Heb me zeker niet verveeld! En mn handen zijn nog steeds zwart als een automonteur…....
Voorlopig ga ik even niets meer vervangen. Het enige waar ik nog speling in zou kunnen hebben, zijn de veerpoten. De rest heb ik door en door gecontroleerd. Ik begrijp dan ook echt niet waar het geluid nog vandaan kan komen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
malle pietje schreef:Heb me zeker niet verveeld! En mn handen zijn nog steeds zwart als een automonteur…....
Voorlopig ga ik even niets meer vervangen. Het enige waar ik nog speling in zou kunnen hebben, zijn de veerpoten. De rest heb ik door en door gecontroleerd. Ik begrijp dan ook echt niet waar het geluid nog vandaan kan komen.
Misschein ee stomme vraag, maar zit er misschien speling in de remklauw? Of heb de rammel ook bij het remmen?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Tja, dat zou nog kunnen. Ik heb wel de remblokken vorige week nog gecontroleerd en er zat geen speling in. Ik hoor het gerammel ook zonder remmen, dus dan zou je zeggen dat er speling op de klauw zelf zou zitten, de blokken zitten muurvast dus die zijn het niet. Misschien zit er speling op de bouten waarover de klauw in en uit schuift naarmate de blokken verslijten. Daar zitten van die bussen in waar een bout doorheen gaat. Misschien morgen nog even gauw naar kijken.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Even een tipje voor je zwarte handen: Afwasmiddel en koffiedroes.
Dat zit tegenwoordig aan de binnenkant van een gebruikt senseo padje.
En dan je handen maar wassen gedurende een minuut of wat.
Werkt beter dan al die dure middeltjes
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Misschien is het al genoemd, en bovendien heb ik het niet eerder gehoord dan op mijn BX, maar check ook even of de bouten die subframe met carrosserie verbinden nog wel goed vastzitten. Dit veroorzaakte bij mij ook een vreemd knok-geluid wat me een half jaar heeft gekost om te traceren.
He Piet , had je nou al naar die veerschotels gekeken ?
Groet,Dirk
XM TCT Ambiance`94
Om het even heel simpel te houden. Bij de 24v die ik heb gesloopt bonkte het ook aardig voorin. Bij demontage bleken de bouten van de veerpoten in de caross niet goed vast te zitten… Klinkt heel simpel, maar misschien heb je er wat aan..
Xsara Coupe
Die van die koffie kende ik ook, en ook dat heeft niet geholpen. Het is nu in ieder geval weer toonbaar
Met veerschotels zal je dan hetzelfde bedoelen als Xsara Coupe, en dan bedoel je waarschijnlijk de bouten bovenop de veerpoot onder de motorkap? Zal ik zo nog maar eens controleren…Subframe zit goed vast…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De koffieprut-en-afwasmiddeltruc (wel dreft gebruiken) werkt prima vooor nood, je handen gaan wel naar citroenkoffie stinken. Het beste kan je gewoon voor 7 euro een potje brega handreiniger geel halen bij de brezan, en natuurlijk een harde nagelborstel
Eveneens ben ik tevens ook.
Dat heb ik natuurlijk al. Maar dat werkte zelfs niet.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik heb tot nu toe altijd Dreumex garagezeep gebruikt bij sloopklussen, en dan komt echt alle smeer aan bod. Nog nooit last gehad van zwarte handjes na afloop…
Xsara Coupe
De bovenkant van je veerelement zit in een soort passende schotel ; die wil nog wel eens kapot gaan of breken of gewoon slijten, waardoor het veerelement meer naar boven komt .
Dit geeft ruimte tussen veerschotel en borgbout , dus gerammel .
Je kunt het controleren onder de motorkap .
Veerelement op en neer bewegen en kijken of je speling ziet tussen veerschotel en bout .
Een en ander is `t makkelijkste te doen met auto op bokkies , niet onder de rammelas , drukloos systeem en dan kijken en bewegen .
Die rubberen stofhoes bovenaan de vering kun je zo los trekken .
Bij mij was de “setting” dus half vergaan en gebroken en dat gaf een aardige rammel en onstabiliteit bij hogere snelheden .
Succes , je hebt nu bijna alles gehad , dus je bent er bijna denk ik , kwestie van wegstrepen hè !
Groeten ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Nou, net even snel gekeken naar de bouten waar de veerschotel onder de motorkap vast zit, daar zit geen speling in, maar dat contoleerde ik met de auto op de hoogste stand, dus dan kan alles onder spanning staan misschien. Morgen weer een dag, dan controleer ik het even!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen, ik heb nl. het vermoeden dat mijn XM het zelfde probleem heeft.
Hoi Bert,
het is nog niet afgelopen maar ik ben er niet meer mee bezig geweest. Ik voel nog steeds na een drempel een knokje als er iets terugschiet dat ie verschoven tijdens het oprijden van de hobbel. Met pasen begin ik weer…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!