hoogte regelaar
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 17 maart 2005 01:04 AM

De hooget van mijn cx was niet goed. Heb ik bij gesteld. Maar ik heb het idee dat de hoogte regelaar voor niet goed meer is. ALs ik m met de hand beweeg moet ik m behoorlijk bewegen, hoe gevoelig moet zon ding zijn??

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2005 11:04 PM
  [ # 1 ]

een goede hoogteregelaar kan je als hij niet in de wagen zit vrijgoed
met de hand doen “bewegen” maar een voorste hoogteregelaar is niet echt makkelijk om uit te bouwen en inbouwen is nog moeilijker.

een simpele test : zet de wagen in rijstand met draaiende motor en duw de wagen op de bumper naar beneden als de hoogte niet gecorigeerd word binnen de 30 sec gaat de regelaar te vast.

wat ook wel eens voorkomt is dat er te veel speling zit op de koppeling van de hoogteregelaar zit =de bol die pakt in de gaffel.
je kan dat oplossen door de gaffel wat bijeen te knijpen met een tang en wat vet aan de bol te doen.

reageerde de regelaar als je de klem op de stabilosatorstang losmaakte en verdraaide ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 maart 2005 12:46 AM
  [ # 2 ]

zal dat morgen eens proberen met dat duwen.
Als ik de gaffel met een tang beweeg, hij zit nog onder de cx, moet ik m behoorlijk ver heen weer halen wil het effect hebben op de hoogte.
Ik heb de klem wel los gehaald wen wel wat verdraait, maar geen effect. Maar ik heb m niet meer dan 45 graden verdraait.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook