Dan zou ik de type 2 losse klokken in het type 1 cockpit kunnen zetten en de electronische aansturing gebruiken. Of kan dat niet ivm andere maten?
Ik zet de deurpanelen uiteraard om, dat zal niet veel werk zijn.
Airbags gaan er sowieso uit.





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dan heb je airbags en gooi je ze eruit… lijkt me toch ook niet verstandig…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Hou niet van airbags. Per definitie heb je een lelijk stuur. Nauwelijks een dashboardkastje (en die heb ik nodig).
Als ik het s2 dash erin zou laten, gaan de airbags er sowieso uit.
Goed opletten tijdens het rijden en je hebt ze niet nodig. En nee, het is niet mijn bedoeling een discussie over autorijden te beginnen.






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
roncitf schreef:
Als ik het s2 dash erin zou laten, gaan de airbags er sowieso uit.
Goed opletten tijdens het rijden en je hebt ze niet nodig. En nee, het is niet mijn bedoeling een discussie over autorijden te beginnen.
Het mag dan niet je bedoeling zijn, maar je doet het wel En ik zal dan ook vast niet de eerste zijn die zegt dat je het lot niet altijd zelf in de hand hebt wanneer je je in de auto op de openbare weg begeeft.
Eveneens ben ik tevens ook.
Kan altijd wat gebeuren, maar vooruit kijken en ‘voor anderen denken’ helpt al een eind.
Ik heb een aanrijding op de A7 gehad met 160 tegen een auto die bij een oprit meteen op de linkerbaan ging rijden. Niets tegen te doen, alleen geschrokken. Bumper, koplamp en richtingaanwijzer kapot. Schade NLG 1000 voor de tegenpartij. Als ik airbags had gehad waren die open gesprongen en was m’n zicht weg geweest, met 160… En dan de schade in het interieur door die plofzakken.
Dit was voor mij ook de enige aanrijding in 12 jaar dat ik auto rij.
Nee voor mij hoeven die dingen niet.






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bij een aanrijdijng waarbij alleen je koplamp, knipperlicht en bumper stuk zijn heb je inderdaad geen airbag nodig.. Dat is namelijk een aanrijding met de kracht van een schop, maar ik gok dat je deze discussie al ettelijke malen hebt gevoerd. Draag je ook geen gordel omdat je één voorbeeld kent van iemand die een ongeluk heeft overleefd omdat juist wél uit zijn auto is geslingerd?
Eveneens ben ik tevens ook.
Daarom zei ik ook dat het niet m’n bedoeling was een discussie over autorijden te beginnen, omdat er dan van dit soort onzin gepost wordt.














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed, deze zinloze discussie over het al dan niet terugplaatsen van airbags is nu dus afgelopen. We gaan we ontopic verder. Ik neem aan dat dit duidelijk is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik vind gans dit topic zinloos!!
Ik had ook zin in een type I.
Ik heb dan ook weliswaar een type I gekocht met een type 2 kalender,maar er ligt bij een bevriend carrosier al een type I kalender klaar:geschuurd en behandeld met kunststof primer!! Enkel nog in VERT VEGA spuiten
wat ik bedoel is: wil je een type 2,koop dan een type 2





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Seg, merci hé
Iig, ik vind ondertussen het type1 dashbord héél mooi, laat staan miss mooier dan type2
Dus, alle Type1 blijft lekker zitten
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Nu heb je klare taal gesproken,zie!!!
type 1 is het mooist.het echte dachbord voor een XM.





















Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zeker ni slecht hehe.
Alleen is het gasveertje van het handschoenkastje stuk, mja, dat hebben ze allemaal.
Eerst maar eens de versnellingsbak vervangen, lijkt me essentieler
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.