2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C1 geschikt voor snelweg en kleine kinderen?
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 797
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 01 maart 2008 06:26 PM
  [ # 16 ]
Hugo Boss schreef:

Wat ontbreekt er dan bij de C1 wat de andere kleine modellen wel hebben waardoor deze wel geschikt zijn?

Let wel, dit is mijn persoonlijke visie/mening….
De C2 en/of zelfs de C3 zijn mi veel geschikter.
Hiermee doel ik dan op de ruimte en comfort die al de inzittenden meer hebben in deze modellen en dan spreek ik nog niet over wat er gebeurt bij een ( eventueel ) ongeval.
Als de C1 achteraan aangereden wordt en er zitten twee ( kleine ) kinderen op de achterbank…. Crying or Very sad
Nu ga je zeggen ” ja maar de C1 is wel prijsvriendelijker”...
Dit kan zijn, maar hier in Belgie zijn door middel van de vele promoties, de prijzen van de C2 en zelfs de C3 dikwijls bijna gelijkwaardig tot de C1.
Dus ik zou het wel weten dan. Wink
Als laatste, ik breek hier zeker de C1 niet af, integendeel zelfs, maar ik vind hem meer geschikt als stadsauto of voor de de grote aglommeratie en dan als tweede wagen.

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 01 maart 2008 10:39 PM
  [ # 17 ]
BIG charlie schreef:

[
De C2 en/of zelfs de C3 zijn mi veel geschikter.


BIG charlie

De C2 is ongeschikt: geen portieren achter.

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 02 maart 2008 11:35 AM
  [ # 18 ]

Ik kan het moeilijk inschatten of het geschikt is om met 2 kinderen op pad te gaan, ik heb geen kinderen, maar we zijn nu net terug van parijs. Toch even 1500 km weg gereden, en zonder problemen! Hij komt vlot mee, is lekker behendig, alleen de stevige wind had je wat last van. Met de bagage was het geen probleem, met de juiste tassen past alles gewoon achterin!
Het beviel eigenlijk gewoon uitstekend!

Het veiligheidsverhaal vind ik persoonlijk altijd onzin. Als je geramd wordt door een SUV of een vrachtwagen of grote station dan maakt het echt niets uit of je in een C1, C2 of C3 zit. Sterker nog, maak het rijtje maar verder af, C4 of C5 denk ik dat het ook weinig uit maakt! Met de juiste snelheid is geen enkele auto veilig, maar dat is niet een discussie die we nu moeten voeren Smile

Ik denk dat het absoluut kan, zoek je een goedkopere auto maar ben je bereid wat ruimte in te leveren dan is de C1 een perfect alternatief!

Overgens valt het verbruik nog wel wat tegen vond ik, maar zal daar straks in het verbruiktopic nog wat over schrijven!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 02 maart 2008 12:10 PM
  [ # 19 ]

Wij krijgen een, sorry maar de baas van de vrouw wilde alleen peugeot, lease-107, en daar gaan we toch echt met de familie in. Okay we hebben ook de CX maar de benzineprijs is dusdanig dat de C1 uh 107 echt veel zal worden gebruikt. En we hebben 2 kids.
Gaat echt wel lukken! Razz

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 02 maart 2008 01:19 PM
  [ # 20 ]

Het grote voordeel van de C1 is en blijft het feit dat ie in de 14% bijtelling valt in geval van lease.

Aangezien dit ook over de catalogusprijs gaat, en niet over de koopprijs speelt dit ook mee in de overweging.

