haperen GTI
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 08 februari 2008 08:10 PM

Sinds kort rijdt ik in een CX GTI serie 1. Hij heeft 15 jaar stilgestaan in portugal en heeft maar 80.000 km op de teller.
Gewoon gaan rijden en per keer wat dingetjes vervangen.
Hij rijd fantastisch alleen wat opvallend is dat in de lagere toerenregionen en het gas stabiel de motor een beetje hapert alsof 1 of twee cilinders een rondje overslaan.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 februari 2008 08:20 PM
  [ # 1 ]

ok, daar gaan we:

Stap 1: controleer ALLE stekkers en draadbundels van de injectie en ontsteking.

- klepspeling ok? Héél belangrijk. Idien goed, volgende stap:
- nieuwe bougie’s. Verdeelkap checken, rotor checken. Alles ok? Bougiekabels fris? Ook goed??

Stap 2:
Check het mengsel (co percentage). Luchtmassa meter kan ook ranzig zijn, lekke vacuumslangen?
( afstellen van de luchtmassameter is NIET voor een doe-het-zelver!)

Succes, en ik zou beginnen met een grote beurt, icl. kleppenstellen en nieuwe bougie’s….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 februari 2008 09:28 PM
  [ # 2 ]

Ik zou ook eerst maar eens voor nieuw bougies en kabels gaan Wink

Die kabels zijn vast niet meer zoals ze zijn toen ze erop gezet werden Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 februari 2008 02:23 AM
  [ # 3 ]

Als de bougiekabels echt slecht zijn kan je vaak in het donker de vonken zien ‘lopen’. Let ook wel dat koolstof kern kabels zoals de meeste die nu geleverd worden als vervanging voor de originele niet het eeuwige leven hebben, en de originele, rode kabels vaak heel erg lang goed blijven, dus als je die nog hebt, eerst doormeten en kijken of er vonken ‘lopen’. (kan je de bougiekabel vastpakken zonder een schok te krijgen is ook een goeie indicatie Wink). Bougies zeker vervangen als eerste.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook