Twijfel gevalletje bij aanschaf XM
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 februari 2005 09:14 PM

Zoals sommige van jullie al weten zijn we aan het rondkijken naar een leuke XM.
Nou ben ik achter een advertentie aangegaan maar mijn pa vertrouwt het zaakje niet helemaal meer..
Wat vinden jullie, de moeite waard om te gaan kijken naar dat ding?

Op marktplaats staat de volgende advertentie:


Te koop 04-1996 XM 2.5 TD Exclusive in de schitterende kleur Vert Vega, slechts 146.000 km!! Vrijwel nieuw volleder interieur, smetteloos,
zeer zeldzaam, meeste hebben Alcantara.

Belgisch kenteken.

Waarom voor zo ontzettend weinig geld deze prachtige wagen die ook nog eens is geleverd in de zeldzame schitterende kleur Vert Vega?

Er zijn wat kleinigheden te maken, waaraan het ons aan tijd ontbreekt. Voor iemand die zelf kan klussen, ideaal object.

- kunststof achterbord is gescheurd (makkelijk verkrijgbaar voor een paar centen).
- pakking van uitlaat is stuk
- spuitwerk bumpers (in kleur) en motorkap (gewoon nog heel).
- rechterbumperlicht (136 euro nieuw, 50 euro gebruikt)
- radiator (wil ik ook nog wel doen tegen inkoopprijs radiator, dan weet je dat dat ie motorisch in orde is en kunnen we proefrijden)

Wat is er wel goed?

Zeer weinig km, perfect smetteloos volleder interieur, algemeen in goede staat, airco werkt perfect, moet wat extra aandacht voor perfecte
wagen voor vele jaren rijplezier. Loopt 1 op 14, 130 PK, top dik 200 km/uur, geweldige machine, rijdt als een vorst!

Transparante aanbieding, ik heb er heel veel meer voor gegeven in de huidige staat. Iemand die een beetje kan spuiten en repareren, heeft
voor minder dan 2500 euro een dijk van een auto waar je hier in Belgie normaal ruim het dubbele en meer voor betaald (en vaak ook nog moet repareren)
en wat je repareert, weet je dat dat klaar is. De auto is dan wel in zeeeer nette staat!
Auto veert en rijdt als nieuw, unieke kans. Proefrijden geen probleem! Auto moet niet weg, als ik het interieur verkoop en een pomp of een lamp
kan gebruiken heb ik het geld er al uit, dus geen onzinbiedingen, daar laat ik me niet mee in. Unieke kans voor relatief jonge auto met uniek weinig
kilometers in zeer mooie staat met wat kleine (cosmetische) reparaties.


Na hem een mailtje te hebbn gestuurd met de vraag om wat meer informatie kregen we dit terug..


Geachte heer Vermeulen,

Ik heb geen foto’s van de auto.Ik heb de auto vorige maand gekocht voor 3750 euro in de staat waarin hij zich nu bevind, ben bezig met een Xm van
1999 helemaal in orde te maken (verkocht), krijg volgende week een jonge XM binnen en ben bezig met meerdere Audi’s A8.

De auto is strak, en al helemaal voor een auto van 1996. De bumpers zijn in kleur, moeten gespoten worden (kan ik laten doen voor 350 euro, kun je
het zelf, dan ksot het je 50 euro materiaal, niet kapot). De radiator is kapot, kan ik maken tegen kostprijs. Verder is de achterbalk
(kunststofbalk op de achterklep tussen de knipperlichten) licht gescheurd. Dit kun je laten zitten, maar het is mooier dit te maken
(op de sloop genoeg te krijgen, zit met 8 boutjes vast).

Verder zou ik de motorkap gebruiken voor een andere XM, maar dat is niet gebeurd, dus de motorkap is er nog in kleur bij en in goede staat.
Ik vroeg 7950 euro voor de auto, als je handig bent (kunt spuiten of iemand weet die dat doet voor redelijk geld) heb je hem voor minder dan
3000 euro klaar, betaal je in Nederland nog 1200 euro BPM en dan kun je nog vele jaren rijden.

Ik koop vrijwel uitsluitend auto’s in het buitenland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Italie, Spanje. Met wisselend succes, dat is het risico.

Met vriendelijke groet,

Joost Verhoeven

Nou krabbelt mijn pa meteen een beetje terug..Want je verkoopt een auto natuurlijk na een maand niet voor bijna de helft van het geld.
Hij vermoed dat de auto erg rot is, de eigenaar daar nu pas achter is gekomen en hem daarom snel kwijt wil..

Dat zou kunnen, echter zeg je dan niet in de advertentie dat de auto een lekke radiateur heeft.

Ik zit te denken dat hij misschien juist van zijn auto afwil omdat hij nog andere; voor hem mooiere auto’s heeft die hij wil opknappen..Ben ik te naief?

Wat is jullie mening…??

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 20 februari 2005 09:26 PM
  [ # 1 ]

Mijn mening is.
Als het niet te ver weg is, gewoon gaan kijken.
Kan je gelijk zien wat voor een figuur dat is en hoe de auto er aan toe is!
Ik bestel een spoiler bij iemand van marktplaats, en ik maak het geld over en heb t ding nog steeds niet.. Dus er zitten een hoop tussen die makkelijk geld willen maken.

Mvg Joost.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 februari 2005 09:35 PM
  [ # 2 ]
ZX-Cruiser schreef:

Is verdacht jah en waarom een auto uit belgie halen? Wat is er zo apart aan deze?

De 2.5TD is heel erg weinig geleverd in Nederland, de exclusive uitvoering al helemaal niet in combinatie met diesel motoren, alleen met de 3.0V6 benzine motor.

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 20 februari 2005 10:13 PM
  [ # 3 ]

kan me niet voorstellen dat een 96ér XM rot is, maar als het niet te ver weg is gewoon ff een kijkje gaan nemen.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 februari 2005 10:18 PM
  [ # 4 ]

je moet eens weten hoe rot ze kunnen zijn

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 februari 2005 11:29 PM
  [ # 5 ]

Als ik dit verhaal lees, dan heb ik jet zware vermoeden dat hij niet alles verteld….
Wat mij opvalt is dat hij de motorkap wilde gebruiken voor een andere wagen, deze zit er nog bij schrijft hij. De kap is er dus al af.
Zou hij deze wagen niet eerst als onderdelenhok willen gebruiken? Waarom wil je een motorkap, die in de juiste kleur is, willen gebruiken voor een andere auto om vervolgens op deze auto weer een andere kap te plaatsen die je vervolgens weer moet spuiten. Het klinkt niet erg logisch….

Voor de aankoop van mijn GS heb ik met vele GS-aanbieders gemailt, als ik er geen goed gevoel aan overhield was dat voor mij voldoende reden om niet verder te gaan. Ik zou je in deze kwestie niets anders aanraden. Ga eens op je gevoel af, want dat klopt vaker dan je vermoedt!

Succes met je keuze, en bedenk goed dat niemand (en helemaal geen handelaar!) een auto voor de lol goedkoop weg doet.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 21 februari 2005 12:11 AM
  [ # 6 ]

Tsja zo kan je het verhaal ook lezen..

Als ik overtuigd zou zijn van die man zou ik het zo kunnen lezen dat hij een motorkap in de juiste kleur heeft die hij op een andere auto wilde gebruiken maar hem nu dus overhoudt.. Confused

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 21 februari 2005 12:24 AM
  [ # 7 ]

Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook.
Maar ga kijken en bepaal zelf wat je van die auto vind.
En idd is zeldzame uitvoering.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 februari 2005 08:25 PM
  [ # 8 ]

Ik zou wel de moeite nemen om te gaan kijken, ik zou alleen met de verkoper afspreken dat hij pas dingen gaat vervangen als je 100 % zeker bent en dat ben je pas als je de auto goed geinspecteerd hebt…....

Mijn ervaring met 2e hands xm’s te verkopen is dat de prijzen domweg erg laag liggen en als je een goeie hebt en voor 2500 euro zou willen verkopen dat je hem pas verkoopt als je de prijs tot 1500 euro laat zakken

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook