



















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Vermits ik een prachtige gti turbo van 85 heb staan, met 140.000km met een niet zo goed achtersubframe lasnaden staat wat open. Hebben we besloten om het achtersubfame van onze cx diesel te gebruiken. Gisteren hebben trx’ke en ik het onder de Turbo 2 diesel uitgehaald en het is nagenoeg perfect. Vermits er in belgie geen enkel gat in het subframe mag zijn en er ook niet aan het subframe gelast mag worden is vervangen de enige oplossing. (Daarom dat er zo weinig cx’ en rondrijden. ) Op de controle zijn ze echt verschrikkelijk streng op dat vlak dus alles van de achterbrug zal nieuw zijn.
achterframe word gemetalliseerd
mijn vraag is heeft poederlakken in de originele kleur zin?
foto’s komen zo snel mogelijk!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In Nederland mag je ook niet lassen aan het subframe, behalve als de keurmeester niet kan zien dat eraan gelast is!
Poedercoaten? Leuk voor even….
Citroen!




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik heb gehoord dat het in nederland het er toch veel soepeler aan toe gaat…
dus poedercoating is ni echt goed dan?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ik zou het in de Owatrol en loodmenie zetten, dan blijft het nog een tijdje in goede staat. Voor de rest ga je toch geen schilderijen aan de onderkant van je kar hangen, dus wat maakt het uit hoe het er uitziet.
Animal triste post coitum





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Of RX5 + RX10?




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
feit is ik dat ik binnen dit en 30 jaar niet meer naar het subframe wil omzien en het de beste behandeling geven die er is…. blijkbaar zou poedercoating het hardste zijn. Ik wil het subframe proper maken maar ik ga zelf niet met owatrol of dinitrol alles insmeren. voor de 150 euro dat metalliseren en poedercoating kost… ga ik er geen boeltje van maken.
Trx’ke laat zijn subframe ook metaliseren… ziet er gewoon perfect niet uit.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Poedercoaten in combi met vlam verzinken ( chopperen) is het mooist! nooit meer roest! MAARRRR de binnenkant krijg je niet gepoedercoat. Het beste zou zijn:
Logen en daarna verzinken in een zink bad….En dan poedercoaten voor het zicht..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Heb je geen foto’s van een gemetaliseerd subframe want ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen?




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nee niet direct maar ik zal het eens vragen aan trxke,
nu verzinken lijkt me niet slecht maar de meningen zijn verdeeld of het subframe dan niet krom trekt wat helemaal niet mag zo’n bad word toch 400 graden…. poedercoaten lijkt me wel goed maar dat bad…met zink oke men kan dan wel overal aan maar met metaliseren is er een zekerheid dat dat ding niet kromtrekt!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Er bestaat ook een techniek die ‘goudverzinken’ heet, waarbij op een veel lagere temperatuur verzinkt wordt. Deze techniek is naar verluid speciaal ontwikkeld voor oldtimerliefhebbers die hun kar verzinkt willen hebben, maar er geen hoepel aan over willen houden. Er zit een bedrijf ergens in Noord Holland die dit doet. Ik heb wel eens geinformeerd wat het zou kosten om een DS compleet in zo’n bad te donderen incl plaatwerk en dat kwam op iets van €2500 terecht. Ff google-en.
Animal triste post coitum
In Rotterdam zit een bedrijf die ook aan geel-pasiferen doet. Krijgt het metaal een antiroestlaag voor het leven en krijgt het materiaal een mooie gele kleur.
Er bestaat ook een techniek die ‘goudverzinken’ heet, waarbij op een veel lagere temperatuur verzinkt wordt. Deze techniek is naar verluid speciaal ontwikkeld voor oldtimerliefhebbers die hun kar verzinkt willen hebben, maar er geen hoepel aan over willen houden. Er zit een bedrijf ergens in Noord Holland die dit doet. Ik heb wel eens geinformeerd wat het zou kosten om een DS compleet in zo’n bad te donderen incl plaatwerk en dat kwam op iets van €2500 terecht. Ff google-en.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Is er niemand die professioneel electrolytisch verzinkt dan? Dan hoeft het allemaal niet heet gemaakt. Ik was eigenlijk van plan zelf iets te construeren om dit te doen voor het subframe van de prestige, voornamelijk omdat ik het leuk vind, maar het lijkt me dat er er toch wel ergens iemand moet zijn die dit professioneel doet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hier deze mensen hebben het over electrolytisch galvaniseren. Heb me er nog niet verder in verdiept, maar wellicht is het interessant.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Hier deze mensen hebben het over electrolytisch galvaniseren. Heb me er nog niet verder in verdiept, maar wellicht is het interessant.
Maar hoe krijg je het van binnen ooit verzinkt? Dan moet je zowieso binnenin het subframe elektroden aanbrengen. En alles moet goed schoon (=geleidend) zijn. Lijkt me lastig hoor!
in utrecht vlakbij de amsterdamse straatweg zit geloof ik zo’n bedrijfje. Ik zou even moeten kijken of ze er nog zitten overigen shoor, je kent het wel, oud kereltje, vaag bedrijfje, maar wel tiptop werk.
M’n vader heeft voor zijn oldtimer daar ook eea laten doen.