2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Serie1 naar Serie2 Ombouwen
Gepost: 30 december 2007 12:36 AM
  [ # 16 ]

@ Ronals, niks sorry, meld het maar effe Wink

Ik wil gewoon weten of het kan of niet en heb nu men antwoord.
Eerst en vooral moet de koop al doorgaan.
Dan zal ik nog wel zien, het interieur stoort me niet zo(denk ik, hehe) maar het is het uiterlijk van een type2 dat ik gewoon mooier vind, vele meer klasse.

Als de auto echter optisch in zeer goede staat is denk ik dat ik gewoon alles laat zitten, maarja, ik zie wel, nu weet ik wat wel/niet mogelijk is, bedankt voor de antwoorden Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 30 december 2007 12:53 AM
  [ # 17 ]

Ik wens je alle plezier met het eventuele ombouwen, maar volgens mij loont het de moeite niet. Oftewel, veeeeeel moeite, voor een klein verschil. Dit even los van de type 1/type 2 discussie, want dan had ik de vraag eerder andersom verwacht !
Wink.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2007 01:04 AM
  [ # 18 ]

Hehe, nee, aan een type1 vind ik niet zoveel Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 30 december 2007 01:36 PM
  [ # 19 ]

Ik ben even in een ander topic dan.
Wink.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 december 2007 03:10 PM
  [ # 20 ]
Citroenbx schreef:

Hehe, nee, aan een type1 vind ik niet zoveel Wink

Zoals ik eerder zei is dit puur een kwestie van smaak en daarover mogen we gelukkig van mening verschillen. De meerderheid van de XM bezitters vindt vooral het vroege type 1 mooier en zeker het interieur. Bij die groep hoor ik ook, maar over smaak kun je niet twisten.

Wat ik echter niet begrijp is dat iemand zo veel moeite wil ondernemen om van een type 1 een type 2 te maken. Het exterieur is ‘een eitje’, maar het interieur zal niet minder dan een dievenklus zijn en het resultaat is dat je eigenzinnige Citroen van binnen eindelijk lijkt op een Saab en een Toyota. Very Happy

Gewoon een goede type 2 kopen en je bent klaar, er zijn er zat te koop en ze zijn geen drol waard helaas, sla je slag.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 31 december 2007 12:19 PM
  [ # 21 ]

Ik denk dat het best te doen is, 2 dagen werk omdat het ongelofelijk veel werk is. De aansluitingen en de bevestigingen zitten gewoon op dezelfde plek, misschien zelfs plug ‘n play

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Gepost: 31 december 2007 03:13 PM
  [ # 22 ]

Heb haar gekocht, nette auto, beetje werk.
Als ik haar heb komt er wel een topicje van.

Het dashbord viel me best mee dus denk dat dat wel zeker blijft zitten.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 31 december 2007 04:30 PM
  [ # 23 ]

Zie je, een type 1 is gewoon mooier van binne, alles voor niets ...
Wink.

Maar ehhh ontopic : veel plezier ermee.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 31 december 2007 05:31 PM
  [ # 24 ]

oei een type 1 is al geen schoonheid, maar als break is ‘t natuurlijk helemaal afgrijselijk!

Ik vind toch dat we hem van binnen naar type 2 moeten ombouwen, al is ‘t maar om de type 1-fetishisten hier te pesten Twisted Evil

Profiel  
 
Gepost: 31 december 2007 06:31 PM
  [ # 25 ]

Haha, zal je wel roepen als ik het dash eruitsleur Wink

Foto komt eraan…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 31 december 2007 06:39 PM
  [ # 26 ]

Voor de moment ziet ze er nog mossig en sip uit maar een half jaar stilstaan doet uiteraard niet goed Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 januari 2008 03:04 AM
  [ # 27 ]

Die stond op Kapaza te koop niet?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 01 januari 2008 03:08 AM
  [ # 28 ]

2dehands, zonder foto.
Op Kapaza stond nen groenen break voor 500, maar die was al verkocht.
(en allegeluk, ben groen al beu gezien, hehe Laughing )

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
roncitf
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-07-2007

Gepost: 10 februari 2008 12:54 PM
  [ # 29 ]

Andersom

Ik ga een type 2 (eigenlijk type 3) Break kopen, maar vindt het nieuwe dashboard helemaal niks. Is hetzelfde als in een Berlingo. Niets ten nadele van een Berlingo, maar ik vind dat er wel een klasse verschil in het interieur mag zijn tussen deze twee auto’s. Type 1 dashboard vind ik erg mooi.

Maar goed, ik wil er een type 1 dashboard in zetten. Alles kan natuurlijk en het is niet m’n enige auto, dus ik kan er best wel wat tijd in steken. Heb ik er ook voor over.

Nu de vraag: Heeft iemand dit wel eens gedaan, een dashbaord vh ene type in het andere type gebouwd? Zijn de stekkers hetzelfde? Lengte maakt niet uit, dat is makkelijk aan te passen, maar dezelfde aansluitingen zou wel handig zijn.

Groeten,

Ron W Veltkamp

C5 2.0 16v Break ‘02
Ghibli GT ‘95

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 10 februari 2008 01:04 PM
  [ # 30 ]

Grootste uitdaging zal in de klokkenwinkel zitten, de serie 1 heeft mechanische instrumenten, de serie 2 wordt electronisch aangestuurd.

Daarnaast zit je met de airbags en de deurpanelen.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook