTI’s, TZI’s en andere luxe modellen hebben een in delen neerklapbare achterbank. Een bijzonder handige en vooral practische oplossing.
In het BX Club-magazijn liggen er bijvoorbeeld een paar. Echter moet je wel clublid zijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Alle GTI’s, TZI’s en andere luxe modellen hebben een in delen neerklapbare achterbank.
nou, niet allemaal en nu hoor ik xbxg heeeel hard nadenken
De type 1’s uiteraard niet.
Over de vroege TZI’s twijfel ik ook, al had mijn ‘89-er TZI volgens mij wel een in delen neerklapbare achterbank…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
TZI heeft altijd een in delen neerklapbare bank. Ik weet wel welk luxe-interieur jij bedoelt, Maarten.
Voor MKatgert raad ik trouwens een laat grijs-tzi interieur aan. Oogt altijd fris en staat mooi bij het koetswerk, vergeet de deurpaneeltjes niet .
XBXG schreef:De type 1’s uiteraard niet.
Over de vroege TZI’s twijfel ik ook, al had mijn ‘89-er TZI volgens mij wel een in delen neerklapbare achterbank…
B_iks heeft hem door denk ik, maar jij hebt het niet over hetzelfde als ik
Het komt van een koe

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
MaartenH schreef:XBXG schreef:De type 1’s uiteraard niet.
Over de vroege TZI’s twijfel ik ook, al had mijn ‘89-er TZI volgens mij wel een in delen neerklapbare achterbank…B_iks heeft hem door denk ik, maar jij hebt het niet over hetzelfde als ik
![]()
Het komt van een koe
Vroegere GTI niet en 16V moet ik even denken maar volgens mij niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Bedankt voor de tips heren. Heeft iemand misschien een fotootje van een laat grijs TZI-interieur?
Ik ga maar eens op zoek dan. Tips blijven welkom, wellicht moet ik dan maar eens lid worden van de BX-club…
Heeft iemand misschien een fotootje van een laat grijs TZI-interieur?
Mooi toch?

B_iks schreef:
Mooi toch?
Zeker mooi, dank je.
XBXG schreef:De type 1’s uiteraard niet.
of een achterbank in twee delen bij de sloop kopen met een niet meer zo mooie bekleding en bij de bkleder de bekleding over laten bekleden moet heel goed mogelijk zijn.
heb je je eigen orginele stofjes terug(en een deelbare bank in een tijpe 87 is erg zeldzaam, van het rechter deel zitgedeelte kun je maar 1 vanb de 2 bevestigingpunten gebruiken dus daar zit mn dochter altijd…..in haar stoel
de citroen-liefhebber

En nu ook nieuwe voorbandjes. Dat scheelt een heleboel in verhouding met die Chinese zooi die er op lag. Nu is het lekker degelijk Duits