Aanjagermotor
schaduwloper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-01-2005

Gepost: 22 januari 2005 10:45 AM

Hoi,

Sinds enige tijd ondervind ik problemen met mijn aanjagermotor. Soms werkt ie perfect en zonder boe of bah schakelt ie uit en hoor ik nog maar een licht gezoem. Tot hij ineens terug begint te draaien. Het printje dat zich achter de bedieningsknopje bevindt heb ik reeds nagezien en daar blijkt niets mis mee. Het eigenaardige is dat wanneer de motor zich uitschakeld, deze terug opstart wanneer ik mijn lichten uit/aan zet. Ook wanneer ik de stekker van de aanjager, die zich onderaan het dashboard bevind, verwijder en terug insteek start deze motor terug op. Mijn verdeler zegt dat de aanjagermotor stuk is maar daar heb ik mijn bedenkingen bij. Mij lijkt het alsof er ergens een slecht contact is of iets dergelijks.

Heeft iemand ervaring met bovenstaand probleem??
Je kan me steeds mailen met je suggesties.

Oh ja, contactslot is reeds vervangen zonder succes!!!!!

groetjes

eric

Hoi,

Sinds enige tijd werkt mijn aanjagermotor soms wel(en dan heel goed) en soms weigert ie alle dienst tot hij plots weer aanslaat.
Iemand enige ervaring met dit probleem???

groetjes

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 01 maart 2005 09:54 AM
  [ # 1 ]

Re: Aanjagermotor

dit probleem had mijn evasion ook, de vermogensmodule is toen vervangen in de garage.
aangezien ik hem net gekocht had (occassie) is het onder garantie hersteld.
maar volgens mij is het een kostbaar grapje.

grt Romanov

Profiel  
 
schaduwloper
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 22-01-2005

Gepost: 01 maart 2005 04:13 PM
  [ # 2 ]

Ondertussen is probleem opgelost. Heb er occasie aanjagermotor ingeplaatst van €65. Dankzij tip van de Seppe ben ik de “dader” op het spoor gekomen. Nieuw kost de motor+module geplaatst een goede €400 à €500. Dus eigentlijk nog wel wat geld uitgespaard.

Groetjes en bedankt.

Hoi,

Sinds enige tijd werkt mijn aanjagermotor soms wel(en dan heel goed) en soms weigert ie alle dienst tot hij plots weer aanslaat.
Iemand enige ervaring met dit probleem???

groetjes

Profiel  
 
JanwillemTak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004

- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Gepost: 01 maart 2005 05:59 PM
  [ # 3 ]

Ik heb bij mijn Xantia hetzelfde probleem gehad. De oorzaak bleek tweeledig.
Als je de aanjagermotor doormeet, mag je een heel lage weerstand meten(<100 Ohm). Als de weerstand hoog is, dan maakt een koolborstel geen goed contact. Een beetje zorgvuldig gedoseerd geweld met een hamer direct naast de plek waar de kabel het huis ingaat wil de koolborstel meestal doen losschieten. Probleem opgelost!
Tweede probleem is echt Citroen: een van de stekkertjes maakt slecht contact. Even met een schroevendraaiertje de contactvlakken bijbuigen en ook dit probleem is opgelost.
Bij mij waren beide problemen aan de hand en mogelijk heeft het slechte stekkertje uiteindelijk de problemen met de koolborstel veroorzaakt.

Watersport / zeezeilen /energietechniek

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook