Ja tis geen 16v maar ik rijd alleen nog maar suffe auto’s. Dus dan is zon 122pk ( toch? ) 8v GTi wel stoer hoor…
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha maar als je een TD12 gewent bent is een 8V GTI niet echt veel nee, beide moeten het van de lagere toeren hebben en dan blinkt de TD12 wel flink uit
Maarrem toch vond ik het niet verkeerd rijden dat GTItje, snerpte er toch wel lekker vandoor vond ik!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
ach, ik geloof dat 0-100 in een 8v niet veel verschilt van een 16v MK2.
Volgens Bxsportief is een Gti 8V zelfs sneller dan een 16v Mk2.
En als je zoals ik een deauville gewend bent, is een Gti wel een hele vooruitgang. Eindelijk eens genoeg power op de snelweg.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben benieuwd wat een GTI 8V rijder van mijn GT vind kwa prestaties
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mighel schreef:ach, ik geloof dat 0-100 in een 8v niet veel verschilt van een 16v MK2.
Volgens Bxsportief is een Gti 8V zelfs sneller dan een 16v Mk2.
Dat ligt er dan maar aan welke 8V je hebt en welke MK2 je daartegenover zet.
De vuile 8V is inderdaad vies snel, maar de Belgische MK2 doet niet veel onder voor de MK1
Hoe dan ook hebben ze naar mijn mening beide overdreven veel vermogen voor een BX dus zijn het hoe dan ook lollige bakkies om in te rijden!
Maar een GT wil ik zeker ook nog eens proberen, en al helemaal een Sportje! en natuurlijk de BX V6 zodra iemand er een gebouwd heeft
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Een vuile GTI gaat redelijk goed vooruit. Een schone GTI maakt mijns inziens zijn “sportieve” verwachtingen niet waar. Het is een fijne vlotte goed uitgeruste auto, dat zonder meer. Maar echt snel vind ik het gewoon niet.

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mechuccio schreef:
Maar een GT wil ik zeker ook nog eens proberen, en al helemaal een Sportje! en natuurlijk de BX V6 zodra iemand er een gebouwd heeft
sport is leuk! Maar GT is verrassend (lekker rustig toeren 60 in de 5)
mpostma schreef:Een vuile GTI gaat redelijk goed vooruit. Een schone GTI maakt mijns inziens zijn “sportieve” verwachtingen niet waar. Het is een fijne vlotte goed uitgeruste auto, dat zonder meer. Maar echt snel vind ik het gewoon niet.
mooi mijn Gti is nog niet echt gewassen; een vuile Gti dus
Maar wat is behalve de kat, het verschil tussen een vuile en een schone?
Kost die kat echt 10 pk? want dan gaat ie er na de apk meteen onderuit.
Nog ‘n ander vraagje; ik heb vanmiddag mn pookhoesje even gedemonteerd en gesopt. Nou heb ik met het terugmonteren, mn achteruit-versnelling-blokkering gesloopt (ik duwde het plastic deel van de pook te ver naar beneden “knak”). Ik kan nu de auto in de achteruit
zetten zonder het pookje op te tillen ops:
Hoe zit dat in elkaar? het is nu wat donker, en morgen moet k weer 30 km rijden. Misschien kan ik het met wat uitleg morgenvroeg nog even repareren.
een Gt moet ook wel leuk zijn maar de gti verveelt ook niet, hij roest alleen
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Er zit een witte plastic rand (vierkante ring zeg maar) met een opstaand stuk vastgeschroefd op een koperkleurige plaat onder je pookhoes, het pookgedeelte dat je optild heeft een uitstaande nok die je over deze plastic rand heentild. Als er als iets stuk is dan denk ik dat die nok is afgebroken, dan heb ik nog wel zo’n ding voor je liggen, kom maar halen wanneer het uitkomt. Heb een tijdje geexperimenteerd met de achteruitblokkering van de 6bak namelijk.
Maar als je je pookhoes loshaalt (ook de binnenste) dan zie je wel hoe het werkt. Om er goed bij te komen moet je ook de middenconsole ff loshalen.
Ok, als je wilt mag je dat ding voor me opzij leggen. De laatste tijd kom ik regelmatig (1 per 2 weken) richting venlo/venray, dus dan is roermond een mooie tussenstop. Dan kun je de xb in levende lijve zien.
En als ik daar toch ben; kun jij toevallig lassen?
ik heb 3 gaatjes in mn kofferbak.
Voordeel van gaten in je kofferbak, je hoort ‘m zo lekker als je gas geeft
Ik ga morgenvroeg (als ik op tijd wakker wordt) nog even aan m’n pook schroeven.
Hij is nog goed te rijden, alleen moet ik even oppassen bij het stoplicht dat ‘k ‘m niet in de achteruit zet
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Het verschil tussen schone en vuile GTI zit em niet in de kat, maar in het hele motormanagement, de kop, de nokkenas, het inlaatspruitstuk.
Effectief maar 3 pk verschil, maar wel 20 Nm. (schone GTI heeft maar 150 Nm, een vuile 170 N). Dat veschil in vermogen merk je niet, het verschil in koppel wel degelijk.
Ofwel: “horsepower sells cars, torque wins races”.

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mighel schreef:Ok, als je wilt mag je dat ding voor me opzij leggen. De laatste tijd kom ik regelmatig (1 per 2 weken) richting venlo/venray, dus dan is roermond een mooie tussenstop. Dan kun je de xb in levende lijve zien.
En als ik daar toch ben;kun jij toevallig lassen?
ik heb 3 gaatjes in mn kofferbak.
Voordeel van gaten in je kofferbak, je hoort ‘m zo lekker als je gas geeftIk ga morgenvroeg (als ik op tijd wakker wordt) nog even aan m’n pook schroeven.
Hij is nog goed te rijden, alleen moet ik even oppassen bij het stoplicht dat ‘k ‘m niet in de achteruit zet
Nou, we hebben een dijk van een lasapparaat, maar ik vrees dat wij even goed zijn, en dat ding staat niet in Roermond trouwens.
MAar ik zal het mijn pa eens vragen of hij daar zin in heeft! aan de 16V mag ook wat gelast worden dus dan kunnen we daar misschien een meet over houden. HEt pookje heb ik klaar liggen voor je!
Als je pa ook van een kratje brand/alfa oid houdt, dan houd ik me aanbevolen voor een las-mijn-gaten meeting
Ik ga even uitzoeken wanneer ik weer word opgeroepen, om in ‘t noorden van limboland te werken. Dan laat ik dat jou ook even weten, dan kunnen we iig een pook-meet houden
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Net nog even naar de achteruitversnellingsblokkering gekeken;
Het bleek dat het plastic pookhoesje verdraaid was, waardoor de nok aan de verkeerde kant stond. Het hoesje weer omgedraaid, en nu werkt het weer
Dus mechuchio, je mag dat ding weer bij de voorraad leggen.
Verder net toch eens even m’n kleurtje opgezocht:
EVEcR Gris Perlé
In de toekomst moet ik eens een set nieuwe deuren, en een nieuw rechtervoorscherm. De deuren beginnen te rotten, en het voorscherm is net wat te donker.
Nog even een vraagje; is mijn auto een type 2 of 3 (ik vermoed 2)?
hij is op kenteken gezet op 22-02-1989, en heeft een kat.
Ik heb oude achterlichten, maar witte knipperlichten. Verder heb ik een zwart vlak op de achterklep rond de nummerplaat, geen orga-nr en veel roest
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

- BX Sport MK2
- AX GT chic
2tje