In de lease is een C2 dus snel 2x zo duur tov een C1.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 maart 2008 11:40 PM
  [ # 21 ]

C1 rijd goed op de snelweg, geen enkel probleem, heerlijk autootje. Maar de ruimte houdt niet over. De maxi cosi past wel op de voorstoel of bank, dat is geen probleem maar ik krijg het onderstel van de kinderwagen toch echt niet in de kofferbak. Persoonlijk vind ik de C1 dus niet geschikt voor kinderen, te weinig ruimte in de kofferbak. Hij is wel handig als tweede auto. Ons dochtertje zal dus voornamelijk in depicasso zitten Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
jeanhup
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 17-12-2004

Gepost: 04 maart 2008 12:24 AM
  [ # 22 ]

We hebben ermee proef gereden om te kijken of het een serieus alternatief is als tweede wagen.
Ik vond het echt fantastisch rijden voor zo’n klein wagentje, ik vond ‘m veel beter rijden dan de (tweedehands) VW Lupo die we ook overwogen.
De veiligheid is ook helemaal top.
De ruimte achterin is op zich groot genoeg voor maxicosi’s en kinderzitjes, alleen zijn de deurtjes wat klein om er even lekker voor te gaan zitten bij het ingespen van de kids.
De kofferbak is inderdaad te klein voor een beetje hippe kinderwagen van tegenwoordig. Die simpele buggies van een paar tientjes passen wel prima.

| GSA ‘82 - overleden
| Visa 11 RE ‘84 - total loss
| Xantia Break 1.8 ‘96 - verkocht
| XM 2.1 TD12 ‘95 - verkocht
| XM Break 2.1 TD12 ‘98 - verkocht
| Xsara Break 1.9D ‘98 - verkocht
| CX Limousine ‘87 - motor overleden / wacht op donor
| Citroen Berlingo 1.9D ‘97 - rijdt nog!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 04 maart 2008 10:42 AM
  [ # 23 ]

Wij nemen het onderstel van de kinderwagen meestal mee om de maxi cosi op te zetten maar zelfs met de wielen eraf past het niet Sad

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 maart 2008 10:49 AM
  [ # 24 ]
zandvoorta schreef:

Ons dochtertje zal dus voornamelijk in depicasso zitten Wink

Heb ik wat gemist? gefeliciteerd!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 04 maart 2008 10:51 AM
  [ # 25 ]
BIG charlie schreef:

Let wel, dit is mijn persoonlijke visie/mening….
De C2 en/of zelfs de C3 zijn mi veel geschikter.
Hiermee doel ik dan op de ruimte en comfort die al de inzittenden meer hebben in deze modellen en dan spreek ik nog niet over wat er gebeurt bij een ( eventueel ) ongeval.
Als de C1 achteraan aangereden wordt en er zitten twee ( kleine ) kinderen op de achterbank…. Crying or Very sad
Nu ga je zeggen ” ja maar de C1 is wel prijsvriendelijker”...
Dit kan zijn, maar hier in Belgie zijn door middel van de vele promoties, de prijzen van de C2 en zelfs de C3 dikwijls bijna gelijkwaardig tot de C1.
Dus ik zou het wel weten dan. Wink
Als laatste, ik breek hier zeker de C1 niet af, integendeel zelfs, maar ik vind hem meer geschikt als stadsauto of voor de de grote aglommeratie en dan als tweede wagen.

Greetz

BIG charlie

C1 blijft goedkoper.  wij zelf voor de keuze gestaan C1 of C2.
mijn kinderen van 14 (1.85m) en 11 pasten beter op de achterbank van een C1 dan die van de C2.
komt bij dat een C1 5 deurs is en een C2 niet.
plus de 1.0 van subaru/toyota is toch krachtiger dan de 1.1 van citroen. Surprisedops:
68 pk tov 60 pk.

de C1 heeft zich bewezen als een prima 2e auto voor de andere zaken hebben wij zijn grote broer nog.

en wat ongevallen betreft of je nu met een C2 of een C1 vanachter wordt aangereden het is allebei maar klein qua koffer, maar ze zijn beide toch door de crashtest gekomen.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 05 maart 2008 03:03 PM
  [ # 26 ]
Profiel  
 
Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 05 maart 2008 03:29 PM
  [ # 27 ]

Ziet er aardig uit! en dan het verbruik nog een stuk omlaag ook zeg…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook