




















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
@ Ronals, niks sorry, meld het maar effe
Ik wil gewoon weten of het kan of niet en heb nu men antwoord.
Eerst en vooral moet de koop al doorgaan.
Dan zal ik nog wel zien, het interieur stoort me niet zo(denk ik, hehe) maar het is het uiterlijk van een type2 dat ik gewoon mooier vind, vele meer klasse.
Als de auto echter optisch in zeer goede staat is denk ik dat ik gewoon alles laat zitten, maarja, ik zie wel, nu weet ik wat wel/niet mogelijk is, bedankt voor de antwoorden
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik wens je alle plezier met het eventuele ombouwen, maar volgens mij loont het de moeite niet. Oftewel, veeeeeel moeite, voor een klein verschil. Dit even los van de type 1/type 2 discussie, want dan had ik de vraag eerder andersom verwacht !
.
Nu C5 tijger…





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hehe, nee, aan een type1 vind ik niet zoveel
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik ben even in een ander topic dan.
.
Nu C5 tijger…
Citroenbx schreef:Hehe, nee, aan een type1 vind ik niet zoveel
Zoals ik eerder zei is dit puur een kwestie van smaak en daarover mogen we gelukkig van mening verschillen. De meerderheid van de XM bezitters vindt vooral het vroege type 1 mooier en zeker het interieur. Bij die groep hoor ik ook, maar over smaak kun je niet twisten.
Wat ik echter niet begrijp is dat iemand zo veel moeite wil ondernemen om van een type 1 een type 2 te maken. Het exterieur is ‘een eitje’, maar het interieur zal niet minder dan een dievenklus zijn en het resultaat is dat je eigenzinnige Citroen van binnen eindelijk lijkt op een Saab en een Toyota.
Gewoon een goede type 2 kopen en je bent klaar, er zijn er zat te koop en ze zijn geen drol waard helaas, sla je slag.





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik denk dat het best te doen is, 2 dagen werk omdat het ongelofelijk veel werk is. De aansluitingen en de bevestigingen zitten gewoon op dezelfde plek, misschien zelfs plug ‘n play
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Heb haar gekocht, nette auto, beetje werk.
Als ik haar heb komt er wel een topicje van.
Het dashbord viel me best mee dus denk dat dat wel zeker blijft zitten.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Zie je, een type 1 is gewoon mooier van binne, alles voor niets ...
.
Maar ehhh ontopic : veel plezier ermee.
Nu C5 tijger…
oei een type 1 is al geen schoonheid, maar als break is ‘t natuurlijk helemaal afgrijselijk!
Ik vind toch dat we hem van binnen naar type 2 moeten ombouwen, al is ‘t maar om de type 1-fetishisten hier te pesten





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Haha, zal je wel roepen als ik het dash eruitsleur
Foto komt eraan…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Voor de moment ziet ze er nog mossig en sip uit maar een half jaar stilstaan doet uiteraard niet goed
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Die stond op Kapaza te koop niet?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
2dehands, zonder foto.
Op Kapaza stond nen groenen break voor 500, maar die was al verkocht.
(en allegeluk, ben groen al beu gezien, hehe )
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Andersom
Ik ga een type 2 (eigenlijk type 3) Break kopen, maar vindt het nieuwe dashboard helemaal niks. Is hetzelfde als in een Berlingo. Niets ten nadele van een Berlingo, maar ik vind dat er wel een klasse verschil in het interieur mag zijn tussen deze twee auto’s. Type 1 dashboard vind ik erg mooi.
Maar goed, ik wil er een type 1 dashboard in zetten. Alles kan natuurlijk en het is niet m’n enige auto, dus ik kan er best wel wat tijd in steken. Heb ik er ook voor over.
Nu de vraag: Heeft iemand dit wel eens gedaan, een dashbaord vh ene type in het andere type gebouwd? Zijn de stekkers hetzelfde? Lengte maakt niet uit, dat is makkelijk aan te passen, maar dezelfde aansluitingen zou wel handig zijn.









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Grootste uitdaging zal in de klokkenwinkel zitten, de serie 1 heeft mechanische instrumenten, de serie 2 wordt electronisch aangestuurd.
Daarnaast zit je met de airbags en de deurpanelen.
Domme vragen bestaan niet.