C3 Poetsen
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 januari 2005 05:45 AM

Heb vandaag de C3 van mijn tante eens een uitgebreide schoonmaak beurt gegeven en in de wax gezet.
Hoewel de C3 meer poetsoppervlak heeft dan haar vorige auto een AX, poets de C3 met zijn afgeronde vormen lekker makkelijker en sneller.
Jammer van de beschadigde wieldoppen, maar goed vrouwen kunnen nu éénmaal niet parkeren Wink

Wat mij opviel is dat de lak op het scherm RV op een bepaalde plek wat stroever/anders aanvoelt ook na het waxen, je ziet er verder niets aan. Verder vind ik het jammer dat de lak aan de binnenkant van de deuren, thv de scharnieren en de opening rond de achterklep doffer is, net alsof daar geen transparante lak overheen is gegaan?

Heb meteen het 1.1i motortje eens goed bekeken, wat een veranderingen zeg met de 1.1i uit haar vorige AX uit 1996 Shocked
Een verdelerloze ontsteking, waarbij de bougies weggewerkt zijn en waarschijnlijk voorzien van een bobine die direct op de bougie zit, zoals iemand dat al eerder had verteld.
Kunststof inlaatspruitstuk, monopoint gasklep/injectiehuis is van buiten zo te zien voor een groot deel ook van kunststof.
Accu zit samen met de ecu helemaal ingekapseld onder een kap.
Heb nog niet met deze C3 gereden, maar ik vraag me af of deze vooruit te branden is, 61 PK 1.1i motortje moet 953 Kg in beweging brengen Confused

Koelsysteem is nu net als bij een VW en Opel, met zo een transparante bol.

Iemand enig idee wat het nut is om het chassisnummer 2x te vermelden op de auto? 1x linksonder bij de voorruit en 1x op de middenstijl tussen de linker portieren. En waarschijnlijk zal het ook nog een derde keer ergens staan of eigenlijk ingeslagen zijn, die andere 2 zijn stickers.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 januari 2005 03:04 AM
  [ # 1 ]

Vandaag naar Lille geweest met de C3 1.1i van mijn tante, samen met haar en mijn oom. Ik moet zeggen dat deze 950kg wegende C3 met 1.1i absoluut niet traag is Shocked
Ik had een slome/luie auto verwacht, maar dat ding wil best wel vooruit,  ik moest uitkijken dat ik zo nu en dan niet te hard reed.
Het verbruik was ook erg aardig, iets van 1 : 15 bij een gemiddelde snelheid van 130 km/u, ik durf het bijna niet te zeggen, maar deze C3 1.1i is wel rapper dan mijn ZX met 1.4i motor Confused

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 22 februari 2005 11:19 PM
  [ # 2 ]
ZX1.4i schreef:

Vandaag naar Lille geweest met de C3 1.1i van mijn tante, samen met haar en mijn oom. Ik moet zeggen dat deze 950kg wegende C3 met 1.1i absoluut niet traag is Shocked
Ik had een slome/luie auto verwacht, maar dat ding wil best wel vooruit,  ik moest uitkijken dat ik zo nu en dan niet te hard reed.
Het verbruik was ook erg aardig, iets van 1 : 15 bij een gemiddelde snelheid van 130 km/u, ik durf het bijna niet te zeggen, maar deze C3 1.1i is wel rapper dan mijn ZX met 1.4i motor Confused

lijkt me erg vreemd, hoogstens hetzelfde en misschien dat je meer het gevoel hebt door de hogere zit dat je harder gaat.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 23 februari 2005 12:40 AM
  [ # 3 ]

De lak doffer bij de schanieren en aan de binnenkant van de portieren? Daar zit waarschijnlijk geen blanke lak op. Maar goed, als de deuren dicht zijn, dan zie je er niks van… Je hebt zeker nog nooit een C2 gepoetst? Trek daar de motorkap van open en Crying or Very sad Ze zijn daar heeeeeeeeeel spaarzaam met de lak geweest. Dat is het enige minpuntje bij een C2 vind ik. Maar goed, die kap moet ook eigenlijk zo veel mogelijk dicht blijven Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 februari 2005 02:59 AM
  [ # 4 ]
metro2005 schreef:

lijkt me erg vreemd, hoogstens hetzelfde en misschien dat je meer het gevoel hebt door de hogere zit dat je harder gaat.

Nee echt niet, ik keek constant op de teller en reed met 125 a 130km/u op de linkerbaan al het verkeer voorbij. Confused
De sprint van 100 naar 130 gaat ook sneller dan mijn ZX met 1.4 motortje dat kan doen.

Onder de motorkap van de C3 zijn ze ook heel spaarzaam met de lak, die is aan de onderkant niet eens in kleur gelakt, de bruine lak die je ziet is volgens mij de grondlaag ofzo Confused:
Ik hoop niet dat door dit zuinige gedrag van Citroen dit soort auto’s op den duur gaan roesten op plekken waar geen transparante laag of gewone laklaag op zit Confused

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 23 februari 2005 12:38 PM
  [ # 5 ]
ZX1.4i schreef:
metro2005 schreef:

lijkt me erg vreemd, hoogstens hetzelfde en misschien dat je meer het gevoel hebt door de hogere zit dat je harder gaat.

Nee echt niet, ik keek constant op de teller en reed met 125 a 130km/u op de linkerbaan al het verkeer voorbij. Confused
De sprint van 100 naar 130 gaat ook sneller dan mijn ZX met 1.4 motortje dat kan doen.

Onder de motorkap van de C3 zijn ze ook heel spaarzaam met de lak, die is aan de onderkant niet eens in kleur gelakt, de bruine lak die je ziet is volgens mij de grondlaag ofzo Confused:
Ik hoop niet dat door dit zuinige gedrag van Citroen dit soort auto’s op den duur gaan roesten op plekken waar geen transparante laag of gewone laklaag op zit Confused

ik denk dat dat gewoon tectyl ofzo is. onder de motorkap bij mijn zx zit ook nergens blanke lak overheen, heb de auto daar vorige weer wel even met een bus blanke tectyl een behandeling gegeven want het begon licht te roesten…

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook