12 van de 38
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 maart 2008 10:44 AM
  [ # 166 ]
CLL Martin schreef:

Dat is balen zeg..  Sad

Waar ik het meest van baal is het feit dat hij er al sinds donderdag staat. Had ik het van te voren geweten had ik alle tijd gehad om het zelf te doen. Ik was namelijk de hele vorige week vrij. En het was mooi weer.

Nu lijkt het wel weer winter en werk ik weer. Dus moet ik sávond in de kou en in het donker met een lamp buiten op straat werken.

Maar ja ook dit komt wel weer goed.

Heeft iemand nog tips of zaken waar ik rekening mee moet houden?
Het gaat om de stang aan het stuurhuis linksvoor in de auto.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2008 11:57 AM
  [ # 167 ]
Wolfman schreef:

Heeft iemand nog tips of zaken waar ik rekening mee moet houden?
Het gaat om de stang aan het stuurhuis linksvoor in de auto.

Die zit in een geheel met rechts. Die komt los als je de moer in het midden losdraait en de twee steunen van de hulpstuurhuisjes afhaalt. Dan met de kogeltrekker ( zie tiplijst) de hulpstuurhuisarmpjes eraf halen.

Dan opzoek naar zo’n stuurstang.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 maart 2008 02:30 PM
  [ # 168 ]

Ah daar is dus een kogeltrekker voor nodig.
Vandaar dat ze hem er niet af kregen. Wel vreemd dat een garage dat niet weet/heeft.

Een andere stuurstang heb ik al.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 maart 2008 03:09 PM
  [ # 169 ]

Ik ga toch twijfelen of we over hetzelfde praten.
Op onderstaande foto, geleend van Egbert, zie je de stang. Het asje waarhet pijltje staat gaat er niet uit.
De pijl aan de linkerkant wijst naar het korte armpje (niet zichtbaar) wat ook vervangen moet worden.

Ik heb dus een kort armpje wat vastzit via de bewuste kogel aan de langere stang tweede hands kunnen krijgen. En die moet ik vervangen.


ppff het wordt tijd dat ik de namen van alle onderdelen eens ga leren. Praat een stuk makkelijker.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 maart 2008 03:28 PM
  [ # 170 ]

Het onderdeel heet “spoorstang” en deze zit op het juk vast met een bout met moer. Eerst de moer los, dan bout uit het juk en uit de spoorstang, dan moet de spoorstang los zijn.

Citroen!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 maart 2008 03:53 PM
  [ # 171 ]

Bedankt.

Is deze te vervangen zonder de radiateur eruit te halen?

Ik neem aan dat wanneer ik de “spoorstang” vervangen heb de auto opnieuw uitgelijnt moet worden?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2008 03:59 PM
  [ # 172 ]
Wolfman schreef:

Bedankt.

Is deze te vervangen zonder de radiateur eruit te halen?

Ik neem aan dat wanneer ik de “spoorstang” vervangen heb de auto opnieuw uitgelijnt moet worden?

Ik zou de hele spoorstang inclusief korte armpjes vervangen. VEEEL minder werk..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 maart 2008 04:03 PM
  [ # 173 ]

Ik zou denken dat je of de radiateur moet verwijderen, of het stuurhuis. Anders kom je er niet bij.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 maart 2008 04:04 PM
  [ # 174 ]

Ah ok goede tip!  Very Happy

Maar ik heb alleen de hele spoorstang met het linker armpje. Maar als de spoorstang in zijn geheel er makkelijker af te halen is kan ik altijd een rechter armpje erbij regelen. Of mijn eigen armje overzetten. (die van de auto natuurlijk)  Shocked

fluidphreak schreef:

Ik zou denken dat je of de radiateur moet verwijderen, of het stuurhuis. Anders kom je er niet bij.

Dat wordt dan de radiateur. Stuurhuis lijkt mij heel ingewikkeld.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2008 04:50 PM
  [ # 175 ]

De radiateur eruit, dan de moer middenop stuurhuis losmaken en de kleine armpjes. Dan de hele spoorstang aan een kant optillen tot ie eraf ploept. Zit op een konische as. Dan kan je de kogels uit de armpjes persen.

Nieuwe spoorstang = UITLIJNEN!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 maart 2008 12:21 PM
  [ # 176 ]

Gisteren de spoorstang inclusief kogel en armpje vervangen. Het losmaken van de spoorstang en armpje was zo gebeurd.

Maar voordat je daar bij kan komen. Shocked

Radiateur los, windtunnel, koelfan en accubak eruit.
Wat is dat allemaal moeilijk bereikbaar zeg. De radiateur moet je onderaan met twee bouten losmaken. Maar die bouten zitten er van onderen in. Er zitten geen normale moeren op maar vierkanten. En deze zitten omklemt met een vierkant stukje blik. Dit blik was niet tegen de krachten bestemd en de vierkante moer draaide vrolijk mee.
Maar uiteindelijk toch losgekregen.

De accubak is ook zon lastig ding om los te krijgen. Gewoon even vijf boutjes losdraaien. Maar zie daar maar eens bij te komen. En ze bleken ook nog allemaal muur vast te zitten.

Maar al met al na 4 uurtjes sleutel zit de nieuwe spoorstang erin.
Nu alleen alles nog terug monteren en weer op naar de APK.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 09 maart 2008 02:53 PM
  [ # 177 ]

Haha je lijkt mijn vrouw wel.

Toen de radiateur eruit was heb ik een stok gebruikt om de motorkap omhoog te houden en met een windvlaag kreeg ik dus de motorkap in mijn nek. En verder liep ik nogal te mopperen om dat het allemaal wat tegen viel.

Mijn vrouw zij toen ook al: Ik dacht dat je sleutelen leuk vond ik hoor je alleen maar schelden.

Maar jullie hebben allebij gelijk. Sleutelen is leuk en ik geniet ervan. Zeker als je steeds dichter bij je doel komt.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 maart 2008 11:55 AM
  [ # 178 ]

Van de week heb ik twee achterschermen gekocht.
En omdat het te slecht weer was om buiten aan mijn dame te werken ben ik begonnen met het opknappen van het linkerachterscherm.

Het scherm was helaas een stuk slechter dan ik gehoopt had. Het beetje roest wat te zien was bleek al snel kompleet doorgeroest te zijn. Onder de lak zat ook al een hoop plamuur.
Maar toch ben ik begonnen met het opknappen. Haakse slijper met een lamellenschijf erop en net zolang schuren tot het roest weg was. (Niet veel spatbord meer over Shocked) Haha
Ik had nu twee behoorlijke gaten in het scherm waarvan een de bovenhoek. Van plaatstaal een stuk gemaakt wat in het gat past en mijn maat dit erin laten lassen.

Ik heb geen idee of dit wat gaat worden. Ik doe het hoofdzakelijk als oefen project. Ik had het spatbord zowiezo niet moeten kopen in deze toestand. Maar nu ik het toch heb leef ik me er maar op uit.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 maart 2008 12:09 PM
  [ # 179 ]
Wolfman schreef:

Maar die bouten zitten er van onderen in. Er zitten geen normale moeren op maar vierkanten. En deze zitten omklemt met een vierkant stukje blik. Dit blik was niet tegen de krachten bestemd en de vierkante moer draaide vrolijk mee.
Maar uiteindelijk toch losgekregen.

Ja dat noem je kooi moeren. Als ze eenmaal weer gangbaar zijn is het simpel! De bout die je eruit haalt slijp je op zn puntje een stukje in zodat je er een schroevendraaier (van boven !) in kan gebruiken om los en vast te draaien! alleen het laatste stukje met de sleutel.

Murphey:

Nothing is as easy as it looks!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 14 maart 2008 12:09 PM
  [ # 180 ]

Al aan polyester achterschermen gedacht?

Er staat trouwens een adver op marktplaats van iemand die een DS aan het opknappen was en er mee kapt, erg goede en bruikbare onderelen voor weinig geld als ik het zo lees! Wellicht zit hier iets voor je bij!

Edit link:  

Ik zou wel snel handelen, dit soort dingen zijn altijd snel verkocht, alleen die 21 motor en 5 bak al voor 350 euro!!!  Shocked

Profiel  
 
 
12 van de 38
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook