CD speler met kuren ?
waliby
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 31 oktober 2004 06:28 AM

sinds 2 weken ben ik een trotse eigenaar van een C3 Pluriel. Wanneer ik een CD speel en die is bezig met het 5de nummer als ik mijn contact af zet dan speelt deze verder met het 5de nummer als ik het contact na 5 min terug opzet, maar wacht ik ong. 15 min dan begint hij terug bij het eerste nummer op de CD. Bij de dealer vond men dit niet normaal en ze hebben er een nieuwe CD speler in gezet, maar deze heeft de zelfde kuren. Weet iemand of dit nu normaal is of dat het aan een instelling ligt? Ik laat liever niet nog eens mijn hele dashbord er uit halen.


ConfusedConfusedShocked  Confused  Rolling Eyes

Edit by Lelijke Eend: ik vond het wat moeilijk te lezen/begrijpen, daarom heb ik je post een heel klein beetje veranderd en de BBCode + HTML weer aan gezet

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 31 oktober 2004 07:11 AM
  [ # 1 ]

Is deze CD-speler “af fabriek” (dus standaard) ingebouwd?
Als je na 15 min. het contact weer aanzet is het geheugen van de radio dan nog intact (d.i. staan alle voorgeprogrammeerde zenders er nog in)?
Doet de Cd-speler dit met alle of alleen met specifieke CD`s (bijv. zelf gebrande)?

Standaard zijn moderne radio/CD-spelers uitgerust met een soort accuutje dat (korte) spannings wissel/uitval opvangt en zo het geheugen van de installatie intact laat. Als je CD-speler het laatst gespeelde nummer 5 minuten maar geen 15 minuten kan vasthouden lijkt het mij dat er een probleem is met de constante stroomverzorging van het apparaat (waarschijnlijk trap ik nu een open deur in, indien ja, het zij zo; een radio/CD-speler krijgt van 2 “bronnen” spanning, de 1e is direct van de accu (de z.g. constante plus) deze is om het geheugen van het apparaat in stand te houden en de 2e is via het contactslot (de radio/CD-speler functioneert pas als het contact op AAN staat en stopt als het contact op UIT gedraaid wordt).
Mijns inziens ligt jouw probleem in de constante plus die uitvalt, één radio/CD-speler kan kuren vertonen maar twee met dezelfde problemen…onwaarschijnlijk. Zit er in de leiding van de constante plus een (zweef)zekering, dan kijk deze na. Staat er stroom op de constante plus en blijft deze constant (meet over een langere tijd).
Succes!

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
waliby
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 31 oktober 2004 01:35 PM
  [ # 2 ]

cd speler met kuren

Bedankt voor de reactie
1-het is inderdaad een originele cd speler door citroen in de fabriek geplaatst
2-het geheugen van de radiozenders blijft in tact
3-hij doet het zowel met originele CD’s als met zelf gebakken
Nu hoor ik van mijn schoonbroer die vorige donderdag een nieuwe pluriel gehaald heeft, dat hij met het zelfde probleem zit. Dus toch een fout in het toestel, of een instelling?????

(  ?  cry

Profiel  
 
waliby
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 15 november 2004 08:45 PM
  [ # 3 ]

Waarschijnlijk wordt deze rubriek niet gelezen door Pluriel rijders want vandaag hoorde ik bij onze dealer dat elke Pluriel dit zelfde probleem heeft, het zou zitten in de konstante stroomvoorziening dus een draad die bewust niet wordt aangesloten wegens de brandbeveiliging. Dat is een rare gedachte maar bij Ciroen Belgie zou naar een oplossing worden gezocht. De zelfde radio-CD speler zit namellijk ook in de gewone C3 maar daar is deze draad wel aangesloten en vormt geen probleem voor de brandbeveiliging.
begrijpen wie begrijpen kan ?  roll

Profiel  
 
imacblue
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 20-02-2005

Gepost: 02 maart 2005 10:13 PM
  [ # 4 ]

De nieuwe Pluriel van mijn vrouw heeft hetzelfde “probleem” met de originele CD-speler. Volgens de dealer is dit normaal voor ALLE C3’s.
Voor wat betreft rijden (motor, sturen, remmen, schakelen, zetels, enz…) niet dan lof over deze wagen maar… hij heeft niet de afwerking van mijn Picasso.
Vooral storend is een krakend lawaai ter hoogte van de voorruit. Zelfs op zeer vlakke weg. Heeft iets te maken met het dak. Als het wat open staat stopt het gekraak. Dealer heeft er al tweemaal naar gekeken zonder resultaat.

Apple: They innovate, again and again and again.’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook