gezocht ervaringen met Jumpy en afgeleide wagens
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 28 januari 2008 03:19 PM

wie kan me vertellen over zijn/haar ervaringen met de Jumpy (‘97-‘01)

ik ga er binnenkort misschien een kopen dus kan wat info gebruiken.

alles is welkom.

grts, hugo

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 januari 2008 03:53 PM
  [ # 1 ]

De Jumpy? Oh, dat ding wat is afgeleid van de Evasion! Wink

Ik heb sinds ruim anderhalf jaar een Evasion 2.0 HDI uit 2000 - technisch vrijwel gelijk, er zijn wat verschillen in koets en interieur - en ik vind het een prima auto. Wel jammer dat de vering niet hydraulisch is, maar verder is er niks mis mee. De draaicirkel kon wel wat kleiner. De HDI motor trekt er goed aan.

Het enige minpunt van de HDI-motor is dat ie door de EGR nogal gevoelig is voor interne vervuiling. Dat betekent dus: goede diesel tanken en geregeld goed doorblazen, anders krijg je last van nare trillingen rond het toerental dat de EGR-klep sluit, plm 2500 toeren. Verder is de 2.0 HDI een probleemloze motor die het gewicht van deze auto (bijna 1600 kg) goed aan kan. Wat ik gehoord heb is dat de andere dieselblokken die in de Evasion geleverd zijn (1.9, 2.1) wat minder goed bij de auto passen - en dat laten blijken door voortijdig te overlijden.
Het verbruik van de 2.0 HDI is ook acceptabel (minimaal 1:13), wat voor mij ook een pluspunt is boven de andere blokken.

Mijn indruk is wel dat het - ondanks dat ie niet meteen uit elkaar valt ofzo - geen auto is om op te rijden tot na zijn 10e verjaardag - vooral vanwege de vele specifieke onderdelen; koop dus geen al te oud exemplaar zou ik zeggen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 28 januari 2008 06:42 PM
  [ # 2 ]

Heb er zelf twee versleten en nooit noemenswaardige problemen mee gehad
Één keer een uit elkaar geklapte koppeling maar dat was dan ook het enigste
Als ik zou mogen kiezen dan zou ik de 110 pk HDI nemen want de 1.9 diesel is erug traag wel betrouwbaar want reed als service monteur zowat door het hele land en na tweeenhalve jaar en ruim twee ton verder kreeg ik de 110pk HDI en die is erg soepel en gretig op het gaspedaal Mr. Green
Daarvoor een ergAhum ahum degelijke VW transporter gehad en daar vanaf eerste dag alleen maar ellende mee gehad Evil or Very Mad

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 28 januari 2008 06:49 PM
  [ # 3 ]

nou ik vrees dat het geen HDI gaat worden ivm de financiën…

ik heb tot 3.500 te besteden dus ik hoop op een J/S/P van ‘99, turbodiesel met 150.000 km oid

de HDI-tjes die ik kan betalen zijn, denk ik, aan het eind van hun latijn…

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 28 januari 2008 06:59 PM
  [ # 4 ]

Maar de oude turbo diesel is denk ik ook niet verkeerd. Ik had er één zonder turbo en dat is wel zeuren met invoegen bijvoorbeeld Rolling Eyes

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook