1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
de grote tovertruc: achterste subframe vervangen.
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 maart 2008 05:10 PM

Vermits ik een prachtige gti turbo van 85 heb staan, met 140.000km met een niet zo goed achtersubframe lasnaden staat wat open. Hebben we besloten om het achtersubfame van onze cx diesel te gebruiken. Gisteren hebben trx’ke en ik het onder de Turbo 2 diesel uitgehaald en het is nagenoeg perfect. Vermits er in belgie geen enkel gat in het subframe mag zijn en er ook niet aan het subframe gelast mag worden is vervangen de enige oplossing. (Daarom dat er zo weinig cx’ en rondrijden. ) Op de controle zijn ze echt verschrikkelijk streng op dat vlak dus alles van de achterbrug zal nieuw zijn.

achterframe word gemetalliseerd

mijn vraag is heeft poederlakken in de originele kleur zin?

foto’s komen zo snel mogelijk!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 maart 2008 05:23 PM
  [ # 1 ]

In Nederland mag je ook niet lassen aan het subframe, behalve als de keurmeester niet kan zien dat eraan gelast is! Very Happy
Poedercoaten? Leuk voor even….

Citroen!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 maart 2008 05:46 PM
  [ # 2 ]

ik heb gehoord dat het in nederland het er toch veel soepeler aan toe gaat…

dus poedercoating is ni echt goed dan?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 11 maart 2008 06:24 PM
  [ # 3 ]

Ik zou het in de Owatrol en loodmenie zetten, dan blijft het nog een tijdje in goede staat. Voor de rest ga je toch geen schilderijen aan de onderkant van je kar hangen, dus wat maakt het uit hoe het er uitziet.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 maart 2008 06:41 PM
  [ # 4 ]

Of RX5 + RX10?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 maart 2008 07:34 PM
  [ # 5 ]

feit is ik dat ik binnen dit en 30 jaar niet meer naar het subframe wil omzien en het de beste behandeling geven die er is…. blijkbaar zou poedercoating het hardste zijn. Ik wil het subframe proper maken maar ik ga zelf niet met owatrol of dinitrol alles insmeren. voor de 150 euro dat metalliseren en poedercoating kost… ga ik er geen boeltje van maken.

Trx’ke laat zijn subframe ook metaliseren… ziet er gewoon perfect niet uit.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 maart 2008 07:45 PM
  [ # 6 ]

Poedercoaten in combi met vlam verzinken ( chopperen) is het mooist! nooit meer roest! MAARRRR de binnenkant krijg je niet gepoedercoat. Het beste zou zijn:
Logen en daarna verzinken in een zink bad….En dan poedercoaten voor het zicht..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 11 maart 2008 07:46 PM
  [ # 7 ]

Heb je geen foto’s van een gemetaliseerd subframe want ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 11 maart 2008 09:35 PM
  [ # 8 ]

nee niet direct maar ik zal het eens vragen aan trxke,

nu verzinken lijkt me niet slecht maar de meningen zijn verdeeld of het subframe dan niet krom trekt wat helemaal niet mag zo’n bad word toch 400 graden…. poedercoaten lijkt me wel goed maar dat bad…met zink oke men kan dan wel overal aan maar met metaliseren is er een zekerheid dat dat ding niet kromtrekt!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 11 maart 2008 10:08 PM
  [ # 9 ]

Er bestaat ook een techniek die ‘goudverzinken’ heet, waarbij op een veel lagere temperatuur verzinkt wordt. Deze techniek is naar verluid speciaal ontwikkeld voor oldtimerliefhebbers die hun kar verzinkt willen hebben, maar er geen hoepel aan over willen houden. Er zit een bedrijf ergens in Noord Holland die dit doet. Ik heb wel eens geinformeerd wat het zou kosten om een DS compleet in zo’n bad te donderen incl plaatwerk en dat kwam op iets van €2500 terecht. Ff google-en.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 12 maart 2008 12:49 AM
  [ # 10 ]

Kijk hier eens

http://www.autobeitserij.nl/reinigen.htm

Groet, piet

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 12 maart 2008 01:43 AM
  [ # 11 ]

In Rotterdam zit een bedrijf die ook aan geel-pasiferen doet. Krijgt het metaal een antiroestlaag voor het leven en krijgt het materiaal een mooie gele kleur.

Er bestaat ook een techniek die ‘goudverzinken’ heet, waarbij op een veel lagere temperatuur verzinkt wordt. Deze techniek is naar verluid speciaal ontwikkeld voor oldtimerliefhebbers die hun kar verzinkt willen hebben, maar er geen hoepel aan over willen houden. Er zit een bedrijf ergens in Noord Holland die dit doet. Ik heb wel eens geinformeerd wat het zou kosten om een DS compleet in zo’n bad te donderen incl plaatwerk en dat kwam op iets van €2500 terecht. Ff google-en.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 maart 2008 11:13 AM
  [ # 12 ]

Is er niemand die professioneel electrolytisch verzinkt dan? Dan hoeft het allemaal niet heet gemaakt. Ik was eigenlijk van plan zelf iets te construeren om dit te doen voor het subframe van de prestige, voornamelijk omdat ik het leuk vind, maar het lijkt me dat er er toch wel ergens iemand moet zijn die dit professioneel doet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 maart 2008 11:15 AM
  [ # 13 ]

Hier deze mensen hebben het over electrolytisch galvaniseren. Heb me er nog niet verder in verdiept, maar wellicht is het interessant.

http://www.d-blast.nl/

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 maart 2008 11:57 AM
  [ # 14 ]
sans-pareil schreef:

Hier deze mensen hebben het over electrolytisch galvaniseren. Heb me er nog niet verder in verdiept, maar wellicht is het interessant.

http://www.d-blast.nl/

Maar hoe krijg je het van binnen ooit verzinkt? Dan moet je zowieso binnenin het subframe elektroden aanbrengen. En alles moet goed schoon (=geleidend) zijn. Lijkt me lastig hoor!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 maart 2008 12:28 PM
  [ # 15 ]

in utrecht vlakbij de amsterdamse straatweg zit geloof ik zo’n bedrijfje. Ik zou even moeten kijken of ze er nog zitten overigen shoor, je kent het wel, oud kereltje, vaag bedrijfje, maar wel tiptop werk.

M’n vader heeft voor zijn oldtimer daar ook eea laten doen.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook