das goed nieuws voor je Marco!
Zodra je idd die actie aan je hoogteregelaar gaat doen aan de voorkant zou ik daar best bij willen zijn. Aan de achterkant is die van mij al vervangen door een gereviseerde. Aan de voorkant moet dat nog gebeuren, vandaar.
gompy58 schreef:das goed nieuws voor je Marco!
Zodra je idd die actie aan je hoogteregelaar gaat doen aan de voorkant zou ik daar best bij willen zijn. Aan de achterkant is die van mij al vervangen door een gereviseerde. Aan de voorkant moet dat nog gebeuren, vandaar.
Haha, ik kan de grijns ook niet van mn gezicht slaan. Het heeft 11 maanden en 1500 euro gekost, maar het resultaat mag er dan ook wel zijn
En ze veert wel een stuk zachter dan jouw 16v… Misschien komt het door de iets hogere druk die in mijn hydractivebollen zit dan de standaard druk. Das wel een aanrader. In de zachte stand is ze hierdoor zachter, maar wanneer de computer om wat voor reden ook aanvoelt dat t mis gaat, gaat ze over op de buitenste bollen en heeft ze weer de fabriekswegligging…
Xsara Coupe
dus als ik het goed begrijp is je comfort vering zachter dan normaal en je sportstand zeg maar, vergelijkbaar met wat bij een origineel versie de normale veerstand is.
Kortom, je zit er een tandje onder zeg maar.
Hoe zit het overigens dan met de druk ? De bollen die ik er nu op heb zitten zijn nagelnieuw uit het fabrieksdoosje gekomen. Keurig op druk dus en niet opgeboord. Hoe heb jij dat dan ? Toch een beetje opgeboord of meer druk erop gezet dan erin hoort?
gompy58 schreef:dus als ik het goed begrijp is je comfort vering zachter dan normaal en je sportstand zeg maar, vergelijkbaar met wat bij een origineel versie de normale veerstand is.
Kortom, je zit er een tandje onder zeg maar.
Hoe zit het overigens dan met de druk ? De bollen die ik er nu op heb zitten zijn nagelnieuw uit het fabrieksdoosje gekomen. Keurig op druk dus en niet opgeboord. Hoe heb jij dat dan ? Toch een beetje opgeboord of meer druk erop gezet dan erin hoort?
De wielbollen zijn officieel op chassisnummer besteld en dit zijn de bollen die werken in sportstand.
De comfort vering zitten bollen op die iets hogere druk hebben dan normaal. Hierdoor zal die in comfort stand met de 3e bol erbij zachter veren. In bochten en bij accelereren veer je op de wielbollen en zal die net zo strak liggen als iedere andere xm. Maar het scheelt haast niets hoor die drukken. Verder is er niets opgeboord, niets veranderd.
Mijn sportstand is dus gelijk aan de sportstand van iedere andere xm die zo uit de fabriek komt…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Maarre, wanneer ga je er aan sleutelen? Dat kunstje met de hoogteregelaars wil ik ook wel eens leren als niet onverdienstelijk sleutelaar. Ik wil best komen kijken en de handjes uit de mouwen steken.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Dat wordt al een gezellige sleutel bij eenkomst zo te lezen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Wordt zo onderhand wel weer eens tijd, vinden jullie ook niet?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Xsara Coupe schreef:
De wielbollen zijn officieel op chassisnummer besteld en dit zijn de bollen die werken in sportstand.
De comfort vering zitten bollen op die iets hogere druk hebben dan normaal. Hierdoor zal die in comfort stand met de 3e bol erbij zachter veren. In bochten en bij accelereren veer je op de wielbollen en zal die net zo strak liggen als iedere andere xm. Maar het scheelt haast niets hoor die drukken. Verder is er niets opgeboord, niets veranderd.
Mijn sportstand is dus gelijk aan de sportstand van iedere andere xm die zo uit de fabriek komt…Xsara Coupe
:
dat heb ik dus ook. Bollen obv chasis nummer. Alle bollen dus. Systeem werkt ook, dan mag je toch de conclussie trekken dat het veert zoals het hoort te zijn.
maar goed, ikkuh hoor graag wanneer je aan de slag gaat. Ben er graag bij.
gompy58 schreef:Xsara Coupe schreef:
Mijn sportstand is dus gelijk aan de sportstand van iedere andere xm die zo uit de fabriek komt…Xsara Coupe
![]()
:
dat heb ik dus ook. Bollen obv chasis nummer. Alle bollen dus. Systeem werkt ook, dan mag je toch de conclussie trekken dat het veert zoals het hoort te zijn.
maar goed, ikkuh hoor graag wanneer je aan de slag gaat. Ben er graag bij.
Klopt, maar toch heb ik het vermoeden dat jouw hoogteafstelling verre van ideaal is… Ik zou hem even nameten…
Xsara Coupe
danalog schreef:Ik haal woensdag/donderdag mijn eerste XM Break Turbo CT op en ben zeer geïnteresseerd om eens bij zo’n sleuteldag te zijn! Ik volg dit topic even en laat me maar weten (pb ofzo) of ik welkom ben.
Iedereen is welkom op de meets Misschien dat de sloop meet van mijn tct sloper uit 1998 ook wel interessant is?
Xsara Coupe
Straks krijgen mensen nog rare indrukken
Deze auto gaat echt niet in stukken uit elkaar
Xsara Coupe
Nou, vandaag de xm naar Martijn de Ruiter van het forum gebracht voor een grote beurt, distributieriem, spanrollen, waterpomp en een check-up van het veersysteem en een nieuwe apk…
Kreeg net al een telefoontje dat de apk geen probleem was, afgezien van 1 of 2 kapotte lampjes… De achterremmen zat wel aardig wat lucht in, dus daar zit al 1 probleem..
Verder bleek de auto aardig wat te laag te staan begreep ik via de telefoon, wat het veercomfort uiteraard ook niet ten goede komt!
Hoogteregelaar leek zo op het eerste gezicht wel in orde te zijn..
Leuk om een citroen garage te zien met alleen werkplaats in ieder geval! Niet al die rompslomp er omheen. Gewoon alleen onderhoud, precies wat je nodig hebt met een oudere citroen!
Ik ben benieuwd hoe de dame is als ik haar 7 of 8 januari op kan halen
Mijn gevoel over chyparse is maar weer eens bevestigd. De gereviseerde hoogteregelaar die een maand of 1.5 geleden is gehaald zitten nu al fikse droogtescheuren in het rubber. Echt weer kwaliteit
Morgen maar is bellen…
Xsara Coupe
Ha Marco,
Ben je bij De Jong in Hoofddorp geweest?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Ha Marco,
Ben je bij De Jong in Hoofddorp geweest?
Groet, Arjan
Jaja, vanochtend even. Erg leuke zaak om te zien hoor! Tenminste een ds en een bx voor
En nu een prachtige 3 kleurige xm
Xsara Coupe
Ik ga al heel lang naar hen, maar dan in Leiderdorp…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!