













































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge:
Mag ik het een en ander nog effe verduidelijken??
Alle bakken van motoren met bovenliggende nokkenas, dus de 2,0 en 2,2 van na 1980, passen NIET op de motoren met centrale nokkenas, zoals de oude 2000,2200,2400 en 2500. Dat geldt voor benzine en diesel.
Dus: jij hebt een bak nodig van een 2400 of 2500.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok, bedankt voor deze toevoeging! Zit er toevallig nog verschil tussen de bak van een 2400 en die van een 2500 en zo ja welke zou dan het interessants voor mij zijn (ik=km-vreter, geen stoplichtracer)?
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Ok, bedankt voor deze toevoeging! Zit er toevallig nog verschil tussen de bak van een 2400 en die van een 2500 en zo ja welke zou dan het interessants voor mij zijn (ik=km-vreter, geen stoplichtracer)?
Er zit met name verschil tussen de handbak van een Pallas IE en een GTI. De Pallas bak heeft een langere eindoverbrenging. Gezien het beperkte vermogen van jouw 2200, zou ik toch kiezen voor de GTI bak. Dat trekt je motortje nét effe beter. En een Gti bak is ook nog eens makkelijker te vinden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Duidelijk, op zoek naar een GTI met een goed dak en dito voorschermen dan maar.
Animal triste post coitum
Ik heb een optie op een M25/659 met een [naar verluid] goede bak. Dat blok zal ik weer van de hand doen als de koop door gaat, maar nu vraag ik mij af; is het handig/verstandig/noodzakelijk/mogelijk om het vliegwiel van dat blok mee te nemen met de bak en beide op de 2200 te monteren? Ik heb wel eens in het DS gedeelte gelezen dat je vliegwiel en bak bij elkaar moet houden omdat een ander vliegwiel mogelijk shit geeft, dit heb ik echter zelf niet ondervonden bij de wisseling van een 4 naar een 5-bak op een DY2.
Wie kan hier iets meer over vertellen?
Dan nog even een gedachtespinsel; valt de M25/659 simpel om te bouwen naar een carburateurversie (mbv bv een 2400 kop…)?
Animal triste post coitum
Weet iemand iets zinvols over bovenstaande te zeggen?
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Serge schreef:Ik heb een optie op een M25/659 met een [naar verluid] goede bak. Dat blok zal ik weer van de hand doen als de koop door gaat, maar nu vraag ik mij af; is het handig/verstandig/noodzakelijk/mogelijk om het vliegwiel van dat blok mee te nemen met de bak en beide op de 2200 te monteren? Ik heb wel eens in het DS gedeelte gelezen dat je vliegwiel en bak bij elkaar moet houden omdat een ander vliegwiel mogelijk shit geeft, dit heb ik echter zelf niet ondervonden bij de wisseling van een 4 naar een 5-bak op een DY2.
Wie kan hier iets meer over vertellen?
Dan nog even een gedachtespinsel; valt de M25/659 simpel om te bouwen naar een carburateurversie (mbv bv een 2400 kop…)?
Je zult de beide vliegwielen moeten vergelijken, maar die van de 2500 zou best wel eens anders kunnen zijn. Als je de boel goed passend krijgt ( dus als je koppeling en druklager van de 2200 motor ook werken in de 2500 bak) zou ik gewoon je oude 2200 vliegwiel gebruiken. Dan weet je ook zeker dat je startmotor nog past!
Het 2500 blok met 2400 carbu-kop moet wel werken… alleen…. je moet wel even zeker weten dat de nokkenas van de 2500 motor die je wil gebruiken, nog van een tandwiel voor de aandrijving van een stroomverdeler is voorzien. Dat is meestal het geval op de eerste 2500 motoren, zeg van 84-85-86…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Merci voor je uitleg!
Vwb het vliegwiel zal ik het me dan maar niet onnodig moeilijk maken en het laten bij die van de 2200. Iemand hier op het forum heeft deze operatie al eens succesvol afgerond, dus dat zal zeker werken.
Inmiddels heb ik een complete deal gesloten voor onderdelen voor de 2200; 1 compleet dak (bovenaan de stijlen afgezaagd), 2 breedspoor voorschermen, 4x breedspoor draagarm voor, een 5-bak + breedspoor aandrijfassen, 1 motorkap serie 2.
De fun kan beginnen!
Animal triste post coitum