1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Orientatie aankoop CX.
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 10 februari 2008 08:40 PM

We zijn zo kalmpjes aan op zoek naar een CX diesel, omdat we ongeveer 30.000 - 40.000 rijden per jaar.

Wat we zoeken is een goed onderhouden hoeft geen topstaat te zijn en liefst serie 1 CX. Ons budget zal zo rond de 3500 euro liggen.

Helemaal thuis in de CX ben ik nog niet maar heb me al goed in de materie in gelezen over belangrijke kwetsbare plekken en dat soort dingen. Wat ik niet weet is hoe de diesel uitvoeringen zijn met welke opties. We willen in ieder geval stuur bekrachtiging/diravi, dat is de meest belangrijke eis en een turbo zou ik ook wel prettig vinden.

Zijn die nog te vinden in dit budget en zo ja naar welke types moet ik dan gaan zoeken? We hebben er geen haast mee, onze Xantia moet eerst verkocht worden voordat we een CX willen kopen, iets met ruimte gebrek Smile, en ik wil niet overhaast iets gaan kopen.

My other car is a broomstick.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 februari 2008 10:30 PM
  [ # 1 ]

Dat wordt dan een 2500TurboD, of toch een serie II.
Ook met het oog op door-het-jaar-heen-gebruik zou ik dan ook een serie II nemen, of de ‘overgangsjaren’ ‘82-‘85 i.v.m. betere roestpreventie.
Wat nauurlijk niet uitsluit dat ook een serie II kan rotten..
In jullie budget moet toch zeker een juist voiture te vinden zijn, alleen is de restwaarde van een Xant natuurlijk niet iets om blij van te worden…
Succes met de verkoop en zoektocht (zijn jullie al in Borculo geweest?) naar een juiste CX!
Laat efkes weten wat het geworden is Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Eric'sXM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 10 februari 2008 11:07 PM
  [ # 2 ]

Ik zag er 1 staan op de site van de cx-club

succes! en zweef ze

C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978

Profiel  

niek1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44

Gepost: 11 februari 2008 09:04 PM
  [ # 3 ]

Is een cx op lpg niet beter en makkelijker te vinden.

Ik ben de rechter op de foto.

Profiel  

moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 11 februari 2008 09:43 PM
  [ # 4 ]

En als je een luxepaard in plaats van een werkpaard mocht zoeken:  

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3223

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 februari 2008 09:55 PM
  [ # 5 ]

Je zou eens in Gronau kunnen gaan kijken, daar staat deze:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=7675051&tabNumber=1&scopeId=C&sortOption;.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption;.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=16&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&country=DE&zipcode=48599&zipcodeRadius=100&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString;=&lang=de&pageNumber=1

Schitterende kleur, lekkere complete uitvoering.

Ik had hem al een keer gespot en het leek me een leuke vervanger voor de volvo 940…
(soms wil je partner er niks van weten..)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 218

Gepost: 11 februari 2008 10:05 PM
  [ # 6 ]

Op marktplaats nog wat. Extra voordeel: de stoelen zijn waarschijnlijk 6 jaar jonger dan de auto… Rolling Eyes

Profiel  

Gepost: 11 februari 2008 10:55 PM
  [ # 7 ]

Kijk eens goed naar die stoelen, dat zijn losse zeer slecht passende hoezen…

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3223

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 11 februari 2008 11:19 PM
  [ # 8 ]

Kijk alleen al naar het taalgebruik van de verkoper…

Niet het soort mens wat doorgaans in ons edele merk rijdt!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 11 februari 2008 11:20 PM
  [ # 9 ]

En het typeplaatje dan die auto klopt ook niet Confused

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 11 februari 2008 11:43 PM
  [ # 10 ]

Niets ten nadele van Mattijs, maar misschien is het een idee (moderators?) om een ‘sticky’ of iets ervan te maken? Er komen nl wel veel onderwerpen met exect dezelfde strekking ‘aankooptips CX’ voorbij.

@Mattijs: Je weet neem ik aan dat een CX geen goedkope auto is om te rijden en dat je voor veel KM’s beter een BX Turbo diesel kunt kopen?
Zo, genoeg gewijs met het vingertje Laughing

Als je idd een mooie CX diesel wilt, moet dat wel lukken voor dat bedrag. Geen haast hebben is cruciaal zoals je zelf al zegt en verder je ogen goed de kost geven. Maar daar helpen we je wel mee. Houdt de site van de CX Club goed in de gaten en ook die van Très Beau en Doro en Marktplaats.
En voor de kosten moet je eens bij het onderwerp ‘Witje’ kijken, dan krijg je een idee. Die diesel maakt ook veel KM’s Wink

Succes met de zoektocht!

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 11 februari 2008 11:58 PM
  [ # 11 ]

Wij zeiden hier al precies het zelfde over die grijze.
De rode die in Gronau staat is ook een hele mooie! Die kleur spreekt mij in ieder geval wel aan, maar eens gaan kijken.

Ik las ergens dat rest BPM voor auto’s ouder dan 20 jaar niet meer betaald hoeft te worden? Is dat echt zo? Zou wel heel gunstig zijn als er in Duitsland een hele mooie staat voor weinig geld. Op de site van Citroville staan momenteel alleen maar benziene uitvoeringen.

Welke opties zitten nou precies allemaal op een RD en een TRD? En is er ook nog verschil tussen een turbo en een turbo 2? Ik zag een paar CXen staan 3 stuks, allemaal TD2 maar de een had ABS en airco met leren bekleding en de ander had alleen maar centrale vergrendeling. Op carbase staan die opties allemaal niet aan gevinkt. Is er ergens een overzichtje te vinden waar dat allemaal in staat?

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 12 februari 2008 12:08 AM
  [ # 12 ]

dit is duidelijk een handelaar
het kenteken is kaakelvers!

de citroen-liefhebber

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 12 februari 2008 12:13 AM
  [ # 13 ]

Het zou wel handig zijn om wat aankoop tips als sticky te plaatsen. Ik weet dat ze vast wel ergens op het forum rond zwerven. Ik ben gewoon te lui om te zoeken Very Happy

Ik weet inderdaad dat een CX geen goedkope auto is. Dat is de Xantia tot nu ook niet. Daar hebben we vooral in het begin veel onkosten aan gehad. Het eerste jaar heeft ons ongeveer 1700 euro gekost aan onderhoud. Het afgelopen jaar heb ik heel veel zelf gedaan en dat scheelt al een hele hoop. Ik ben van plan om bij de CX ook het meeste zelf te gaan doen hoewel ik complexe dingen toch liever over laat aan de ervaren monteur. Ik zal het “witje” topic eens door gaan lezen.

Eigenlijk willen we niet alleen een diesel voor de kilometrage maar ook een echte Citroen als eerste auto. De Xantia is een hele prettige auto maar ik kan er niet aan wennen en met lange stukken krijg ik last van mijn benen en kramp in mijn billen. Ik heb geen steun onder mijn bovenbenen. In de GSA heb ik daar totaal geen last van ondanks dat ik daar bijna vast achter het stuur geplakt zit. Ik ben 1.96. Hoe is dat bij een CX? Zijn die stoelen in hoogte verstelbaar?

En nog een vraagje schiet me te binnen. Klopt het dat om de TRX velgen alleen hele dure TRX banden gaan en geen Energy’s bijvoorbeeld?

Profiel  

baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 755

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 12 februari 2008 12:29 AM
  [ # 14 ]
mathijs schreef:

Ik las ergens dat rest BPM voor auto’s ouder dan 20 jaar niet meer betaald hoeft te worden? Is dat echt zo? Zou wel heel gunstig zijn als er in Duitsland een hele mooie staat voor weinig geld.

Denk nou even na over hoe de overheid naar auto’s kijkt, als mellukkoeien. Dan weet je dus het antwoord. Ik heb in maart toch nog ruim 500 euro’s moeten storten in die bodemloze put voor een 23 jarige…....
Voor jou ook goed te doen is CXduNord, in Duitsland. Leo Verstoep zit ook in de TC van de CX club en heeft vaak mooie auto’s voor redelijke prijzen. Of hij gaat voor je op zoek…....

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 12 februari 2008 12:38 AM
  [ # 15 ]

quote autobelastingen.nl:

Onder de oude 2007 BPM wetgeving kenden wij al de oldtimervrijstelling. Voor de BPM hield dit in dat na 9 jaar nog 10% BPM betaald moest worden. Na 25 jaar was een in te voeren auto BPM vrij. Door de nieuwe afschrijvingstabel is de auto nu al na 19,5 jaar BPM vrij. Kortom bij invoer van een 19,5 jaar oude auto hoeft geen BPM meer betaald te worden.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook