













































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
moyen-achat schreef:Wie heeft ergens nog zo’n bol-asbak liggen? Ik zou er iemand blij mee willen maken. Bij voorbaat dank voor de PB!
Bij van der Laan in Abbenes ligger er nog wel een paar. Effe bellen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
cx 2400gti
Wouw!! dat ziet er fraai uit ! Ik heb er ook zo een gehad in de begin jaren ‘90. Ze waren niks waard, verschrikkelijk ondergewaardeerd. Koste toen 1200 GULDEN en dat was een mooi bedrag als student om toch klasse te rijden. Mijn vriendin woonde studeerde toen nog in Heerlen en ik kwam uit Zeeland dus dat was elk weekend lekker bollen over Belgie ( de oude Boudewijn route) en daar werd lekker door gereden op vrijdag middag Dus gewoon lekker meeblazen op de linker baan á 160. Zonder moeite want het was zo’n fijne motor
Veel power zonder enige moeite, super veel koppel. De bolletjes asbak had ik ook ‘81 met de TRX en kleine spoiler plus de econometer boven die mooie tellers plus de orginele temperatuurmeter met chromerandje in het dashboard.
Spijt
maar ja, de banden waren op den duur versleten en de aanschaf van dat fraaie Michelin oversteeg toen de dagwaarde. Dus ja exit cx…......... jammer want als ik deze foto’s zie kriebeld het toch heel erg ook al heb ik al jaren een ds.
veel succes en check de kabel en de luchtklepas en de massa draden onder de accu voor de elkt. onsteking
gr.Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mooi verhaal Rens! Gelukkig zijn ze nu iets meer waard zodat ik de aanschaf van nieuwe Michelins kon verantwoorden voor mezelf.
De auto moet wel echt snel een anti-roestbehandeling hebben. Kan iemand een goed dinitrolbedrijf aanraden die verstand hebben van de CX? Ik heb al een afspraak bij Van Egmond, maar die hadden pas plek in maart en ik zou het graag zo snel mogelijk willen laten doen. Omgeving Amsterdam is een pre.
Dank!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hmm, misschien Gosliga eens proberen. Slechte / goede ervaringen?
Ik ben een paar maanden terug met mijn CX bij Gosliga geweest. Of ze het goed hebben gedaan, zal ik pas in de loop der tijd merken. Maar ik vind het in ieder geval wel een prettig bedrijf om mee te werken.
En Leeuwarden is vanuit Amsterdam uiteindelijk helemaal niet zo ver.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Hier nog een Jaco (hallo, andere Jaco!), ook met goede ervaringen bij Gosliga. Niet goedkoop (ca 700 euro) maar (volgens verschillende bronnen binnen de CX-club) de meest grondige, heeft ervaring met CX-en en het zijn vriendelijke mensen. Ik kon er vorig jaar een week nadat ik belde terecht.
Na een jaar krijg je ook gratis een nabehandeling, dan kijken ze de hele auto nog eens na en behandelen plekken waar het spul niet goed heeft gehecht oid (sorry, ben n techniek-onbenul…motor, dat is dat grote stuk ijzer voorin onder dat motorkapgeval toch?) nog een keer.
Je bent je auto een paar dagen kwijt - Leeuwarden is misschien niet super-dichtbij, maar Gosliga zit op loopafstand van het station (10 minuutjes) en dan is het 2,5 uur treinen naar Amsterdam CS.
Jaco
Hé hallo andere Jaco!
Wij zijn gewoon met twee auto’s heen gegaan, de CX afgeleverd en met de Xsara de stad ingegaan om te winkelen en wat te eten. Daarna weer naar huis.
En bij het ophalen hebben we het precies andersom gedaan.

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ala je het vriendelijk vraagt willen ze je ook wel even ophalen van het station, als je hem weer komt halen.
Aardige mensen, een CX laten doen kost idd 700 euro.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik was €750,- kwijt.

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Rob Gosliga vindt mij aardiger.
Bij mij is het al wel weer dik 2 jaar geleden, zal wel inflatie zijn. Ik weet trouwens niet eens zeker of ik nou 6 of 700 betaald heb.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Nee, hij heeft het bij mij gewoon grondiger gedaan.
Bolletjesbak
moyen-achat schreef:Wie heeft ergens nog zo’n bol-asbak liggen? Ik zou er iemand blij mee willen maken. Bij voorbaat dank voor de PB!
Ik zag op MP dat Golden Years in Vught nog zo’n asbak te koop heeft.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bedankt, de afspraak bij Gosliga is gemaakt voor over anderhalve week al.
De bolletjesasbak (‘le cosmonaute’ heet het in CX - Une lignee prestigieuse wat ik laatst gekocht heb, hoe mooi is dat?) heeft wel een extreem starship Enterprise-gehalte. Misschien dat ik er nog eens een probeer op te zoeken. Volgens hetzelfde boek is die trouwens in modeljaar 81 afgeschaft, dus dat klopt wel.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Kleine update: auto is weer een week terug van Gert de Jong, na een forse aderlating. Wel rondom nieuwe Michelins MXV en allerlei punten aangepakt dus ze rijdt weer als een zonnetje. Sindsdien heb ik 1 op 11 gereden over 500 km, dus da’s niet slecht.
De koude start is een beetje lastig, gaat alleen goed als je het gaspedaal een beetje ingedrukt houdt tijdens het starten. Dan draait de motor zo’n 800 toeren stationair, wat oploopt tot 1200 bij warme motor. Volgens mij is dus de extra-luchtklep stuk en is dat gecompenseerd door het stationaire toerental hoger af te stellen. Gert de Jong zei dat het bijna bij alle CX-en zo is en dat een werkende extra luchtklep weer het nadeel heeft dat je een erg hoog stationair toerental krijgt bij koude motor. Wat vinden jullie, is het de moeite waard ‘m te vervangen?
Verder is de Diravi bijgesteld maar gaat de auto nu weer een beetje naar rechts. Ik denk dat ik het zelf maar eens ga bijstellen om het helemaal goed te krijgen.
Morgen naar Gosliga in Leeuwarden rijden…





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
... Auto is weer terug van Gosliga, ziet er erg goed uit. Maar er is blijkbaar nogal wat zooi op de remschijven terechtgekomen, want het remmen is niet wat het moet zijn meer. In het begin totaal geen remkracht (hadden ze wel even mogen zeggen); later wel beter, maar ik ben er nog niet tevreden over. Dus ik denk dat ik binnenkort maar even de wielen eraf moet halen en de schijven met remmenreiniger ga behandelen…