Afslaan bij stoplicht
Anouk XTR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 17-01-2008

Gepost: 18 februari 2008 05:11 PM

owjee… nu hoop ik helemaal dat mijn “echte” C3 snel komt… mijn voorloopauto begint kuren te krijgen..  Shocked

afgelopen zaterdag is de auto tot 2 keer toe afgeslagen bij het stoplicht. Niet bij het wegrijden, maar op het moment dat je stil staat. Verder geen herrie of iets anders opvallends, de radio blijft gewoon spelen, maar de motor slaat gewoon af. Daarna starten is ook geen probleem, hij start gewoon weer in 1 keer…

Is dit een bekend probleem? (het is een C3 uit 2005, dieseltje, zonder enige vorm van luxe foefjes of extra’s)

Om de wijsneusjes voor te zijn, nee, en zit niet stiekem toch stop & start op, want als ik mijn rem loslaat start ie niet uit zichzelf weer…
Rolling Eyes

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2008 05:14 PM
  [ # 1 ]

Daar kan ik niets zinnigs op zeggen, maar normaal is het in elk geval niet, zeker niet voor een diesel. Hoogstwaarschijnlijk een kleinigheidje, waardoor het stationair toerental wegvalt, maar hoe dat kan, daar heb je de echte techneuten voor nodig.  Laughing

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 februari 2008 05:16 PM
  [ # 2 ]

Dat is het mooie van een nieuwe- of leaseauto: doet ie rare dingen, hup naar de dealer ermee.

Verder is het moeilijk te zeggen wat er mee aan de hand zou kunnen zijn. ‘t Beste even laten uitlezen dus.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Anouk XTR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 17-01-2008

Gepost: 18 februari 2008 05:26 PM
  [ # 3 ]

het is een voorloopauto, dus hij heeft wel een beetje een trauma van mishandelingen uit het verleden… misschien dat dat nu zijn tol begint te eisen….

voor dit weekend heeft ie deze kuren nooit gehad, dus ik zal even aankijken of ie gewoon een baaldag had, en anders zal ik t laten nakijken. Bedankt!

Profiel  
 
Anouk XTR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 17-01-2008

Gepost: 19 februari 2008 01:09 PM
  [ # 4 ]

dance woooooooooooo!!!  dance ik had net de dealer aan de telefoon en mijn auto is er!! vanaf volgende week kan ik m ophalen… nu alleen even het accoord van de leasemaatschappij afwachten en dan…VRRRRRROEM!!

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 19 februari 2008 04:33 PM
  [ # 5 ]

ik moet bekennen dat ik gisteren ook een onverklaarbare stilval heb gehad. stond niet helemaal stil en licht sprong op groen en wou verder aanzetten, plots motor uit. Startte zonder porbleem

1.4HDI uit 2002, volgende keer dat ik bij garage passeer eens navragen

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 20 februari 2008 02:07 AM
  [ # 6 ]

veel plezier met je X-TR binnenkort !!

ik rij zelf sinds eind mei 2004 in een 1.6 versie…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 februari 2008 02:40 AM
  [ # 7 ]

Niet bij het wegrijden, maar op het moment dat je stil staat. Verder geen herrie of iets anders opvallends, de radio blijft gewoon spelen, maar de motor slaat gewoon af.

Mijjn ouwe Xm heeft dit ook wel eens, maar alleen als ik de airco aan heb. De ECU lijkt dan niet het juiste (stationaire)toerental te weten om al dat zwaars aan de praat te houden. Motor valt dan uit bij het tot stilstand komen, vervelend want ook de stuurbekrachtiging is dan weg…Meestal maar één keer.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook