33 van de 39
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe   Veert weer!!:D
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 december 2007 09:28 PM
  [ # 481 ]

das goed nieuws voor je Marco!

Zodra je idd die actie aan je hoogteregelaar gaat doen aan de voorkant zou ik daar best bij willen zijn. Aan de achterkant is die van mij al vervangen door een gereviseerde. Aan de voorkant moet dat nog gebeuren, vandaar.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 16 december 2007 09:30 PM
  [ # 482 ]
gompy58 schreef:

das goed nieuws voor je Marco!

Zodra je idd die actie aan je hoogteregelaar gaat doen aan de voorkant zou ik daar best bij willen zijn. Aan de achterkant is die van mij al vervangen door een gereviseerde. Aan de voorkant moet dat nog gebeuren, vandaar.

Haha, ik kan de grijns ook niet van mn gezicht slaan. Het heeft 11 maanden en 1500 euro gekost, maar het resultaat mag er dan ook wel zijn Cool  Very Happy En ze veert wel een stuk zachter dan jouw 16v… Misschien komt het door de iets hogere druk die in mijn hydractivebollen zit dan de standaard druk. Das wel een aanrader. In de zachte stand is ze hierdoor zachter, maar wanneer de computer om wat voor reden ook aanvoelt dat t mis gaat, gaat ze over op de buitenste bollen en heeft ze weer de fabriekswegligging…

Xsara Coupe

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 16 december 2007 09:37 PM
  [ # 483 ]

dus als ik het goed begrijp is je comfort vering zachter dan normaal en je sportstand zeg maar, vergelijkbaar met wat bij een origineel versie de normale veerstand is.

Kortom, je zit er een tandje onder zeg maar.

Hoe zit het overigens dan met de druk ? De bollen die ik er nu op heb zitten zijn nagelnieuw uit het fabrieksdoosje gekomen. Keurig op druk dus en niet opgeboord. Hoe heb jij dat dan ? Toch een beetje opgeboord of meer druk erop gezet dan erin hoort?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 16 december 2007 09:46 PM
  [ # 484 ]
gompy58 schreef:

dus als ik het goed begrijp is je comfort vering zachter dan normaal en je sportstand zeg maar, vergelijkbaar met wat bij een origineel versie de normale veerstand is.

Kortom, je zit er een tandje onder zeg maar.

Hoe zit het overigens dan met de druk ? De bollen die ik er nu op heb zitten zijn nagelnieuw uit het fabrieksdoosje gekomen. Keurig op druk dus en niet opgeboord. Hoe heb jij dat dan ? Toch een beetje opgeboord of meer druk erop gezet dan erin hoort?

De wielbollen zijn officieel op chassisnummer besteld en dit zijn de bollen die werken in sportstand.
De comfort vering zitten bollen op die iets hogere druk hebben dan normaal. Hierdoor zal die in comfort stand met de 3e bol erbij zachter veren. In bochten en bij accelereren veer je op de wielbollen en zal die net zo strak liggen als iedere andere xm. Maar het scheelt haast niets hoor die drukken. Verder is er niets opgeboord, niets veranderd.
Mijn sportstand is dus gelijk aan de sportstand van iedere andere xm die zo uit de fabriek komt…

Xsara Coupe

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 december 2007 10:37 PM
  [ # 485 ]

Maarre, wanneer ga je er aan sleutelen? Dat kunstje met de hoogteregelaars wil ik ook wel eens leren als niet onverdienstelijk sleutelaar. Ik wil best komen kijken en de handjes uit de mouwen steken.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 16 december 2007 10:40 PM
  [ # 486 ]

Dat wordt al een gezellige sleutel bij eenkomst zo te lezen. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 16 december 2007 10:44 PM
  [ # 487 ]

Wordt zo onderhand wel weer eens tijd, vinden jullie ook niet? clap

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 december 2007 12:39 AM
  [ # 488 ]
Xsara Coupe schreef:

De wielbollen zijn officieel op chassisnummer besteld en dit zijn de bollen die werken in sportstand.
De comfort vering zitten bollen op die iets hogere druk hebben dan normaal. Hierdoor zal die in comfort stand met de 3e bol erbij zachter veren. In bochten en bij accelereren veer je op de wielbollen en zal die net zo strak liggen als iedere andere xm. Maar het scheelt haast niets hoor die drukken. Verder is er niets opgeboord, niets veranderd.
Mijn sportstand is dus gelijk aan de sportstand van iedere andere xm die zo uit de fabriek komt…

Xsara Coupe

Confused  Confused:

dat heb ik dus ook. Bollen obv chasis nummer. Alle bollen dus.  Systeem werkt ook, dan mag je toch de conclussie trekken dat het veert zoals het hoort te zijn.

maar goed, ikkuh hoor graag wanneer je aan de slag gaat. Ben er graag bij.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 17 december 2007 12:55 AM
  [ # 489 ]
gompy58 schreef:
Xsara Coupe schreef:

De wielbollen zijn officieel op chassisnummer besteld en dit zijn de bollen die werken in sportstand.
De comfort vering zitten bollen op die iets hogere druk hebben dan normaal. Hierdoor zal die in comfort stand met de 3e bol erbij zachter veren. In bochten en bij accelereren veer je op de wielbollen en zal die net zo strak liggen als iedere andere xm. Maar het scheelt haast niets hoor die drukken. Verder is er niets opgeboord, niets veranderd.
Mijn sportstand is dus gelijk aan de sportstand van iedere andere xm die zo uit de fabriek komt…

Xsara Coupe

Confused  Confused:

dat heb ik dus ook. Bollen obv chasis nummer. Alle bollen dus.  Systeem werkt ook, dan mag je toch de conclussie trekken dat het veert zoals het hoort te zijn.

maar goed, ikkuh hoor graag wanneer je aan de slag gaat. Ben er graag bij.

Klopt, maar toch heb ik het vermoeden dat jouw hoogteafstelling verre van ideaal is… Ik zou hem even nameten…

Xsara Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 17 december 2007 03:10 AM
  [ # 490 ]
danalog schreef:

Ik haal woensdag/donderdag mijn eerste XM Break Turbo CT op en ben zeer geïnteresseerd om eens bij zo’n sleuteldag te zijn! Ik volg dit topic even en laat me maar weten (pb ofzo) of ik welkom ben.

Iedereen is welkom op de meets Wink  Misschien dat de sloop meet van mijn tct sloper uit 1998 ook wel interessant is?

Xsara Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 17 december 2007 03:16 AM
  [ # 491 ]

Daarover graag hier verder:  

Straks krijgen mensen nog rare indrukken Wink  Laughing  Deze auto gaat echt niet in stukken uit elkaar Shocked  Cool

Xsara Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 december 2007 09:01 PM
  [ # 492 ]

Nou, vandaag de xm naar Martijn de Ruiter van het forum gebracht voor een grote beurt, distributieriem, spanrollen, waterpomp en een check-up van het veersysteem en een nieuwe apk…
Kreeg net al een telefoontje dat de apk geen probleem was, afgezien van 1 of 2 kapotte lampjes… De achterremmen zat wel aardig wat lucht in, dus daar zit al 1 probleem..
Verder bleek de auto aardig wat te laag te staan begreep ik via de telefoon, wat het veercomfort uiteraard ook niet ten goede komt!
Hoogteregelaar leek zo op het eerste gezicht wel in orde te zijn..

Leuk om een citroen garage te zien met alleen werkplaats in ieder geval! Niet al die rompslomp er omheen. Gewoon alleen onderhoud, precies wat je nodig hebt met een oudere citroen!
Ik ben benieuwd hoe de dame is als ik haar 7 of 8 januari op kan halen Very Happy
Mijn gevoel over chyparse is maar weer eens bevestigd. De gereviseerde hoogteregelaar die een maand of 1.5 geleden is gehaald zitten nu al fikse droogtescheuren in het rubber. Echt weer kwaliteit Confused  Evil or Very Mad
Morgen maar is bellen…

Xsara Coupe

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 27 december 2007 09:23 PM
  [ # 493 ]

Ha Marco,

Ben je bij De Jong in Hoofddorp geweest?

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 december 2007 09:24 PM
  [ # 494 ]
XMTurboCT schreef:

Ha Marco,

Ben je bij De Jong in Hoofddorp geweest?

Groet, Arjan

Jaja, vanochtend even. Erg leuke zaak om te zien hoor! Tenminste een ds en een bx voor Wink  Cool
En nu een prachtige 3 kleurige xm Laughing  Laughing

Xsara Coupe

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 27 december 2007 09:29 PM
  [ # 495 ]

Ik ga al heel lang naar hen, maar dan in Leiderdorp…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
33 van de 39
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook