In het verlengde van het draadje over het uitlezen van de veercomputer, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik nergens een abs computer kan vinden. De abs werkt wel, geeft zelfs af en toe een foutsignaal, maar in de bak onder de kap zit enkel de motormanagement ecu, en de veercomputer. In de uitleesstekker onderop het dashboard ontbreekt bovendien de E1 pin, waarop de abs uitgelezen zou moeten worden…..
Iemand enig idee waar ik een computer vind? Het is een 2.1td uit 95.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
zit die toevallig nergens in de voorbumper weggestopt??
Die heb ik er zo’n beetje ieder weekend af liggen, en heb nooit wat gezien?!?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Als het goed is, zit je abs computer in de bak waar ook je veercomputer zit… Dus als je voor je XM staat, links vooraan. Althans dat is bij type 1 het geval. Neem aan dat dat bij type 2 ook zo is.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die pin ontbreekt bij mij ook ... maar heb je niet een TD12 met mechanische inspuiting? In dat geval is er geen motorcomputer, en heb je alleen de veer- en ABS-computer in de bak zitten.
hij heeft toch een Motormanagement ? Waar zit die dan in als hij geen motorcomp zou hebben ?
Overigens heb ik op de Lexia wel gezien dat als de stekker onder het dashbaord word geprikt er ook de opties voor abs zichtbaar worden…
overigens heb ik ook eea aan losse stekker daar liggen hoor.
hij heeft toch een Motormanagement ? Waar zit die dan in als hij geen motorcomp zou hebben
Dat zeg ik, die TD12 had je eerst met mechanische inspuiting, en dan heb je geen motormanagement en dus ook geen computer. Ik weet alleen niet of deze XM al een elektronisch geregelde inspuiting heeft.
Nou, dat laatste zou natuurlijk prima kunnen, maar er zitten in de bak 2 computers, eentje met een grote zwarte stekker die verdomd veel op een motor ecu lijkt , en de andere is bewezen de veercomputer.
In de stekker onderop het dashboard ontbreekt bij mij inderdaad de pin voor de abs (E1),......
Dus wellicht hangt ie toch ergens anders?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Gevonden op dit forum:
1996 modellen ~
Het ABS van leverancier “Bendix” wordt vervangen door “Teves” op alle typen behalve V6.24. Ontluchten van het ABS-blok is niet meer mogelijk, de ABS-computer is gemonteerd op het blok zelf, een veiligheids relais is gemonteerd op de voeding op de accubak en tenslotte wordt van nieuwe snelheidssensoren gebruik gemaakt.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Jan-hendrik schreef:Gevonden op dit forum:
1996 modellen ~
Het ABS van leverancier “Bendix” wordt vervangen door “Teves” op alle typen behalve V6.24. Ontluchten van het ABS-blok is niet meer mogelijk, de ABS-computer is gemonteerd op het blok zelf, een veiligheids relais is gemonteerd op de voeding op de accubak en tenslotte wordt van nieuwe snelheidssensoren gebruik gemaakt.
Dat zou dus inderdaad betekenen dat er geen compu meer in de computer bak zit. Maar dan de vraag hoe je hem moet uitlezen…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Dat zou dus inderdaad betekenen dat er geen compu meer in de computer bak zit. Maar dan de vraag hoe je hem moet uitlezen…..
Oh, als ik het goed begrepen heb is Nederland rijk aan bekwame officiele Citroen dealers met geavanceerde apparatuur die dit mogelijk maakt. Het kost slechts 90 euro per uur
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Ha Frank,
De computer zelf zou in de bak moeten zitten, lijkt me bij een diesel ook het geval. Daarnaast zit er nog een ABS ‘centrale’ (bij V6-en althans) vooraan rechts (bestuurderszijde) zo’n beetje onder de voorbumper. Als je de draden van de ABS sensor volgt, kom je er vanzelf op uit… Maar die kun je volgens mij niet uitlezen
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De computer zelf zou in de bak moeten zitten, lijkt me bij een diesel ook het geval
Als iedereen nu ALTIJD even dat ORGA # vermeldde zou dat het vinden en verstrekken van informatie een enorm stuk vereenvoudigen! Gewoon even invoeren in profiel zodat het altijd bij ieder bericht vermeld wordt. Makkelijk toch. Dan krijg je niet steeds van het zou zo moeten zijn, maar misschien, uitzondering dit of dat
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Orga nummer vermelden?“Even een nieuw draadje openen dan, met de titel, hoe kom ik achter mijn organummer?
Maar in de bak zitten dus twee computers, waaronder geen abs. Twee opties over, of de compu hangt ergens anders, of zit geïntegreerd in de ecu van de motor. Nou, dan kom ik m wel een keer tegen, heeft gelukkig geen haast.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Orga is redelijk simpel.
Als je instapt ff kijken in je deurlijst. KLAAR!
Dat gele of witte gekalkte nummer van 4 cijfers onthouden.
owwh, nou dat scheelt weer.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!