Schokdempers ZX1.4i Reflex
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 april 2004 05:01 AM

Heb pas een ZX1.4i Reflex uit 1992 gekocht, een fijne auto moet ik zeggen. Echter na vele km in een Xsara, Saxo en een 306, voel ik gewoon
niet het veercomfort van een Citroen/Peugeot. Heb de schokdempers bij Profile-Tyre centre laten testen op zo een schodempers testbank.

Voor zijn ze beide 44%, kan en mag nog voor de APK zeiden ze.
Achter zijn de 27% aan de linkerkant en rechts is het 5%.
Deze moeten dus echt vervangen worden begreep ik.

De keurmeester zij ook dat 44% niet betekent dat ze het maar voor minder dan de helft hun werk doen. (Is dat zo??)
Profile Tyre Centre en Quickfit kunnen ze rondom vervangen voor 450 euro.
De Citroen dealer vraagt voor de achterste c.a. 230 euro en voor gaat iets van 450 euro kosten, omdat dat veel meer werk is.
Heb even de vraagbaak ZX erop nageslagen en zie hierin dat de voorste helemaal niet zoveel werk is. Ik wil er geen imitatie-rommel van de kwikfit onder laten zetten, ik koop immers een Citroen om zijn veercomfort en dat wordt er niet beter op met imitatie dempers.

Kan iemand bevestigen of het inderdaad zoveel werk (en zo duur) is voor die voorste schokdempers.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 april 2004 10:37 AM
  [ # 1 ]

je kan er m.i. onder laten zetten wat je wilt bij de kwikfit. dus dat hoeft niet perse imitatie rommel te zijn.
als de arbeid geodkoper is met de zelfde schokbrekers, dan lijkt me de keuze voor de kwikfit of profile tyre center niet moeilijk.
het is hier in de buurt zelfs zo dat profile tyre center het enige bedrijf is dat banden van een DS kan ballanceren. bij de citroen kunnen ze dat niet meer. ieder zijn vak zal ik maar denken.

btw welkom op het forum Razz

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 april 2004 04:08 PM
  [ # 2 ]

Thanx voor het welkom heten.
By profile (Delft) kunnen/willen ze er echt geen andere dan Monroe dempers onderzetten zeiden ze. Maar dat Kwikfit eronder zet wat je wilt zou wel kunnen kloppen, heb ik eigenlijk nog niet nagevraagd.
Volgende week vervangt de dealer de achterste schokdempers, die echt
kapot zij en dan zie ik wel hoe die rijdt.

Maar ook met kapotte achter dempers ligt de auto als een betonblok op de weg in bochten. Met een ZX kun je bochten echt super nemen en de auto geeft geen krimp, echt super.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook