12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
   
19 GTI 16v MkI, "Sophié", nu nog bij 2Black
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 15 november 2007 07:38 PM
  [ # 166 ]

1:14 met een BX 16V mk1 is waarschijnlijk met een gangetje van 80km/h op een lege snelweg nog niet eens haalbaar.
Als je 1:12 al niet zuinig meer vind, kun je beter gas gaan rijden ofzo.
Ik ben al lang blij als ik met m’n auto op benzine de 1:9 haal Laughing
Goeie ontsteking scheelt ook nogal in brandstofverbruik.
Ook verkoolde kleppen en verstopte injectoren zorgen voor een hoger brandstofverbruik.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2007 07:44 PM
  [ # 167 ]
WYD schreef:

1:14 met een BX 16V mk1 is waarschijnlijk met een gangetje van 80km/h op een lege snelweg nog niet eens haalbaar.
Als je 1:12 al niet zuinig meer vind, kun je beter gas gaan rijden ofzo.
Ik ben al lang blij als ik met m’n auto op benzine de 1:9 haal Laughing
Goeie ontsteking scheelt ook nogal in brandstofverbruik.
Ook verkoolde kleppen en verstopte injectoren zorgen voor een hoger brandstofverbruik.

Beweer jij dat ik lieg? Wink
Ik zou het eens moeten opzoeken, maar ik heb er bijna 1 op 15 mee gehaald toen..
En dat was inderdaad met rustig optrekken en je aan de max snelheden houden. En verder natuurlijk alleen op de snelweg gereden(traject Eindhoven-Zoetermeer en terug)
Slechtste wat ik ermee gehaald heb weet ik nog wel, 1 op 6.5.
Op verlaten polderweggetjes Surprisedops:

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 15 november 2007 08:44 PM
  [ # 168 ]

@SZ: Ik begeef me dus hoofdzakelijk op die polderweggetjes, dat is 80% van wat ik momenteel aan kilometers maak.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 15 november 2007 08:46 PM
  [ # 169 ]

hier gemiddeld ruim 1:12 maar rij wel altijd rustig Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2007 09:33 PM
  [ # 170 ]

Maar Daan, jij hebt dan weer een 148pk versie toch?
Weet niet hoeveel dat uitmaakt…
1 op 12 is wat ik gemiddeld ermee reed, dus incl. een keer het gas intrappen.

Overigens vraag ik me af hoeveel zin het ‘nieuwe rijden’ heeft met deze oudere motoren.
Mijn AX werd het met het nieuwe rijden er in ieder geval niet zuiniger op…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2007 09:39 PM
  [ # 171 ]

Onder het nieuwe rijden valt ook van te voren kijken of een stoplicht op rood staan en je gas eerder los laten ipv op het laatste moment remmen Wink
Zo nog wel aantal van deze voorbeelden.

Zoiets zal altijd mee helpen aan het verbruik Wink
Dit zijn natuurlijk al injectie motoren, dus meeste gaat wel op denk ik.

Teveel gas in een te hoge versnelling bij teweinig toeren zal denk ik ook wee rniet goed zijn.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 november 2007 09:44 PM
  [ # 172 ]
Arjan Verkade schreef:

Onder het nieuwe rijden valt ook van te voren kijken of een stoplicht op rood staan en je gas eerder los laten ipv op het laatste moment remmen Wink
Zo nog wel aantal van deze voorbeelden.

Zoiets zal altijd mee helpen aan het verbruik Wink
Dit zijn natuurlijk al injectie motoren, dus meeste gaat wel op denk ik.

Teveel gas in een te hoge versnelling bij teweinig toeren zal denk ik ook wee rniet goed zijn.

dat begrijp ik Wink , mijn pa rijdt al eeuwen volgens het nieuwe rijden, dus een beetje zit het er wel in bij mij Wink

Maar het maakte bij de AX dus niet uit of je hem uit liet rollen of dat je het gas erop hield tot de laatste meters.

Dat uit laten rollen in de versnelling is omdat de motor remmende op de motor minder brandstof zou verbruiken dan wanneer je de koppeling intrapt en de motor dus stationair draait. Vooral dit betwijfel ik of het geldt op deze oudere motoren.

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2007 10:13 PM
  [ # 173 ]

Bij carbs geld het tegenovergesteld bijvoorbeeld.
Bij een injectie zou het zo moeten zijn dat het bespaard.

Maar bij elke auto bespaar je brandstof door het gas vroegtijdig los te laten, of je nu koppeling intrapt of niet, het is altijd beter als gas op de bodem Wink

Maar wordt een beetje offtopic geloof ik Wink

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 21 november 2007 08:00 PM
  [ # 174 ]

Gaan we toch nog maar opnieuw het klepdeksel dichtplakken.
Gekke ding lekt nu nog steeds, of eigenlijk opnieuw.

En kom er vandaag achter, met hulp van een Citroën-dealer magazijnman, dat zo’n klepdekselpakking in meerdere delen geleverd wordt.
Je hebt a) het klepdekselpakking en b) afsluitringen voor de bougieopeningen.
En de diverse leveranciers hebben dus enkel de pakking voor de buitenste rand van het kleppendeksel… nergens in de lijst verschijnt de rest van de af te sluiten stukken.

Hopelijk komende week erop zetten.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 november 2007 08:09 PM
  [ # 175 ]
WYD schreef:

1:14 met een BX 16V mk1 is waarschijnlijk met een gangetje van 80km/h op een lege snelweg nog niet eens haalbaar.
Als je 1:12 al niet zuinig meer vind, kun je beter gas gaan rijden ofzo.
Ik ben al lang blij als ik met m’n auto op benzine de 1:9 haal Laughing
Goeie ontsteking scheelt ook nogal in brandstofverbruik.
Ook verkoolde kleppen en verstopte injectoren zorgen voor een hoger brandstofverbruik.

Ik rij met mijn 16v meestal rond de 1 op 11. En dan rij ik lekker door, en gaan de taps af en toe vol open. Mijn zuinigheidsrecord staat op 1 op 14.3 dacht ik. En dat was echt niet constant rijden met 80. Gewoon de normale snelheidslimieten aangehouden, en 1 keer de tap vol open gegooid omdat een Fiat Bravo HGT me even er uit dacht te trekken.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 21 november 2007 08:15 PM
  [ # 176 ]
PrutsyLJ schreef:

....en 1 keer de tap vol open gegooid omdat een Fiat Bravo HGT me even er uit dacht te trekken.

En die zag je daarna zeker een beetje beteuterd voor zich uitkijken, met de mondhoeken enigszins naar beneden getrokken en een traantje op z’n wangen… Cool

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 november 2007 08:35 PM
  [ # 177 ]

Hij keek vrij chagrijnig iig Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 09 december 2007 04:02 PM
  [ # 178 ]

Welpotverde Evil or Very Mad ...

Afgelopen week woei het nogal zo af en toe, en wij hebben dan last van vreemde valwinden tussen 2 huizenblokken in.
En Sophié staat naast/achter ons huis.
Nu is de groencontainer omgewaaid een paar dagen geleden en vanmorgen zie ik, omdat de zon vandaag schijnt, dat het omvallen van die container 3(!!) kleine deukjes heeft veroorzaakt.

Crying or Very sad

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 december 2007 04:07 PM
  [ # 179 ]

dat is minder nu maar hopen dat je goed verzekerd ben.

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 18 december 2007 09:34 PM
  [ # 180 ]

Vandaag heeft de uitdeukspecialist de door de rolcontainer veroorzaakte deukjes vakkundig verwijderd, en omdat ‘ie toch bezig was ook de miniscule welvinkjes aan het voor-zijscherm.

Toppie!

Gisteren eindelijk, in 3 pogingen, de klepdekselpakking vervangen.
Geen rook meer!

Profiel  
 
 
12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook