


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die ‘impassetijd’, duurt die tot de relais van het voorgloeien klikt?
Voorgloeien gaat langer door, nadat het lichtje in je dashboard uit is gegaan.
Ik wacht bij koude start altijd tot het lampje uit is, wat ± 30sec duurt.
Animal triste post coitum
Dat wil je toch GODVERDOMME niet meemaken zeg; ik heb die kar in oktober ingevoerd en sindsdien bezig geweest om haar weer tiptop te maken, nu spreek ik net hierboven -met nog 2 flauwekul-klusjes in het verschiet- voor het eerst een concrete datum uit om ‘r te laten keuren, glijdt er fanmail uit Veendam door de bus…. €75… dat had ik zelfs nog liever uitgegeven aan die kutkurken…. Als ze ‘m nu in december of iets hadden verstuurd, alla, maar een halve week voordat ze gekeurd wordt… Ik denk dat ik het cjib maar weer eens een bombief ga sturen, het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste.
Animal triste post coitum




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Mazzel kan je dat niet bepaald noemen nee…
Ik heb er vorige week ook even 3 binnengekregen voor te hard rijden terwijl ik elke dag in de file sta… hoe heb ik dat in godsnaam gedaan!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Is het een schrale troost als ik je vertel dat ik hetzelfde met de HY en de B(ni)X heb meegemaakt?
En het gaat alleen maar leuker worden met deze praktijken!!!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Serge schreef:Ik wacht bij koude start altijd tot het lampje uit is, wat ± 30sec duurt.
Daarna gaat het voorgloeien nog even door. Hierbij wordt natuurlijk een hoop stroom getrokken, waardoor de startmotor zelf net niet genoeg krijgt. Probleem lijkt dus slechte bedrading ergens (maar waar? dat kan overal zijn, tot en met een slechte aarde.) of een slechte accu.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Te weinig stroom door slechte bekabeling heeft het zelfde gevolg als een zwaar vervuilde startmotor, ook dan krijgt de motor te weinig power. Maar dan door een hoge weestand bij de koolborstels. Als de startmotor rechtstreeks aangesloten is, zou het het in jouw voorbeeld wel goed moeten doen. Wellicht is dat een goed ding op uit te proberen, incl. vooraf voorgloeien dus.
Het kan natuurlijk ook een combinatie van deze zaken zijn. Het is tenslotte een Citroën.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Serge schreef:Dat wil je toch GODVERDOMME niet meemaken zeg; ik heb die kar in oktober ingevoerd en sindsdien bezig geweest om haar weer tiptop te maken, nu spreek ik net hierboven -met nog 2 flauwekul-klusjes in het verschiet- voor het eerst een concrete datum uit om ‘r te laten keuren, glijdt er fanmail uit Veendam door de bus…. €75… dat had ik zelfs nog liever uitgegeven aan die kutkurken…. Als ze ‘m nu in december of iets hadden verstuurd, alla, maar een halve week voordat ze gekeurd wordt… Ik denk dat ik het cjib maar weer eens een bombief ga sturen, het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste.
Het is toch algemeen bekend bij de liefhebber dat je de auto APK gekeurd moet hebben en zo niet dat er een bekeuring komt ?
Kun je wel een bombrief willen sturen maar je kunt in dit geval beter bij jezelf te rade gaan.
Uitgebreid in het nieuws geweest dat ze er strenger op nazien.
Wel jammer dat het een week te vroeg is.
citro-power schreef:Het is toch algemeen bekend bij de liefhebber dat je de auto APK gekeurd moet hebben en zo niet dat er een bekeuring komt ?
Is wel zo. Maar toch is het zuur. Ik heb afgelopen jaar zoiets gehad. 3 weken na verlopen van de schorsing (en 4 dagen voor het herschorsen) een registercontrole.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mpostma schreef:citro-power schreef:Het is toch algemeen bekend bij de liefhebber dat je de auto APK gekeurd moet hebben en zo niet dat er een bekeuring komt ?
Is wel zo. Maar toch is het zuur. Ik heb afgelopen jaar zoiets gehad. 3 weken na verlopen van de schorsing (en 4 dagen voor het herschorsen) een registercontrole.
Is wel zuur , ben ik met je eens. Maar om daar nou een brief over te sturen…
patje74 schreef:Te weinig stroom door slechte bekabeling heeft het zelfde gevolg als een zwaar vervuilde startmotor, ook dan krijgt de motor te weinig power. Maar dan door een hoge weestand bij de koolborstels. Als de startmotor rechtstreeks aangesloten is, zou het het in jouw voorbeeld wel goed moeten doen. Wellicht is dat een goed ding op uit te proberen, incl. vooraf voorgloeien dus.
Het kan natuurlijk ook een combinatie van deze zaken zijn. Het is tenslotte een Citroën.
Ik loop eerst nog eens de bekabeling en contacten goed na, misschien dat ik toch nog iets over het hoofd heb gezien, of ben vergeten. Eigenlijk had ik dit vanmiddag willen doen, maar het ‘massa-probleempje’ bij het achterlicht bleek iets complexer dan ik dacht; er zat namelijk een ander type armatuur in de behuizing RA met een andere routing en andere lampen. Aangezien break-typische onderdelen gebruikt vrij lastig te krijgen zijn, heb ik uiteindelijk de hele armatuur maar verbouwd…
Dat die flip boven m’n hoofd hing wist ik maar al te goed, maar goed; een wagen die je nodig hebt schors je niet en met een wagen waarvan je weet dat er nog het 1 en ander aan moet gebeuren ga je niet naar de APK. Om die klusjes te doen heb je tijd nodig en daar heb ik weer niet al te veel van over, hence; status quo. Het kan echter nooit de bedoeling zijn om mij een halve week voor de eindstreep alsnog een boete in de maag te splitsen…. ik had een bloemetje of een sticker met een krul meer op z’n plaats gevonden.
Animal triste post coitum
Het startmotorprobleempje is ook weer opgelost. Ik had iets te enthousiast met kopervet gesmeerd Alles weer schoongemaakt met contactreiniger en het starten gaat weer zoals het hoort. De uitlaat is ook weer dicht (de vorige eigenaar was nogal fan van alufolie….) en voorzien van nieuwe ophangrubbers, dus nu maar eens ff met Emiel bellen. Overigens vind ik een speling van nauwelijks een cm tussen de uitlaat en de achteras wel vrij weinig. Is dit normaal break-kenners?
Animal triste post coitum
Het blijft een aandachttrekkertje; vanmiddag wilde ik ff de matten voor en stoelen terugplaatsen nu de loodmenie gedroogd was, kom ik er achter dat de CX zonder twijfel een absolute volzuster van de DS is; roestende deurrubberhouders. Gelukkig was ik er op tijd bij en is het nergens echt doorgerot, maargoed, aan die matten en stoelen ben ik vandaag dus niet meer toegekomen.
Woensdag is overigens komende week niet alleen gehaktdag, maar ook APK-dag… ik ben benieuwd!
Animal triste post coitum





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Suc6 en laat ff weten hoe het afgelopen is!
Citroen!
Serge schreef:Overigens vind ik een speling van nauwelijks een cm tussen de uitlaat en de achteras wel vrij weinig. Is dit normaal break-kenners?
dan heb je kennelijk strakke rubbers gebruikt waar die in hangt…bij mij zit er ongeveer 2 cm tussen maar dat zijn ook wel rubbers met ervaring
CX GTi Turbo 2 - All Black