Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Distributieketting.
garagestmarien schreef:Hoezo gaat het stuk? Wat gaat er stuk?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Welke ketting. We hebben het toch over tandwielen? Het enige wat ik me kan voorstellen is slijtage. Het zijn immers bewegende delen.
Ik heb wel de ervaring dat de oud type diesel’s vaak olie gebruiken,letterlijk versleten zijn.
Dit komt bij het nwe model ongeblazen diesel praktisch niet voor ,gaan veel langer mee.
Kan ook toeval geweest zijn?
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
ik heb begrepen dat de 2500d’s met tandwielen een beetje probleemkindjes zijn, vastlopen e.d, De 2200d, hoewel langzaam, schijnt hier veel minder last van te hebben.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn Jacqueline heeft tandwielen en ik heb er eigenlijk geen problemen mee ondervonden. Nou heb ik er niet overdreven veel mee gereden en er gaat waarschijnlijk nu een serie 2 motor in, maar dat eigenlijk alleen omdat de bak van Jacqueline niet meer doet wat ze zou moeten doen.

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heeft die diesel dan echte tandwieldistributie? Ik dacht dat dit alleen bij oude motoren nog werd gebruikt. Ik dacht dat hij distributietandwielen met ketting bedoelde zoals bij mijn 2400 en de 2500 motoren.
garagestmarien schreef:Welke ketting. We hebben het toch over tandwielen? Het enige wat ik me kan voorstellen is slijtage. Het zijn immers bewegende delen.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Yep, echte tandwielen… geen ketting.,,
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- BX 1.9 TURD, de Euro