3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
de Citroën C6: een stukje geschiedenisles van Citroën
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 mei 2007 09:09 PM
  [ # 31 ]

De XM rijdt niet als een dweil, maar in vergelijking wel.
Maargoed, een XM v6 is strakker geveerd dan een gewone XM en dat is een AX GTI ook dan een AX GT, dus het zal daar wel in zitten.

Daarnaast is het wel erg optimistisch om te zeggen dat ie alles eruit rijdt, de Fordjes Scorpio en Sierra uit die tijd waren ook wel knap waardeloos.
Het moment dat de Sierra bij De Hoogste Versnelling(Fred v.d. Vlugt) bij de slalom achterstevoren staat staat nog op mijn netvlies gebrand…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 21 mei 2007 11:03 PM
  [ # 32 ]
eviltwin schreef:

  een Xm is achterin kleiner dan een C5. Een CX is zelfs kleiner dan een Xantia! Alleen een CX prestige biedt meer dan een C6. Voorin is de C6 wel wat lager dan een C5. Maar die is dan ook te hoog. Bovedien een C6 kan je met verstelbare achterstoelen krijgen en is veel breder. Dat is ook wat waard.

Hoofdruimte?

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 22 mei 2007 04:30 PM
  [ # 33 ]
Simpele Ziel schreef:

De XM rijdt niet als een dweil, maar in vergelijking wel.
Maargoed, een XM v6 is strakker geveerd dan een gewone XM en dat is een AX GTI ook dan een AX GT, dus het zal daar wel in zitten.

Daarnaast is het wel erg optimistisch om te zeggen dat ie alles eruit rijdt, de Fordjes Scorpio en Sierra uit die tijd waren ook wel knap waardeloos.
Het moment dat de Sierra bij De Hoogste Versnelling(Fred v.d. Vlugt) bij de slalom achterstevoren staat staat nog op mijn netvlies gebrand…

Ik geloof liever Tiff van TG, dan zo’n Trosprogramma. Ik kan me herinneren dat ze een BX ook slecht vonden omdat die bij 80km/h in de hoogste stand instabiel werd Shocked De Xm haalt een 20% hogere slalom snelheid tov. een Schrootpio dat is echt een gigantisch verschil. Dat is 2x zo groot als het verschil tussen een c6 en een p911 !

De C6 is trouwens ook sneller op de slalom en uitwijkproeven dan de concurrentie. Wat dat betreft heeft Tiff ook gelijk: een elektronisch gestuurd adaptief (niet passief of reactief maar (pro-)actief ) veersysteem biedt enorme voordelen. Daarom ook is een Xm beter dan een AX (GTi)

Bij een slalom op 70km/h kan de AX nog zijn korte wielbasis uitbuiten, maar bij een rijbaanwissel op 135km/h is de Xm altijd beter. Laat staan een C5H3+ of C6H3+amvar.

roland schreef:

Hoofdruimte?

Mijn vader en ik zijn 1.90m en de C6 is de eerste auto waarin ik hem vrijwillig achterin heb zien zitten. Hoofdruimte is vergelijkbaar met de C5, veel beter dan de Xm laat staan de CX. DS is voor mij te lang geleden. Maar de beenruimte van de C6 is zeker beter dan DS, CX, C5 of Xm.

Bij de C6 met Lounge pakket kan je hoofdruimte inwisselen voor beenruimte, door de achterstoel onderuit te zetten. Dat kan met praktisch geen enkele andere auto (ok Maybach etc.) Hoofdruimte mag dus nooit een probleem zijn.

Alleen een CX prestige is groter, maar die is flink smaller dan een C6. C6 C5 en Xm zijn vergelijkbaar qua binnenbreedte. Een DS is echt smal, maar dit wordt gedeeltelijk goed gemaakt, door dichter bij elkaar te zitten.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 22 mei 2007 07:21 PM
  [ # 34 ]

Een rijbaan wisseling bij 135km/pu kan je ook niet echt een bocht meer noemen he Rolling Eyes

Verder zeg ik niet dat je een tros programma moet geloven, ik schreef alleen dat daar toen ook een sierra om zijn as is gedraaid bij de slalom proef…
Maargoed, ik blijf van mening dat de XM echt niet beter is dan een AX.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 22 mei 2007 09:37 PM
  [ # 35 ]
Simpele Ziel schreef:

Een rijbaan wisseling bij 135km/pu kan je ook niet echt een bocht meer noemen he Rolling Eyes

Verder zeg ik niet dat je een tros programma moet geloven, ik schreef alleen dat daar toen ook een sierra om zijn as is gedraaid bij de slalom proef…
Maargoed, ik blijf van mening dat de XM echt niet beter is dan een AX.

Het grappige is dat de correlatie tussen:

[list]een bocht nemen (lees g’s trekken: skidpad)
een slalom met 18m pilonafstand,
de VDA uitwijkproef (Elandtest) of
de ISO baanwissel[/list:u]

bijzonder hoog is, dwz uit de ene score kan je heel goed de ander afleiden. Het grote verschil is vaak bij de laatste twee proeven, dat een ondersturende auto meer snelheid verliest bij de actie, dwz harder erin, maar langzamer eruit. De proef wordt gedaan met gas los, itt. skidpad of slalom waar je wel gas geeft. Dus ja, een bocht zegt alles over uitwijken en omgekeerd.

Een Xm V6 rijdt natuurlijk ook een stuk beter dan een AX GTi vanwege de remmen en DiRaVi. 0-100km/h heeft de AX nog een miniem voordeel daarna is het snel over. Pk/kg is ongeveer gelijk, maar de luchtweerstand van een Xm is niet veel hoger dan een AX, maar hij heeft dus wel 2x zo veel vermogen. Vandaar dus 230km/h vs 190km/h, datzelfde verschil zie je ook tussen pak ‘m beet BX GTi en C6.

BTW Ik heb het met de Xm wel eens aan de stok gehad met een Clio Williams (160pk) een Honda NSX en zelfs een Ferrari f360 en ze moesten het allemaal afleggen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 23 mei 2007 02:43 AM
  [ # 36 ]

Bij een C6 zit ik toch achterin in de knoei met de hoofdruimte
Te wijnig voeten ruimte kan hindelijk zijn (let op dit is niet bij de C6) maar te wijnig hoofdruimte gaat echt gouw vervelen.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
brooijmans
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 05-05-2007

Gepost: 24 december 2007 01:46 AM
  [ # 37 ]

de wielen van de cx staan niet recht, niemand achter het stuur.
kapotte diravi?

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook