


Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
ongetwijfeld al vele malen de revue gepasseerd, maar mijn garage zegt dat een 2500 injectie niet op lpg wil lopen.
Iemand ervaring mee?
groet,
Kees
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Er zijn meerdere 2500’s op LPG bekend. Waaronder de mijne. Het werkt uitstekend. Alleen de eerste investering is fors, rond de 2000 euro.
Het enige probleem dat er kan zijn is, dat geldt ook op benzine maar in mindere mate, is dat als de motor niet perfect afgesteld staat, de motor beroerd gaat lopen. Dus alle electrische motorgerelateerde onderdelen, dat zijn nu eenmaal niet de meest betrouwbare bij een 2500i, dienen perfect te zijn. Dat geldt ook voor de luchttoevoer naar de motor. Als die oke zijn dan loopt een 2500i op LPG mooier dan op benzine.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Talloze DS-en met injectie-motoren lopen perfect op LPG. Ok, is wel D-jetronic i.p.v. L-jetronic, maar het zou goed moeten kunnen…
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Talloze DS-en met injectie-motoren lopen perfect op LPG. Ok, is wel D-jetronic i.p.v. L-jetronic, maar het zou goed moeten kunnen…
Vergeet niet dat een CX 2500 een dubbele Dis-ontsteking heeft die 1 keer te vaak vonkt, en een mega lang inlaat traject met luchmassa meter. 1 vonkje op ‘t verkeerde moment en: KLABANG!!!
Een Tri/Gti met 2500 motor kan best op gas, maar dan wel een dampgas injectie systeem, zoals de meeste inmiddels gebruiken. Kost idd 2000 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vonken in de loze slag, had ik niet aan gedacht. Maakt het inderdaad ff iets moeilijker.
Misschien Vialle LPI proberen?
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Prins VSI heb ik erin. Bij Vialli schijnt de pomp (als ik het me goed herinner) in de gastank nogal snel stuk gaan (van horen zeggen)
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )



Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
ok OMVL bij Garbalt in amsterdam dus.
Inderdaad werd mij gewaardschuwd dat het lange luchtinlaat traject problemen geeft, oa backfires, zelfs met directe gas injectie.
gr
Kees
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Nee, Prins VSI dus
Naar ik destijds hier op het forum las, worden bij een Prins VSI meer hoogwaardige onderdelen toegepast. De prijs is min of meer gelijk, afhankelijk van de inbouwer. Naar aanleiding van die vergelijking heb ik toen daar voor gekozen. Overigens wat je ook kiest, de LPG nippel kan achter het brandstofklepje naast de benzine pijp worden gemonteerd. Heb ik ook en zo krijg je geen lelijke gaten in je koets of hoef je niet iedere keer te knielen voor de majesteit. Hoe gepast dat ook is…...
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )














































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Landi Lsi is ook een goede optie. Voordeel: alle bedrading is compleet voorgestekkerd, en er hoeft dus nergens in je originele draadboom geknipt te worden. Ik heb door Revanti Lpg in Eindhoven mijn Bmw van zo’n landi systeem laten voorzien.
De kosten voor een cx liggen voor dat systeem op 1750 euro!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
waterman771 schreef:Landi Lsi is ook een goede optie. Voordeel: alle bedrading is compleet voorgestekkerd, en er hoeft dus nergens in je originele draadboom geknipt te worden. Ik heb door Revanti Lpg in Eindhoven mijn Bmw van zo’n landi systeem laten voorzien.
De kosten voor een cx liggen voor dat systeem op 1750 euro!
Dat scheelt dan toch weer 200,= op een Prins VSI, althans wat ik betaald heb.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Is dat 1750 inclusief BTW? Dat is wel gunstig.
Ik heb nog wel last van wat schokkerig rijgedrag soms, vooral bij loslaten van het gas, en dan weer gasgeven. Dan komt de motor er met een klap ‘in’ zeg maar. Volgens de jongen die het afregelde kwam dat waarschijnlijk door een niet optimaal onstekingstijdstip, maar daar valt niet veel aan te doen. Ik zal sowieso de vervroeging even checken binnenkort.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
fluidphreak schreef:
Ik heb nog wel last van wat schokkerig rijgedrag soms, vooral bij loslaten van het gas, en dan weer gasgeven. Dan komt de motor er met een klap ‘in’ zeg maar. Volgens de jongen die het afregelde kwam dat waarschijnlijk door een niet optimaal onstekingstijdstip, maar daar valt niet veel aan te doen. Ik zal sowieso de vervroeging even checken binnenkort.
Zelfs als de bougies wat minder zijn, wat je op benzine niet merkt, kan je dit al merken. Ik spreek uit ervaring en was met 4 nieuwe bougies verlost van het geschok.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hmm, die zitten er net drie maanden in… Ik zou anders eens nieuwe bougiekabels kunnen proberen.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je kan ook wel ontsteking aanpassen, door fysiek de bdp sensor te verplaatsen. Dit is even een ingreep, maar als je eigenlijk alleen op gas rijdt kan je hierdoor onsteking wel een paar graden vervroegen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Jos van Dartel in Den Bosch schijnt goed te zijn met gassystemen.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.