2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Koelproblemen en rookontwikkeling Limousine
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 januari 2008 04:38 PM
  [ # 16 ]

Let op, dat niet elke CX dat heeft. Ik weet niet of dat leeftijd gerelateerd is, maar de mijne had het niet!

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 27 januari 2008 04:44 PM
  [ # 17 ]

Ah dat wist ik niet, meende dat elke type 2 dit had… Rolling Eyes
Het potje is van kunststof en is met een beugeltje aan de kachelinlaat bevestigd.

Het zou er zo http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=24&products_id=604
uit moeten zien.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 januari 2008 05:51 PM
  [ # 18 ]

Kan heel goed dat elke serie 2 dat heeft, de mijne was een vroege serie 1. Maar inderdaad willen die potjes nog wel eens lekken.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 27 januari 2008 08:17 PM
  [ # 19 ]

Ik lees overigens steeds dat de turbo2 verschillende malen is bijgevuld met water. Ik meen ooit gelezen te hebben dat water in een T2 een van de oorzaken voor het beruchte T2 probleem is. Kan je niet gewoon een jerrycan met KVS achterin leggen?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 27 januari 2008 08:40 PM
  [ # 20 ]
baroen schreef:

Ik lees overigens steeds dat de turbo2 verschillende malen is bijgevuld met water. Ik meen ooit gelezen te hebben dat water in een T2 een van de oorzaken voor het beruchte T2 probleem is. Kan je niet gewoon een jerrycan met KVS achterin leggen?

Bij deze turbo 2 kan het geen kwaad is al een wagen die gemodificeerd is en en heeft de kop van een T1….. kan dus geen kwaad meer…. trouwens die cillinderbussen zijn van na de modificatie in ‘87

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 27 januari 2008 09:27 PM
  [ # 21 ]

Water gebruiken kan wel degelijk kwaad. Uiteraard niet op korte termijn, maar zeker wel op de lange termijn.
KVS heeft een corrosie bescherming als bestanddeel en beschermt de interne delen tegen roest. dat is ook de reden dat je preventief, bij elke auto trouwens, de KVS elke 2 jaar moet vervangen.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 januari 2008 10:43 PM
  [ # 22 ]

Lekken van welke vloeistof dan ook is uit den boze. Een auto is niet op de markt gebracht terwijl deze lekken. Zo hoort het niet. Ook niet met die druppel ergens onderaan het carter om te laten zien dat er nog een betreffende vloeistof überhaupt aanwezig is. Heel simpel, een auto hoort geen enkele vloeistof te verliezen.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 29 januari 2008 06:46 PM
  [ # 23 ]

ja dat is waar het beste is van koelvloeistof te gebruiken… maar als je er even geen hebt kan je wel eens een week met water rondrijden in de zomer hoor….. feit is wel dat kloevloeistof een pak beter koelt….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 januari 2008 01:39 AM
  [ # 24 ]

water is net iets minder slecht dan er niets in doen.

behalve dat water niet beschermt tegen vorst en het inderdaad geen anti corrosie aditieven bevat zit er natuurlijk wel kalk in.
tenminste als je het erin gooit, daarna niet meer want dan heeft het zich als ketelsteen en sludge afgezet in je koelsysteem.

dus: water is alleen maar om koffie van te zetten, gebruik alleen koelvloeistof. (tenzij het eeeeecht niet anders kan)

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 januari 2008 05:08 PM
  [ # 25 ]

jep het beste is altijd 5 liter gedistilleerd water bij te hebben..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Nathan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 13 februari 2008 02:54 AM
  [ # 26 ]

Ik weet uiteraard ook dat het beter is om KVS bij te vullen i.p.v. water maar ik zie dit als een tijdelijke oplossing tot het probleem opgelost is. Daarna wordt het systeem natuurlijk weer gevuld met KVS.

Inmiddels weet ik niet meer waar ik het zoeken moet met dit terugkerend probleem. Voor het eerst vond ik een dikke week geleden na een wat langere rit na een afkoelingsperiode van een half uurtje een plasje water onder de auto (niet eerder gezien vanwege het aanhoudend natte weer?).

Slangen, expansievaatje en radiateur nagekeken maar ik kon niet ontdekken waar het vandaan kwam. Weer wat vloeistof bijgevuld en een potje Wynns toegevoegd. Baat het niet, schaadt het niet toch?

Daarna in twee dagen probleemloos een paar honderd km gereden. Tot ineens (na verlaten snelweg) de temperatuur weer opliep tot 100 graden. Meteen de auto in de berm en motor afgezet. Na een half uur enkele liters bijgevuld (alles via expansievat verdwenen) en aan de slangen en radiateur gevoeld. Radiateur was ijskoud!

Voorzichtig de resterende 20 km gereden en zonder problemen. Bij thuiskomst waren alle slangen en radiateur warm zoals het hoort.

Lijkt me duidelijk dat er een circulatieprobleem is maar waarin is deze gelegen? Een verstopping? Lucht in het systeem? Een niet al te frisse radiateur (ook al ziet deze er op het oog goed uit)? Een waterpomp die af en toe dienst weigert?

Wie weet raad? En wie kan me vertellen waar de overige ontluchtingspunten zich bevinden? Ik ken alleen degene bij de thermostaat.

Ik wil heel graag deze fraaie dame weer dagelijks inzetten zodat ik die kl*te Clio weer kan laten staan waar ie hoort; op de parkeerplaats Twisted Evil

Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 13 februari 2008 03:31 PM
  [ # 27 ]

ontluchtingsnippers zitten op de radiator en waterpomp
(deze zit meestal vast)

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Nathan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 25-11-2007

Gepost: 05 maart 2008 11:28 PM
  [ # 28 ]

We hebben laatst het hele systeem doorgespoeld, bijgevuld (KVS) en ontlucht maar helaas kon dit maar op een punt.

Het gehele probleem leek daarna als sneeuw voor de zon verdwenen maar inmiddels is het langzamerhand weer erger geworden Sad

Nattigheid onder de auto heb ik niet meer kunnen ontdekken maar langzamerhand moet ik steeds meer KVS bijvullen. Steevast is de dop van het expansievaatje en de motorkapbekleding er precies boven zeikende nat.

Voor de duidelijkheid; geen rook of water in de olie of andersom. Wie weet een echte specialist (ben het vertrouwen in Blikwerk geheel kwijt) in de regio Friesland/Overijssel die dit probleem wellicht uit de wereld kan helpen?

Citroen CX 25 Limousine Turbo2 te koop
Citroen ID 19B verkocht
Porsche 928 S4
Renault Safrane 2.5 20v
smart fortwo CDI

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 06 maart 2008 12:10 AM
  [ # 29 ]

tja normaal is blikwerk de referentie….

ik zou toch denken de motor…ben je echt zeker dat hij geen lekke koppakking hebt…

ik zou het dopje van het expanstievat zeker openlaten.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 maart 2008 12:16 AM
  [ # 30 ]

Een lekke koppakking hoeft niet per se tussen olie en watercircuit te zitten…. Een compressietest kan al een beetje uitsluitsel geven.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook